DJ - Basist i exil
- DJ
- Medlem
DJ - Basist i exil
Hej på er.
Bor numera i Nederländerna och har lyckligtvis kommit igång igen med lirandet i ett band efter en period med enbart sporadiska inhopp i olika tillställningar.
BAS
Peavey Grind NTB-6.
En halvbyggd bas i ett stycke solid aluminium, med tre oktavers greppbräda i ask. Bandlös sex-strängad. Avsomnat projekt sedan studenttiden. Ger nästan piano-klang.
STÄRKARE
RSL Preamp
Lab 500
Två hembyggda 10"-lådor.
Används bara som rep. stärkare hemma. Saknar min Hartke 4x10 XL som såldes för några år sen.
Men spelar mest i replokalens GK combo.
ÖVRIGA HOBBIES
Sportbil (Lotus), foto, golf, familjen, mat & dryck
JOBBAR
På ESA.
Bor numera i Nederländerna och har lyckligtvis kommit igång igen med lirandet i ett band efter en period med enbart sporadiska inhopp i olika tillställningar.
BAS
Peavey Grind NTB-6.
En halvbyggd bas i ett stycke solid aluminium, med tre oktavers greppbräda i ask. Bandlös sex-strängad. Avsomnat projekt sedan studenttiden. Ger nästan piano-klang.
STÄRKARE
RSL Preamp
Lab 500
Två hembyggda 10"-lådor.
Används bara som rep. stärkare hemma. Saknar min Hartke 4x10 XL som såldes för några år sen.
Men spelar mest i replokalens GK combo.
ÖVRIGA HOBBIES
Sportbil (Lotus), foto, golf, familjen, mat & dryck
JOBBAR
På ESA.
Senast redigerad av DJ den tis 22 apr 2008, 09:33, redigerad totalt 1 gånger.
- Klopper
- Hedersmedlem
Välkommen hit!
En jonge genever är inte så dumt om man är lite frusen!
En jonge genever är inte så dumt om man är lite frusen!

"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller!
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller!

Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
- Diesel
- Medlem++
- Seaweed
- Hedersmedlem
- Kontakt:
- mangan
- Medlem+
- DJ
- Medlem
Cowboy låter bra!knedy skrev:välkommen, främling! Jag kollade igenom ESA-sidan lite men orkade inte läsa så jag kollade bara på bilderna... Så du jobbar som rymd-cowboy typ?
Utveckling av det som ska bli framtidens raketer och satelliter.
Jobbar inom "structures" mest med kompositmaterial, så egentligen borde jag väl köpt mig en Modulus eller nåt annat i svartplast.
Elise S1.Diesel skrev:Välkommen!
vad har du för lotus?
- BassiLow
- Medlem++
Helloj
http://pratabas.se/viewtopic.php?t=8817" onclick="window.open(this.href);return false; ... oger+silow
http://pratabas.se/viewtopic.php?t=6379" onclick="window.open(this.href);return false;
Revolver
Geddan skrev:Vi pratar bas här.
- Hellish
- Medlem+++
- Kontakt:
- tks
- VIP medlem
Välkommen hit!
Intressant jobb du har!
För övrigt verkar vi ha ganska lika smak, jag spelar också via en Lab 500, och har kikat på bland annat en RSL-preamp som säljs här på forumet... och hemma står en Hartke 4x10 XL... och jag har faktiskt planer på att när jag pluggat klart (civ. ing. maskinteknik, gissar att du pluggat något liknande) och börjat jobba och tjäna pengar så småningom köpa mig just en Lotus Elise.
Intressant jobb du har!

För övrigt verkar vi ha ganska lika smak, jag spelar också via en Lab 500, och har kikat på bland annat en RSL-preamp som säljs här på forumet... och hemma står en Hartke 4x10 XL... och jag har faktiskt planer på att när jag pluggat klart (civ. ing. maskinteknik, gissar att du pluggat något liknande) och börjat jobba och tjäna pengar så småningom köpa mig just en Lotus Elise.

- hosse
- Medlem+++
hej å välkommen!
www.chucknorrisfacts.com
www.myspace.com/sleepingdervish
snus och kaffe, a match made in heaven.
"When in doubt, skriv 'dom'."
www.myspace.com/sleepingdervish
snus och kaffe, a match made in heaven.
"When in doubt, skriv 'dom'."
- Bas-Janne
- VIP medlem
Re: DJ - Basist i exil
Hejs.
\m/
5 feta: Ibanez SR855LE
6 tunna: Strandberg Boden Paul Masvidal Signature & Suhr Modern Pro
7 tunna: Ibanez RG1527F
5 feta: Ibanez SR855LE
6 tunna: Strandberg Boden Paul Masvidal Signature & Suhr Modern Pro
7 tunna: Ibanez RG1527F
- DJ
- Medlem
Hahaha,tks skrev:Välkommen hit!
Intressant jobb du har!
om du dessutom pluggar på LiTH så är det väl snudd på fullträff.
Jag läste civ. ing. Maskinteknik mellan 1994 - 1998.
Fast min RSL-preamp är den "tjocka" 2HE med grafisk EQ, som ser ut som en TRACE ELLIOT nästan. Köpte den ny av Robert Sarling (Ares Guitars och skapare av RSL, tror RSL betydde Robert Sarling Ljud...nånting) i Motala.
Den jag hittar här på pratabas till salu är den mindre 1HE preampen.
När blir du klar?
Du kan söka till vårt YGT (Young Graduate Trainee) program när du är (eller börjar bli) färdig. Ett 1-årigt program för att erbjuda erfarenhet i intressant miljö. Dessutom skapliga ekonomiska villkor.
Senast redigerad av DJ den tis 22 apr 2008, 09:41, redigerad totalt 1 gånger.
- funkys**t
- Medlem++
- Kontakt:
Välkommen hit! Jag har ägt en likadan preamp men jag sålde den för många år sen.
Har en bekant som jobbade med rymdforskning och jag antar att han var ganska mycket på esrange. Har du jobbat där också?
Har en bekant som jobbade med rymdforskning och jag antar att han var ganska mycket på esrange. Har du jobbat där också?
"Oh my god it's the funkys**t!"
Fender Precision-79, Fender JV-83, Fender CS P-59, Mesa
http://davidsodergrenshotfive.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Fender Precision-79, Fender JV-83, Fender CS P-59, Mesa
http://davidsodergrenshotfive.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
- DJ
- Medlem
Nej, jag har faktiskt aldrig varit på Esrange. Sitter nu på ESTEC (European Space Research and Technology Center, ESAs största "site") i Nederländerna. Jobbade förut på (och är tjänstledig från) Saab Space, Linköping.funkys**t skrev:Välkommen hit! Jag har ägt en likadan preamp men jag sålde den för många år sen.
- VIP medlem
FullträffDJ skrev: Hahaha,
När blir du klar?
Du kan söka till vårt YGT (Young Graduate Trainee) program när du är (eller börjar bli) färdig. Ett 1-årigt program för att erbjuda erfarenhet i intressant miljö. Dessutom skapliga ekonomiska villkor.

Jag hoppas du inte kör motorcykel, tränar kampsport och tycker att musiken var bäst på 80-talet, då är det läskigt.
Jag börjar tredje året till hösten, så jag blir nog kvar här i Sverige minst två år till innan det kan bli något sådant, men det låter intressant. Kul att idéer om vad man kan hitta på i framtiden kommer från ett basforum!

- DJ
- Medlem
Nej, jag har lovat mig själv att inte åka hoj, för då skulle jag bara köra ihjäl mig. Men visst dras jag stundtals mot hojar, Ducati Monster eller KTM Supermotard är mycket lockande.tks skrev:FullträffDJ skrev: Hahaha,
När blir du klar?
Jag hoppas du inte kör motorcykel, tränar kampsport och tycker att musiken var bäst på 80-talet, då är det läskigt.
Jag börjar tredje året till hösten, så jag blir nog kvar här i Sverige minst två år till innan det kan bli något sådant, men det låter intressant. Kul att idéer om vad man kan hitta på i framtiden kommer från ett basforum!
Kampsport har jag bara snuddat vid då jag en kort period övade kickboxning för att få lite bättre fysik.
Men musiken på 80-talet var bra! Just nu har jag en period med mycket RUSH.