Kika 3 inlägg upp.Indigo skrev:Det finns ju en jävla massa öl har man hört, hur är läskläget?
PrataBas-träff i Örebro 25-27:e april. [ANMÄLAN]
- blackparkas
- Medlem++++
Fast ska vi vara petiga så är det energidryck som Hammy får...Liten skrev: Utom vad som händer när Alfons får i sig Coca-Cola.. Någon som sett den cola-sekvensen med ekorren "Hammy" i "på andra sidan häcken"??

Men på kvällen, då äter vi väl med händerna?
Det är ju grillat.
Av med köttet och doppa i potatissallad och sedan i såsen.
Perfekt.
Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
- Liten
- Hedersmedlem
Energidryck eller inte.. det duger fint att se vad ett halvt glas Cola gör med en 5åring på en vanlig veckokväll..blackparkas skrev:Fast ska vi vara petiga så är det energidryck som Hammy får...Liten skrev: Utom vad som händer när Alfons får i sig Coca-Cola.. Någon som sett den cola-sekvensen med ekorren "Hammy" i "på andra sidan häcken"??
![]()

De e bara att gaffa ner allt som du vill ha kvar..

- blackparkas
- Medlem++++
Liten skrev:
Energidryck eller inte.. det duger fint att se vad ett halvt glas Cola gör med en 5åring på en vanlig veckokväll..![]()
De e bara att gaffa ner allt som du vill ha kvar..
Hehe, skumt det där, äldsta grabben (fyller 4 i september) brukar sällan gå igång särskilt mycket på socker. Klart det hänt men inte så som man kan tänka eller som man sett med andra barn.
Grabb nr 2 är det full spätta på hela tiden iaf, behövs inget socker för att han ska vara som en ollad bäver...
Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
- Geddan
- VIP medlem
-
- Medlem++
Okej, grymt. Självkostnadspris även där?Geddy_Lee skrev:"Den senaste", för att citera Leslie Kot.Indigo skrev:Ahh, 7 lådor alltså? =) Vilken sort?Geddy_Lee skrev:Kika 3 inlägg upp.Indigo skrev:Det finns ju en jävla massa öl har man hört, hur är läskläget?
Skojar bara! Cola är det tänkt.
Fender - Squier - Tobias - Gibson - Ampeg
- Geddan
- VIP medlem
Priset för Norrlands Guld 33cl kommer att bli 10:-/burk
Staropramen 20:-/flaskan
Läsken har jag inte fått tag på än och det beror på vilket pris det blir på inköpet.
Förhoppningen är att det ska bli 5:-/st, men jag reserverar mig för ev prisjusteringar.
Det är en annan kostnad som ska finansieras av drycken
för att det ska gå runt, sen har jag ju ingen aning om vad som går åt och det är ju mina privata pengar som förvandlas till öl om prylarna inte går åt.
Kan tyckas trevligt, men jag vet inte om man överlever enbart på öl?!
Jag hoppas att priserna är oki?! Norrlands kostar exakt en tia
och Staron styvt 15:- på Systemet.
Läsken har jag inte fått tag på än och det beror på vilket pris det blir på inköpet.
Förhoppningen är att det ska bli 5:-/st, men jag reserverar mig för ev prisjusteringar.
för att det ska gå runt, sen har jag ju ingen aning om vad som går åt och det är ju mina privata pengar som förvandlas till öl om prylarna inte går åt.

"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
- Jan Hellman
- blackparkas
- Medlem++++
Tycker det är bra priser!
För mig tycker jag gott att Colan kan kosta 10 kr om det är så att pengarna behövs på något annat som kostar pengar!
För mig tycker jag gott att Colan kan kosta 10 kr om det är så att pengarna behövs på något annat som kostar pengar!
- Svensson
- Forumvärd
Geddy_Lee skrev:Priset för Norrlands Guld 33cl kommer att bli 10:-/burk
Som outsider och åsiktsmaskin så tycker jag att du gott kan lägga på lite både på ölen och läsken och behålla mellanskillnaden. Jag skullle personligen inte tveka en sekund att betala för att slippa besväret med att släpa med öl. Om någon orkar lägga ner tid, kraft och dessutom egna pengar på att fixa det så ska man bara vara tacksam! Spelar väl ingen roll om man dricker tio öl på en helg om det kostar 100 :- eller 200 :- när det kostar 500 på krogen!
10 kr är för billigt

It don't mean a thing if it ain't got that swing!
Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
- MALA
- Distributör
+1Svensson skrev:
10 kr är för billigt
säger jag som kommer på lördag förmiddag och åker tillbaks på kvällen och därför inte dricker öl. Tycker ändå att det är helt OK med pålägg (på priset alltså)
Lighthouse basar www.lighthouse-bass.se
- knedy
- VIP medlem
Whiskey funkar då alldeles utmärkt.... eller: ?Geddy_Lee skrev:...men jag vet inte om man överlever enbart på öl?!

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=jZ-KyLYGzOw[/youtube]
Officiell stormästare i EB-orden
- blackparkas
- Medlem++++
Jag är rätt besviken på dig Knedy.... varför är inte du med på listan över de som ska till Öret? Du och Diesel borde ta och åka ner ögona bums...!!
- the_great_alfonzo
- Medlem+++
- 200071
- Hedersmedlem
Jag föreslår att Geddys priser är lägsta pris. Sen kan man få betala hur mycket man vill över det!Svensson skrev:Geddy_Lee skrev:Priset för Norrlands Guld 33cl kommer att bli 10:-/burk
Som outsider och åsiktsmaskin så tycker jag att du gott kan lägga på lite både på ölen och läsken och behålla mellanskillnaden. Jag skullle personligen inte tveka en sekund att betala för att slippa besväret med att släpa med öl. Om någon orkar lägga ner tid, kraft och dessutom egna pengar på att fixa det så ska man bara vara tacksam! Spelar väl ingen roll om man dricker tio öl på en helg om det kostar 100 :- eller 200 :- när det kostar 500 på krogen!
10 kr är för billigt
- Billy
- Medlem+
- 200071
- Hedersmedlem
Det kanske är ett snyggare alternativ.Billy skrev:Då är det kanske bättre att bara ta liiite mer än vad dom behöver kosta , som gäddan föreslog, så att vi luspanka har råd också, och sedan göra en bössa för frivilliga bidrag? Inte för att du inte är värd pengarna gäddan! Du gör ett jättejobb! Jag har bara inte så mycket pengar att ge dig!

- the_great_alfonzo
- Medlem+++
- Diesel
- Medlem++
jag och knedy bor 36 mil ifrån varandrablackparkas skrev:Jag är rätt besviken på dig Knedy.... varför är inte du med på listan över de som ska till Öret? Du och Diesel borde ta och åka ner ögona bums...!!

problemet var att jag missade datum och råkade lova bort mig själv den helgen till annat.. Ångrar mig en aning

sen har jag försökt att trixa så det kanske kunde passa om man flög upp till vilhelmina men det funkar inte heller med avgångar

- Geddan
- VIP medlem
Kan du greja en sån så är det värt några gratispilsner!dereborn skrev:Javisst!the_great_alfonzo skrev:Hehe, rädda Geddan bössan!
Med en liten skulpterad lattjolajbansbasist i läderbrallor som nickar o svänger på bashalsen när man släpper ner en slant!!

"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
- Jan Hellman
- 200071
- Hedersmedlem