Snorbra tips!Svensson skrev:
Det gäller att peta sig på näsan och inte i näsan.

Snorbra tips!Svensson skrev:
Det gäller att peta sig på näsan och inte i näsan.
daionsavage skrev:Men grabbar... kör ni med samma resonemang då det gäller alla krämpor man kan drabbas av som musiker? Anta att ni skulle få tendonit i händerna (inte så ovanligt). Det enda som hjälper då är att ta det lugnt, skulle ni med samma förakt mot den egna smärtan hävda att det är fusk att hålla sig frisk?cougar skrev:Derfpa skrev:
Att tejpa och dylikt tycker jag nästanpå är fusk.Man får heller inte alls samma känsla om man har nåt melllan fingret och strängen.
håller faktiskt med, har testat ca 10 olika tejp nu och fan det blir inte bra.. kör rent nu och slipar mina fingrar med sandpapp maskin hehe. en blåsa eller två per spelning men det gör fan inget det härdas ut.
Precis. Och som jag upplever det så kan ljudet bli mycket sämre och otrevligare och spelandet låter spänt och ansträngt ju mer man tar i (iaf när man kör slap). Då står man där med fina blodblåsor helt i onödan när mn istället hade kunnat spelat lite försiktigare, fått ett finare ljud och klarat fingrarna.När man kör ackustisk så tycker jag att det är lite lurigt med kontran. Man står ju liksom bakom ljudet, lyssnar man på en inspelning så bär ofta basljudet otroligt bra fast man ibland knappt hör den när man spelar. Det har gjort att iaf jag tagit i onödigt hårt ibland.
Visst, andra människors erfarenhet och kunskap är ju helt ointressant. Vi kan väl bara strunta i all historiskt dragna slutsatser och låta alla få uppfinna allt efter eget huvud.cougar skrev:men vafan mitt tips är att sluta lyssna för mycket på andra och prova dig fram.
jag skrev sluta lyssna FÖR MYCKET.. men jag kan ju inte hjälpa att vissa har dyslexi. JAG SKREV ALDRIG SLUTA LYSSNA HELT.bootsy skrev:Visst, andra människors erfarenhet och kunskap är ju helt ointressant. Vi kan väl bara strunta i all historiskt dragna slutsatser och låta alla få uppfinna allt efter eget huvud.cougar skrev:men vafan mitt tips är att sluta lyssna för mycket på andra och prova dig fram.
Själv tänkte jag starta ett eget språk som jag skriver på fr. o. m. nu:
ASSADUYT JKHRWU OLFJFG! ISURHJNHFV JDUBD NVIERHBFN. IUSGHRGHS? KJHSDFJ MGIJ FRXSOJMBJSIYBG...
GRAZJKRUIHFC KLDUIHF. HEIOYGFJNGOPOLS JMVFHERU!!!!!!cougar skrev:jag skrev sluta lyssna FÖR MYCKET.. men jag kan ju inte hjälpa att vissa har dyslexi. JAG SKREV ALDRIG SLUTA LYSSNA HELT.bootsy skrev:Visst, andra människors erfarenhet och kunskap är ju helt ointressant. Vi kan väl bara strunta i all historiskt dragna slutsatser och låta alla få uppfinna allt efter eget huvud.cougar skrev:men vafan mitt tips är att sluta lyssna för mycket på andra och prova dig fram.
ASSADUYT JKHRWU OLFJFG! ISURHJNHFV JDUBD NVIERHBFN. IUSGHRGHS? KJHSDFJ MGIJ FRXSOJMBJSIYBG...
Det är inte så troligt..bootsy skrev:GRAZJKRUIHFC KLDUIHF. HEIOYGFJNGOPOLS JMVFHERU!!!!!!cougar skrev:jag skrev sluta lyssna FÖR MYCKET.. men jag kan ju inte hjälpa att vissa har dyslexi. JAG SKREV ALDRIG SLUTA LYSSNA HELT.bootsy skrev:Visst, andra människors erfarenhet och kunskap är ju helt ointressant. Vi kan väl bara strunta i all historiskt dragna slutsatser och låta alla få uppfinna allt efter eget huvud.cougar skrev:men vafan mitt tips är att sluta lyssna för mycket på andra och prova dig fram.
edit:
Du bad lite om det!
Nej, du har rätt, prova dig fram och lyssna inte bara på andras råd.
Men det KAN ju vara så att någon gammelgädda sitter på en eller två erfarenheter som skulle kunna vara användbara även för andra. Eller hur?
Kanske var att ta i lite?cougar skrev:jag skrev sluta lyssna FÖR MYCKET.. men jag kan ju inte hjälpa att vissa har dyslexi. JAG SKREV ALDRIG SLUTA LYSSNA HELT.bootsy skrev:Visst, andra människors erfarenhet och kunskap är ju helt ointressant. Vi kan väl bara strunta i all historiskt dragna slutsatser och låta alla få uppfinna allt efter eget huvud.cougar skrev:men vafan mitt tips är att sluta lyssna för mycket på andra och prova dig fram.
Det hör liksom till här...cougar skrev:mm visst jag tog i.. har själv svårigheter med sådant men vafan läsa noggrant och tänka innan man skriver är väl fan inte svårt. lite retfullt med sarkasm och sådant.
Derfpa skrev:Det är väl bara att köra med "Learn by doing". Man kan ju lyssna på förslag som andra ger och se om de funkar för en själv. Det är ju inte direkt dödligt att få blåsor, så det skadar inte att lära sig den hårda vägen och finna ett sätt som passar en själv.