UG

Prata om vad du vill (behöver inte beröra bas-världen), här är alla ord välkomna!
gäst

Inlägg av gäst »

---
Senast redigerad av gäst den fre 08 maj 2009, 18:51, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd

Inlägg av TDHP »

Johannes skrev:Eller vaf-n... Då är jag väl en sk musiker med prettogener då. Om det är det man är när man är som jag så är det ju inte så mycket att göra åt saken förutom att kapitulera och inse att det är skitcoolt att vara det. Hellre det än att vara riktig musiker som inte är pretto och spela med Robert Wells. Jag spelar med The Friday Nights i stället. Vi är sjukt pretto.
8) :tummenupp:
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
mojo

Inlägg av mojo »

..
Senast redigerad av mojo den lör 30 aug 2008, 10:01, redigerad totalt 1 gånger.
gäst

Inlägg av gäst »

---
Senast redigerad av gäst den fre 08 maj 2009, 18:52, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem

Inlägg av Klopper »

Stiv Lokattersyndromet igen!!!? :wink:
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller! :-)
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
gäst

Inlägg av gäst »

Klopper skrev:Stiv Lokattersyndromet igen!!!? :wink:
Du menar att en forumsmedlem som i vanliga fall är lugn och snäll börjar slänga anklagelser och hårda ord omkring sig? Nja, det är nog inte så farligt den här gången men jat tycker nog att man inte skall klanka ned på musiker som har integritet nog att tacka nej till gig de inte vill ha. Om den ekonomiska möjligheten finns vill säga, ibland har man ju inget val. Är man pank så är man och kommer det då en hög med skitgig så tackar man ju ja oavsett.
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem

Inlägg av Klopper »

Syftade nog en aning mer på risk för borttagna inlägg som gör en tråd obegriplig, vilket jag tycker är lite tråkigt.
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller! :-)
gäst

Inlägg av gäst »

Jo, men jag förstår honom, den tråden ballade ju ur helt och hållet. Alla kanske inte känner sig bekväma med att det de skrivit skall finnas kvar i all framtid om det spårat ur och blivit otrevligt.
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem

Inlägg av Klopper »

Johannes skrev:Jo, men jag förstår honom, den tråden ballade ju ur helt och hållet. Alla kanske inte känner sig bekväma med att det de skrivit skall finnas kvar i all framtid om det spårat ur och blivit otrevligt.
Sant!
Men tråden var intressant ett bra tag innan vinden blev lite hård.
gäst

Inlägg av gäst »

Särskilt YouTube-klippet från -83 med MSG. Fast den finns ju kvar. Jaja, här har det ju inte blåst alls så du behöver nog inte oroa dig.
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem

Inlägg av Klopper »

Johannes skrev:Särskilt YouTube-klippet från -83 med MSG. Fast den finns ju kvar.
Hade Jeff Berlin varit med i det klippet hade det varit perfekt! :lol:
mojo

Inlägg av mojo »

..
Senast redigerad av mojo den lör 30 aug 2008, 10:02, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
funkys**t
Medlem++
Kontakt:

Inlägg av funkys**t »

Jag känner en kille..
"Oh my god it's the funkys**t!"
Fender Precision-79, Fender JV-83, Fender CS P-59, Mesa
http://davidsodergrenshotfive.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
dereborn

Inlägg av dereborn »

Hur ser man då på att man tackar ja till gig som de flesta tror är astråkiga, och som definitivt är cred-sabbande, men som är JÄKLIGT kul att göra, och även - mot alla odds - musikaliskt utmanande!?

ÄVEN om man inte alltid får fakturera ens femtusen spänn...

Sen kan jag inte hjälpa att jag undrar om det inte skulle varit jääääkligt KUL att få åka med M. Jackson även för en mer modest lön.... Tänk när det står "Billie Jean" på setlistan bredvid din monitor, trummisen räknar in och bo-po-po-po-po-po-po-pop-- riffet! RIFFET!

ja, jäääääääälar serru!
Användarvisningsbild
Muggen
Medlem

Inlägg av Muggen »

TDHP skrev:Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Underbara plattor! Vilka minnen!
+1, word eller vad som passar bäst men jag håller fullständigt med efter Den ljusnande framtid är vår blev det lite tjatigt. Ingen från forumet som var med ikväll?
gäst

Inlägg av gäst »

---
Senast redigerad av gäst den fre 08 maj 2009, 18:53, redigerad totalt 1 gånger.
Gäst

Inlägg av Gäst »

Hursomhelst så tycker jag serien suger. Trodde det skulle vara åtminstone några dokumentära inslag men det är ju bara set-up allting.

TV4:s Idol framstår som ett under i äkthet i jämförelse.
Användarvisningsbild
basmartin
Medlem+++

Inlägg av basmartin »

GrafZeppelin skrev:Hursomhelst så tycker jag serien suger. Trodde det skulle vara åtminstone några dokumentära inslag men det är ju bara set-up allting.

Jepp, reagerade också på det. Kändes lite väl regisserat...
Martinus Olai Gothenburgiensis

https://www.facebook.com/martinolssonbass/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.reverbnation.com/basmartin" onclick="window.open(this.href);return false;

Presentation: http://www.pratabas.se/viewtopic.php?t=1670" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
Kale
Medlem+

Inlägg av Kale »

GrafZeppelin skrev:Hursomhelst så tycker jag serien suger. Trodde det skulle vara åtminstone några dokumentära inslag men det är ju bara set-up allting.

Jag tycker att serien är mycket underhållande. Magnus kärringgnäll är obetalbart. Regisserat, javisst, men det spelar mindre roll. Att jag inte gillar hans musik spelar inte heller någon roll. Kul som fan!
Gäst

Inlägg av Gäst »

Kalebas skrev:Jag tycker att serien är mycket underhållande. Magnus kärringgnäll är obetalbart. Regisserat, javisst, men det spelar mindre roll. Att jag inte gillar hans musik spelar inte heller någon roll. Kul som fan!
Att hans insats är regisserad hade jag förväntat mig men jag tycker det är larvigt att även auditions är regisserade med frilansmusiker från Sthlm som ska låtsas "snubbla" över en chans att provspela i Knäckebrödhult.

Var inte hela tanken bakom serien att han skulle hitta unga hungriga musiker från landsorten?

Annars gillar jag fejkdokumentärer, "Nalles show" och "Stockholmare" kan vara bland det bästa som visats i svensk tv. :P
Användarvisningsbild
Kale
Medlem+

Inlägg av Kale »

GrafZeppelin skrev:Var inte hela tanken bakom serien att han skulle hitta unga hungriga musiker från landsorten?
Ingen aning, jag har inte följt "inför reklamen". Råkade väl bara zappa in med ofärgad syn på programupplägget. När det gäller Uggla själv så hade jag en förutfattad mening åt det negativa. Nu tycker jag att han är kul.
Matte
VIP medlem

Inlägg av Matte »

funkys**t skrev:Jag känner en kille..
Det gör jag med. Han var med i Falun och lirade bas.
Gäst

Inlägg av Gäst »

Matte skrev:
funkys**t skrev:Jag känner en kille..
Det gör jag med. Han var med i Falun och lirade bas.
Här är han! http://www.myspace.com/linuscarlsson
Användarvisningsbild
durito
VIP medlem

Inlägg av durito »

jag skulle gärna åka en sommar med uggla även om jag tycker att han är rätt jobbig. skulle se det som ett helt vanligt coverbandsgig...möjligen ett coverbandsgig "with a twist". 8)

dock skulle det vara omöjligt just nu...tiden skulle inte räcka till.
Skriv svar