Scenkläder - Vad har ni?
- blackparkas
- Medlem++++
Inte för att vara taskig men tack och lov för det!GrafZeppelin skrev:Det var jag tämligen själv om...

Johannes: Jag är för snäll mot djuren för att kunna ta på mig ett par riktiga orm-skor....
Fast det är ju lite hyckleri från min sida eftersom jag har 2 par skinnbyxor....
Inbillar mig att Ormarna inte känner smärta på samma sätt som en get, så jag borde bojkotta mina skinnbrallor istället....
Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
- Svensson
- Forumvärd
fejk skinnbrallor = Galonbyxor?blackparkas skrev:Inte för att vara taskig men tack och lov för det!GrafZeppelin skrev:Det var jag tämligen själv om...
Johannes: Jag är för snäll mot djuren för att kunna ta på mig ett par riktiga orm-skor....
Fast det är ju lite hyckleri från min sida eftersom jag har 2 par skinnbyxor....
Inbillar mig att Ormarna inte känner smärta på samma sätt som en get, så jag borde bojkotta mina skinnbrallor istället....
It don't mean a thing if it ain't got that swing!
Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
- FreCKo
- Medlem++
Det kan ju förklara varför Johannes och Parkas argumenterar som små barn när dom väl drar igångSvensson skrev:fejk skinnbrallor = Galonbyxor?blackparkas skrev:Inte för att vara taskig men tack och lov för det!GrafZeppelin skrev:Det var jag tämligen själv om...

- blackparkas
- Medlem++++
GrafZeppelin skrev:Du menar att en död get känner mer smärta än en död orm?blackparkas skrev: Inbillar mig att Ormarna inte känner smärta på samma sätt som en get, så jag borde bojkotta mina skinnbrallor istället....
Haha....!
Nja.... vet inte vad jag tänkte... men ni fattar ändå.
Getter och får är ju sådana där gulliga djur (so i´ve heard) medan ormar är lite.... äckliga oxh dumma, enligt en del. Känns mer ok att stampa på en orm måste jag säga än att slå ett slagträ i huvudet på en get...
Galonisar is the shit!!
Senast redigerad av blackparkas den mån 02 apr 2007, 15:13, redigerad totalt 1 gånger.
Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Wowowowowowowow..... Jag har INTE skinnbrallor. Vare sig fejk eller äkta. Jag vill verkligen poängtera detta.FreCKo skrev:Det kan ju förklara varför Johannes och Parkas argumenterar som små barn när dom väl drar igångSvensson skrev:fejk skinnbrallor = Galonbyxor?blackparkas skrev:Inte för att vara taskig men tack och lov för det!GrafZeppelin skrev:Det var jag tämligen själv om...
- blackparkas
- Medlem++++
EDIT: Skinnbrallor är ett måste i varje rocker´s garderob och scenklädsel!
Senast redigerad av blackparkas den mån 02 apr 2007, 15:18, redigerad totalt 1 gånger.
- blackparkas
- Medlem++++
Vi har ju varit ense så mycket på sista tiden Johannes så det var väl inte oväntat att det skulle bli något vi inte kom överens om snart.... 
Skinnbrallor är alltid the shit.
Speciellt om man spela Fender...

Skinnbrallor är alltid the shit.
Speciellt om man spela Fender...
- Geddan
- VIP medlem
Med coverorkestern blir det oftast nå´n schysst tisha med en skjorta över...och ett par slitna jeans.
Ett par boots ser ju aldrig fel ut när man slänger upp foten på monitorn heller.
Så här såg det ut i lördags;

Edit: Många band tänker svart = rock`n´roll och visst är det väl det!
Men vad man inte tänker på är att det lätt blir tråkigt att se 4-5 svartklädda människor på en scen
som till största delen oftast är svart.
Jag försöker tänka färgglatt...ofta rött...eller ngn annan glad färg som syns.
That´s my opinion!
Ett par boots ser ju aldrig fel ut när man slänger upp foten på monitorn heller.
Så här såg det ut i lördags;

Edit: Många band tänker svart = rock`n´roll och visst är det väl det!
Men vad man inte tänker på är att det lätt blir tråkigt att se 4-5 svartklädda människor på en scen
som till största delen oftast är svart.
Jag försöker tänka färgglatt...ofta rött...eller ngn annan glad färg som syns.
That´s my opinion!
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
- Jan Hellman
- Geddan
- VIP medlem
Skulle kunna tänka mig att man kan vända på det där:Johannes skrev:Det kanske fortfarande är ok med skinnbrallor i Bollnäs och kanske i Polen men knappast någon annanstans.
Jag är lite inne på FreCKos teori, han skrev något om att det bara är coverbasister i 40-årsåldern som har skinnbrallor...
Skinnbrallor är oki (givetvis beroende på tillfälle) överallt, förutom i Stockholm?!
- Jan Hellman
- Jan Hellman
- blackparkas
- Medlem++++
Snicksnack.Johannes skrev:Det kanske fortfarande är ok med skinnbrallor i Bollnäs och kanske i Polen men knappast någon annanstans.
Jag är lite inne på FreCKos teori, han skrev något om att det bara är coverbasister i 40-årsåldern som har skinnbrallor...
Jag tar inte åt mig ett dyft.
Skinnbrallor PÅ SCENEN är alltid coolt.... beroende på vem som har dem på sig förstås...
Skinnbrallor är ALLTID rock n roll...
Spelar ingen roll vad ni säger.
Jag är mycket bestämd på denna punkt...
- calif de funk
- VIP medlem
Jag har på mig svart kostym, svart skjorta, svarta skor och grå hatt med svart band. Funkar klockrent ihop med den musikstil jag spelar dvs. soul, modern jazz, fussion, latin, blues, disco och funk.
"En kopia räknas ALDRIG som ett original.
Man har t.ex. INTE sett ABBA när man varit på wallmans (om man nu skulle råka hamna just där...)"
- Dereborn
Man har t.ex. INTE sett ABBA när man varit på wallmans (om man nu skulle råka hamna just där...)"
- Dereborn
- blackparkas
- Medlem++++
Geddy_Lee skrev:Skulle kunna tänka mig att man kan vända på det där:Johannes skrev:Det kanske fortfarande är ok med skinnbrallor i Bollnäs och kanske i Polen men knappast någon annanstans.
Skinnbrallor är oki (givetvis beroende på tillfälle) överallt, förutom i Stockholm?!
Amen broder!
- Geddan
- VIP medlem
calif de funk skrev:Jag har på mig svart kostym, svart skjorta, svarta skor och grå hatt med svart band. Funkar klockrent ihop med den musikstil jag spelar dvs. soul, modern jazz, fussion, latin, blues, disco och funk.
Visst är svart coolt...
Ni har ju en tanke bakom....
Är det ett schysst ljus...inte minst bakifrån och, framför allt....show
så är det inga problem alls.
Men jag tror att många, framförallt oerfarna band, gör tankevurpan att klä
sig helt i svart...man har ett taskigt ljus....och har inte fattat att det sällan räcker med att stå som statyer och spela.
Då tar det ungefär 2 minuter att tröttna och gå därifrån...om man inte är trummisens mamma.
- Jan Hellman
- Jan Hellman
- Geddan
- VIP medlem
Det high-fivear vi på!blackparkas skrev:Geddy_Lee skrev:Skulle kunna tänka mig att man kan vända på det där:Johannes skrev:Det kanske fortfarande är ok med skinnbrallor i Bollnäs och kanske i Polen men knappast någon annanstans.
Amen broder!
- Jan Hellman
- Jan Hellman
- FreCKo
- Medlem++
men det är inte metal att röra sig på scen och klä sig färgglatt!Geddy_Lee skrev:Visst är svart coolt...
Ni har ju en tanke bakom....
Är det ett schysst ljus...inte minst bakifrån och, framför allt....show
så är det inga problem alls.
Men jag tror att många, framförallt oerfarna band, gör tankevurpan att klä
sig helt i svart...man har ett taskigt ljus....och har inte fattat att det sällan räcker med att stå som statyer och spela.
Då tar det ungefär 2 minuter att tröttna och gå därifrån...om man inte är trummisens mamma.

Skämt åsido, kommer ihåg en av fritidsledarna på stället jag repade berättade... Så fort ett metalband ska lira så blir hela personalen dödsuttråkad, han som driver replokalen ställer sig längst bak med armarna i kors för att han MÅSTE tydligen lyssna på banden, och han som berättade brukade gå och diska

- Geddan
- VIP medlem
- Diesel
- Medlem++
- Svensson
- Forumvärd
Då växlade jag mellan diverse funktionströjor eller vid högtidliga tillfällen en matchande neongul/orange asfaltsläggarväst med trycket Oves asfaltering, Haninge.Svensson skrev:antagligen ingenting..Diesel skrev:Men.. mörka jeans, röd t-shirt och en svart skjorta över?
Graf: vad har man på överkroppen till vägverksbrallor?
Man får vara glad för den klädspons man får uppenbarligen...
Bar överkropp undviker jag i det längsta men jag har spelat 99% naken med bara en frigolitkopp tejpad över familjeolyckan och en kommandomössa över huvudet inför ett fullsatt Nassau coliseum!