OK?TDHP skrev:Det verkar i alla fall som att myten om att MÅNGA norr om Dalälven äger en skoter NÄSTAN har besannats!

OK?TDHP skrev:Det verkar i alla fall som att myten om att MÅNGA norr om Dalälven äger en skoter NÄSTAN har besannats!
Sunken skrev:
Mycket mycket roliga att köra till och med.![]()
150hk i en så liten bil är ju skoj, men du vet ju hur det är, mycket vill ha mer. Det skulle ju vara kul att hotta den lite grand. Cosworth har ju några trevliga kit...
Mja, turbo i all ära, men det är trots allt lite lurigt att få igenom en sådan hos SBP.blackparkas skrev: Hehehe.... En liten turbo vore ju kanske fint...![]()
Men det är ju så mycket enklare med turbo...Sunken skrev:Mja, turbo i all ära, men det är trots allt lite lurigt att få igenom en sådan hos SBP.blackparkas skrev: Hehehe.... En liten turbo vore ju kanske fint...![]()
![]()
Fakta är ju dock att det är en 2 liters maskin som de bara tagit ut 150hk ur, så det går nog att plocka ut en del till innan man behöver sätta in respirator. Problemet är väl som alltid pengar.
hahaha! det funkar nog skitbra. frågade ifall jag fick köra så på päronens ett år gamla S40. fick en idiotförklarande min till svar.Sunken skrev:Det är väl bara att jacka kolvarna och plana toppen? Kanske fila lite i insuget?blackparkas skrev: Men det är ju så mycket enklare med turbo...
Annars ska du pilla med insug, topp och annat skit...
Jag har knappt kört en skoter.TDHP skrev:Det verkar i alla fall som att myten om att alla norr om Dalälven äger en skoter har besannats!
Runt 100 får man väl räkna med.hosse skrev:
vad kostar en sån Fiesta förresten?
ny eller beggad?blackparkas skrev:Runt 100 får man väl räkna med.hosse skrev:
Det är alltid bra att testa på någon annans bil först, så slipper man obehagliga överraskningar.hosse skrev: hahaha! det funkar nog skitbra. frågade ifall jag fick köra så på päronens ett år gamla S40. fick en idiotförklarande min till svar.
Hehe, dekaltrimning är allt som behövs, det och dubbla 3" rör...TDHP skrev:Går den nåt då eller är den bara dekaltrimmad?
Beggad för sjöen!!hosse skrev:ny eller beggad?blackparkas skrev:Runt 100 får man väl räkna med.hosse skrev:
jösses, det var en lite för dyr kärra för mig.blackparkas skrev:Beggad för sjöen!!hosse skrev:ny eller beggad?blackparkas skrev:Runt 100 får man väl räkna med.hosse skrev:
nej, det får man ju inte, men om allt går enligt planerna så har jag 5 års studieskuld att betala igen om 5 år.blackparkas skrev:Hm.... får man ut studielånet i klumpsumma nuförtiden?!?
Köp en billig bil om du ska plugga. Finns oerhört många bra bilar för 20k.
Aha, så du menar att du ska spara under tiden du går i skola och köpa en bil sedan?hosse skrev:nej, det får man ju inte, men om allt går enligt planerna så har jag 5 års studieskuld att betala igen om 5 år.blackparkas skrev:Hm.... får man ut studielånet i klumpsumma nuförtiden?!?
äh, jag har min riskokare, men den är så jääävla tråkig och ful. vill egentligen ha nån liten trevlig Audi, Golf eller nåt liknande.
nej, men det var ju en idé. vet inte hur jag menade nu när jag tänker lite djupare. som vanligt ungefär.blackparkas skrev:Aha, så du menar att du ska spara under tiden du går i skola och köpa en bil sedan?hosse skrev:nej, det får man ju inte, men om allt går enligt planerna så har jag 5 års studieskuld att betala igen om 5 år.blackparkas skrev:Hm.... får man ut studielånet i klumpsumma nuförtiden?!?
äh, jag har min riskokare, men den är så jääävla tråkig och ful. vill egentligen ha nån liten trevlig Audi, Golf eller nåt liknande.
Geddy_Lee skrev:Du kanske är tillräckligt gammal för att ha växt ifrån leksaker?dereborn skrev:Jag bor norr om dalälven.TDHP skrev:Det verkar i alla fall som att myten om att alla norr om Dalälven äger en skoter har besannats!
Jag har ingen skoter.
Jag kommer inte att köpa någon skoter
Jag kommer att bo kvar norr om dalälven.