Vafan tar posten betalt för?
- Diesel
- Medlem++
Vafan tar posten betalt för?
Jag beställde en pedal från staterna nu. Den skickades med us postal service. betalade 12$ i frakt.
Sen kommer den till Sverige, jag får en avi och plötsligt ska posten ha 140(!) jävla spänn för att jag ska få hämta ut det. På en frakt jag redan betalt! Hur fan kan vårat svenska postverk ta mer betalt för att leverera det inom Sverige än vad USPS tar för att skicka det över jävla Atlanten?
Sen kommer den till Sverige, jag får en avi och plötsligt ska posten ha 140(!) jävla spänn för att jag ska få hämta ut det. På en frakt jag redan betalt! Hur fan kan vårat svenska postverk ta mer betalt för att leverera det inom Sverige än vad USPS tar för att skicka det över jävla Atlanten?
- whatawaste
- Medlem++
Re: Vafan tar posten betalt för?
Tull....moms...Diesel skrev:Jag beställde en pedal från staterna nu. Den skickades med us postal service. betalade 12$ i frakt.
- blackparkas
- Medlem++++
- Diesel
- Medlem++
fan då skrevs inte värdet ner som jag bad om.whatawaste skrev:Tull....moms...Diesel skrev:Jag beställde en pedal från staterna nu. Den skickades med us postal service. betalade 12$ i frakt.
Parkas:
http://www.generalguitargadgets.com/ind ... &Itemid=45
Den här shin-ei companion fuzz-pedal klonen
har pratats om den tidigare i någon tråd och jag blev nyfiken på en. Så jag ska bygga den nu till veckan och testa och se om den ev. behöver moddas lite för bas

- Svensson
- Forumvärd
Sitter det inte en lapp på utsidan av paketet där värdet är angett?Diesel skrev: fan då skrevs inte värdet ner som jag bad om.
It don't mean a thing if it ain't got that swing!
Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
- Diesel
- Medlem++
har inte hämtat ut den än. SKa hämta den i samma veva som jag ska ner på stanSvensson skrev:Sitter det inte en lapp på utsidan av paketet där värdet är angett?Diesel skrev: fan då skrevs inte värdet ner som jag bad om.
- Athe
- Medlem+
Jag köpte ett sträng-set från Conklin i usa, gick på runt 700-800 kr, frakt inkluderat. Sen ville posten ha ~300 spänn när jag skulle hämta ut det. Fruktansvärt, det är ju hälften av vad strängarna var värda!
Edit: Jag hatar posten.
Edit: Jag hatar posten.
Yamaha RBX JM2
Bee Stinger 6:a
Ashdown ABM 500 EVO, Ashdown ABM 410T.
Bee Stinger 6:a
Ashdown ABM 500 EVO, Ashdown ABM 410T.
- knedy
- VIP medlem
- Diesel
- Medlem++
- Danne
- VIP medlem
Vad jag hört brukar det vara så att tullen inte verkar bry sig om mindre belopp. Den här gången kanske någon brydde sig. Jag brukar räkna med att få betala tull och moms och att be någon skriva ner beloppet är väl i princip att uppvigla till bedrägeri så man skall nog inte ta för givet att de gör det.knedy skrev:Hur mycket kostade det du beställde? Man får väl importera grejer under 500spänn utan att behöva betala tull/moms?
Mvh/ Bror Duktig

- knedy
- VIP medlem
jaja whatever, tycker det ändå är att stjäla pengar från diesel när själv tull/moms är 40 spänn och posten tar 100kronor. Jävla rövarfasoner är vad det är!Danne skrev:Vad jag hört brukar det vara så att tullen inte verkar bry sig om mindre belopp. Den här gången kanske någon brydde sig. Jag brukar räkna med att få betala tull och moms och att be någon skriva ner beloppet är väl i princip att uppvigla till bedrägeri så man skall nog inte ta för givet att de gör det.knedy skrev:Hur mycket kostade det du beställde? Man får väl importera grejer under 500spänn utan att behöva betala tull/moms?
Mvh/ Bror Duktig

Mvh./.Bror.Har-ringt-och-klagat-på-posten-angående-importer-dom-tagit-sjukt-mycket-pengar-för-ett-par-gånger-tidigare..

Officiell stormästare i EB-orden
- Diesel
- Medlem++
- blackparkas
- Medlem++++
Men alltså.... om du betalar frakten från USA.... betalar man inte frakten fram till dörren då alltså?
Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
- Diesel
- Medlem++
- Danne
- VIP medlem
Dina 63 kr i speditionsavgift är Postens direktförtullningsavgift. Den som söker skolen finna:http://www.posten.se/img/cmt/PDF/fortul ... delser.pdf
Hade det inte varit brevförsändelse hade det alltså kostat 100kr precis som Kendy skrev.
Hade det inte varit brevförsändelse hade det alltså kostat 100kr precis som Kendy skrev.
-
- VIP medlem
Precis. Posten tar betalt för sina kostnader att sköta tull och momshantering. Inget konstigt. Det gör alla speditionsfirmor.Danne skrev:Dina 63 kr i speditionsavgift är Postens direktförtullningsavgift. Den som söker skolen finna:http://www.posten.se/img/cmt/PDF/fortul ... delser.pdf