JMP skrev:Nu när basträffen närmare sig med stora steg så slänger jag in en bild tagen i repan på mig inkl basrigg och den dansbandspärlemorvita gamla trotjänaren.
Får säga som farsan alltid säger när vi träffas: SE GLAD UT!!
De där Yamahabasarna är förvånansvärt bra att spela på.. har bara testat en tidigare men den va riktigt bra.. lät kanon.. Nöjd med Marshallriggen?
JMP skrev:Nu när basträffen närmare sig med stora steg så slänger jag in en bild tagen i repan på mig inkl basrigg och den dansbandspärlemorvita gamla trotjänaren.
Får säga som farsan alltid säger när vi träffas: SE GLAD UT!!
De där Yamahabasarna är förvånansvärt bra att spela på.. har bara testat en tidigare men den va riktigt bra.. lät kanon.. Nöjd med Marshallriggen?
Hahaha....jag skall öva upp ett smile ala dig på din avatar
Ja, angående basen så instämmer jag. Jag har jag blivit nykär i den! Kör fn 065, .080, .100, .130 på den och den låter förbannat köttig. Skön att spela på, även om min behöver en del justering....inte minst pga de grövre strängarna.
Är faktiskt kanonnöjd med riggen, men för att passa min smak så behövde den en extra rörpreamp. Kör ju demonizern själv men t ex en Valvedrive eller sansamp skulle oxå passa utmärkt förstås. Kör hornen på båda lådorna avslagna då jag tycker de är för brusiga och ger för mycket diskant....det går iofs att justera ned på EQn, men det passar mig bättre som jag kör nu. En lustighet som blivit nu när jag kör den extra rörpreampen är att modern-kanalen låter vintage och classic-kanalen låter mer modern...... har fått till ett riktigt skitigt ljud faktiskt som jag gillar!
Liten skrev:Kul att du är nöjd!
Åker riggen med nästa helg?
Javisst!
YEY!
Några budgetprylar måste ju finnas närvarande oxå, så att alla dyra och skinande vackra ter sig ännu bättre!
Kul blir det!!! Det kommer att bli en maffig uppsättning riggar och basar! .....och just det.....en massa dreglande basister oxå
Ojojoj, sicket gubbdagis!
the_great_alfonzo skrev:Hmm, ska jag bumpa min bild så ni inte tar fel på mej och rumpeldunken nu då? Klopper brukar ju vara flitig med att dra upp den annars!
Jag tänker mej dej som en liten blond kille med rödrandig tröja, svarta byxor och en tygtiger som evig följeslagare...
Fender Jazz Bass - 1966 / Squier Classic Vibe 60's Jazz Bass - 2012 / Fender Rumble 100
the_great_alfonzo skrev:Hmm, ska jag bumpa min bild så ni inte tar fel på mej och rumpeldunken nu då? Klopper brukar ju vara flitig med att dra upp den annars!
Jag tänker mej dej som en liten blond kille med rödrandig tröja, svarta byxor och en tygtiger som evig följeslagare...
Egentligen tror jag Alfonz är mer lik Hobbe, den nyss nämnda tigern...
Ne.. han kommer alltid vara Kalle för mig.. ser honnom sopa iväg frukosttallriken genom dörren och storma efter med en sked i högsta hugg, skrikandes: DÖD ÅT GRÖTEN!!