200071 skrev:
Jag har så sakta börjat ta tag i samåkningssamordningsarbetet. Jag kommer ta kontakt med alla som jag vet kan vara berörda. Annars kan ni höra av er till mig.
macahan skrev:ja, är det någon som vill samåka från götet med mig? åker upp lördag morgon (TIDIGT) och hem på lördag kväll (SENT).
Inte världens största bil som jag har men det får plats iallafall 2-3 pers totalt.
Ja, detta låter väldigt lockande. Hur tidigt är tidigt ?
Jag åker Bergsjö - E4 - Gävle - Sala/Avesta - Västerås - Glanshammar på fredag dag/em, kan plocka någon efter vägen. Har rätt fullt i bilen, men en bas eller 2 får nog plats!
EDIT: Kan ta vägen över Hofors/Lindesberg etc också.
Nän som brukar åka den här sträckan o vet vad som är bäst?
dereborn skrev:Jag åker Bergsjö - E4 - Gävle - Sala/Avesta - Västerås - Glanshammar på fredag dag/em, kan plocka någon efter vägen. Har rätt fullt i bilen, men en bas eller 2 får nog plats!
Skulle nog svänga av i Valbo och köra över Gysinge ner till Sala.
Annars håller jag nog helt med.
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
dereborn skrev:Jag åker Bergsjö - E4 - Gävle - Sala/Avesta - Västerås - Glanshammar på fredag dag/em, kan plocka någon efter vägen. Har rätt fullt i bilen, men en bas eller 2 får nog plats!
Jag brukar köra örebro-lindesberg och fortsätta väg 50 (är det väl ) rakt upp norröver när jag ska till järvsö.. trevlig väg att köra.. men enklast är utan snack Vägen till gävle och sen till örebro. Gävlevägen är längre förövrigt... nästan 10 mil om jag inte minns fel. väg 50 är rätt röten om man ska köra via falun. kör man via ockelbo så är den lite bättre..(väg 68 )
Om man ska t/fr Järvsö är det ju naturligt att åka 272 över Ockelbo etc, men i mitt fall är det definitivt E4 till gävle. Sen står valet mellan 67an (Sala, Västerås) eller 68:an (Lindesberg etc).
dereborn skrev:Om man ska t/fr Järvsö är det ju naturligt att åka 272 över Ockelbo etc, men i mitt fall är det definitivt E4 till gävle. Sen står valet mellan 67an (Sala, Västerås) eller 68:an (Lindesberg etc).
De håller på att bygga om 68:an mellan Storvik och Horndal.
Dessutom får du 1½ mil extra att köra från örebro till G-hammar.
Kommer du från Västerås har du Bas-lägret på rätt sida stan.
Med andra ord sparar du 3 mil där.
- Jan Hellman
dereborn skrev:Om man ska t/fr Järvsö är det ju naturligt att åka 272 över Ockelbo etc, men i mitt fall är det definitivt E4 till gävle. Sen står valet mellan 67an (Sala, Västerås) eller 68:an (Lindesberg etc).
Ålrajt! 67 it is.
Det borde vara Route 66 i det här fallet.
- Jan Hellman
GrafZeppelin skrev:Det verkar som jag bara kan vara med på lördagen så jag undrar om jag kan åka med nån Örebroare (som ska sova hemma natten fre/lör) på lördag morgon?
Skjuts hem på lördag kväll är redan ordnat tack vare Deerbårn.
Kan väl inte vara omöjligt att få någon att åka och hämta på lördagen i värsta fall???
GrafZeppelin skrev:Det verkar som jag bara kan vara med på lördagen så jag undrar om jag kan åka med nån Örebroare (som ska sova hemma natten fre/lör) på lördag morgon?
Kan väl inte vara omöjligt att få någon att åka och hämta på lördagen i värsta fall???
Hallå alla Örebroare![/quote]
Det löser vi väl? Kan ta en tur på morgonen om ingen annan åker ut?..
Kan passa på att pussa på tanten och hunden..
Hallå alla Örebroare!
Det löser vi väl? Kan ta en tur på morgonen om ingen annan åker ut?..
Kan passa på att pussa på tanten och hunden..[/quote]
Isf vill jag också åka med! Jobbar på fredagskvällen så jag kan komma först på lördagen. Och jag tar mig inte till Glanshammar
Jo, det var väl tänkt så. Men han har ju gått och blivit personalansvarig på Festivalborg, så jag vet inte om han kan/vill/tänker följa med. Ska PM:a o fråga.
Om det skiter sig så är jag grymt sugen på en plats i bilen =)