PrataBas-träffen i Örebro DISCLAIMER/BRASKLAPP

Prata om övriga saker som rör bas-världen
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem

Inlägg av 200071 »

Hellboy skrev:
Geddy_Lee skrev:Anli har plastat in fina namnlappar som vi ju kommer att ha på oss. 8)
Hur töntigt vi än må tycka det är, så tror jag att det är bra just pga ovanstående.
Jag föreslår att vi alla byter namnskyltar med varandra och den enda anledningen till detta är att göra Dereborn förbryllad. Jag själv kommer att klä ut mig till tjej under hela helgen. Och den som tafsar får en Wal bas i huvudet. :evil:

//Britta
Perfekt!!! Då löser det sig ju med grillningen! :dancy:
Användarvisningsbild
JMP
Medlem+

Inlägg av JMP »

Hellboy skrev:
Geddy_Lee skrev:Anli har plastat in fina namnlappar som vi ju kommer att ha på oss. 8)
Hur töntigt vi än må tycka det är, så tror jag att det är bra just pga ovanstående.
Jag föreslår att vi alla byter namnskyltar med varandra och den enda anledningen till detta är att göra Dereborn förbryllad. Jag själv kommer att klä ut mig till tjej under hela helgen. Och den som tafsar får en Wal bas i huvudet. :evil:

//Britta
Då kommer du att få mycket annat att göra än att grilla kött! :shock:
Se listan över dina sysslor nedan:
TDHP skrev:Angående grillningen!
Hur i hela *** ska vi klara detta?!

Grillning

Efter fyra långa månader av kyla och vinter så är det äntligen vår och grillsäsongen är här.
Därför är det viktigt att påminna er alla om hur det går till ,
eftersom det är den enda matlagningen som en riktig man gör.
Förmodligen eftersom det medför vissa risker ( tändvätska, eld osv ).

När en man erbjuder sej att grilla händer följande:

Rutin:
1. Kvinnan handlar all mat
2. Kvinnan gör en potatisrätt, sallad, vitlöksbröd, en eller ett par såser och förbereder efterrätten.
3. Kvinnan marinerar köttet lägger det på ett fat tillsammans med de nödvändiga grillverktygen och eventuella kryddor. Sedan bär hon ut det till mannen som sitter bredvid grillen - med en öl i handen.

Här kommer det viktiga:

4. MANNEN PLACERAR KÖTTET PÅ GRILLEN.

Mera rutiner:
5. Kvinnan tar fram tallrikar, glas, bestick, servetter, underlägg och så vidare...
6. Kvinnan går ut till mannen och säger till honom att köttet bränns vid. Han tackar henne och frågar om hon kan gå in och hämta en öl till medan han försöker att rädda köttet!

Viktigt igen:

7. MANNEN TAR BORT KÖTTET FRÅN GRILLEN OCH LÄMNAR ÖVER DET TILL KVINNAN.

Ännu mera rutiner:
8. Kvinnan dukar fram tallrikar, glas, bestick, servetter, sallad, bröd, potatisen, såserna och bär ut dem till bordet där hon har lagt på en ren duk.
9. Efter maten så dukar kvinnan av och diskar.

Och viktigast av allt:
10. Allihopa tackar mannen så mycket för den utsökta maten och berömmer honom för hans färdigheter .
11. Mannen frågar därpå kvinnan om hon har njutit av sin mat lediga dag??? När han ser hennes reaktion så kommer han fram till ( det han har misstänkt länge ) att det går aldrig att göra en kvinna nöjd!
Användarvisningsbild
EA
Medlem+

Inlägg av EA »

BassiLow skrev:Don´t worry,
Det kanske inte blir en jättekö till dina basar, men några (inklusive jag) är intresserade :roll:
Nu sätter du press på mig :D
I live and I learn!
Användarvisningsbild
Chriller
VIP medlem

Inlägg av Chriller »

EA skrev:
BassiLow skrev:Don´t worry,
Det kanske inte blir en jättekö till dina basar, men några (inklusive jag) är intresserade :roll:
Nu sätter du press på mig :D
Jag klämmer också gärna på en av dina möbelbasar och kan erbjuda en klämstund med en lite plastig koreansk japan eller en liten söt illa rengjord Musikman i utbyte. Låter la gött? Det är nyttigt med nya erfarenheter!
Jomen. It's the Chriller.
Användarvisningsbild
ffs pfyrix
Medlem+

Inlägg av ffs pfyrix »

Grillning

Efter fyra långa månader av kyla och vinter så är det äntligen vår och grillsäsongen är här.

Rutin:
2. Kvinnan gör en potatisrätt, sallad, vitlöksbröd, en eller ett par såser och förbereder efterrätten.
3. Kvinnan marinerar köttet lägger det på ett fat tillsammans med de nödvändiga grillverktygen och eventuella kryddor. Sedan bär hon ut det till mannen som sitter bredvid grillen - med en öl i handen.

Här kommer det viktiga:

Mera rutiner:
5. Kvinnan tar fram tallrikar, glas, bestick, servetter, underlägg och så vidare...
6. Kvinnan går ut till mannen och säger till honom att köttet bränns vid. Han tackar henne och frågar om hon kan gå in och hämta en öl till medan han försöker att rädda köttet!

Viktigt igen:

Ännu mera rutiner:
8. Kvinnan dukar fram tallrikar, glas, bestick, servetter, sallad, bröd, potatisen, såserna och bär ut dem till bordet där hon har lagt på en ren duk.

Och viktigast av allt:
10. Allihopa tackar mannen så mycket för den utsökta maten och berömmer honom för hans färdigheter .
11. Mannen frågar därpå kvinnan om hon har njutit av sin mat lediga dag??? När han ser hennes reaktion så kommer han fram till ( det han har misstänkt länge ) att det går aldrig att göra en kvinna nöjd!
[/quote]

Å jag som nästan ångrat att jag stannar hemma.....Helt plötsligt var det kanske inte så boring iallafall... :roll:
*******************************************************************************************************'
Fieldflowers groupie
dereborn

Inlägg av dereborn »

Hellboy skrev:

//Britta
Jag kommer inte att vara ett dugg förvirrad! Jag kommer att hälsa på alla - hela tiden - och låtsas som det är första gången vi ses!

Lycklig idiot, typ.... (bra Le Marc-låt för övrigt...)
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd

Inlägg av TDHP »

ff´s pfyrix skrev:Å jag som nästan ångrat att jag stannar hemma.....Helt plötsligt var det kanske inte så boring iallafall... :roll:
Hehe, fick detta av en kvinnlig arbetskamrat, vet inte vad hon menade alls!
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
BassiLow
Medlem++

Inlägg av BassiLow »

ff´s pfyrix skrev: Å jag som nästan ångrat att jag stannar hemma.....Helt plötsligt var det kanske inte så boring iallafall... :roll:
Visst ska du väl vara med, så får du också klämma på lite basar :wink:

http://pratabas.se/viewtopic.php?t=8817" onclick="window.open(this.href);return false; ... oger+silow
http://pratabas.se/viewtopic.php?t=6379" onclick="window.open(this.href);return false;

Revolver
Geddan skrev:Vi pratar bas här.
Användarvisningsbild
Seaweed
Hedersmedlem
Kontakt:

Inlägg av Seaweed »

Kommer ju bli årtiondets händelse!
Bas > distpedaler > stor förstärkare
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

Ja, hur ska vi göra nästa år när det blir Annual Bass Gettogether 2 och då alla forumets medlemmar vill vara med?! :D

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
dereborn

Inlägg av dereborn »

Min fru är Event-organisatör o ska precis börja frilansa lite mer.
Kan ta fram en offert från henne...
Användarvisningsbild
calif de funk
VIP medlem

Inlägg av calif de funk »

blackparkas skrev:Ja, hur ska vi göra nästa år när det blir Annual Bass Gettogether 2 och då alla forumets medlemmar vill vara med?! :D
Vi får hyra Globen 8) :D
"En kopia räknas ALDRIG som ett original.
Man har t.ex. INTE sett ABBA när man varit på wallmans (om man nu skulle råka hamna just där...)"
- Dereborn
Användarvisningsbild
broder blues
Medlem++

Inlägg av broder blues »

Geddy_Lee skrev:
macahan skrev:Det är tur att träffen inte hålls i göteborg, då skulle ju alla få vits-sjukan..
Glanshammar är vänort med Kortedala! :P
O jag som trodde d va långedrag
Fender friend & resident bluespolis
Danelectro U2, Fender J-76, Telebas (byggtråd), DeArmond Starfire -98, Stagg EUB RDL, Eden CXC210.
Medlem, PBGK40++, skäggsektionen.
Användarvisningsbild
the_great_alfonzo
Medlem+++

Inlägg av the_great_alfonzo »

I am Knut.

!
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem

Inlägg av Klopper »

the_great_alfonzo skrev:I am Knut.

!

Bild
?

http://emmsis.blogspot.com/2007/07/igor-knut.html
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller! :-)
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
Användarvisningsbild
the_great_alfonzo
Medlem+++

Användarvisningsbild
ffs pfyrix
Medlem+

Inlägg av ffs pfyrix »

hmmmm Knut är ju sötnosig, du är uppnosig,, inte samma sak.
*******************************************************************************************************'
Fieldflowers groupie
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem

Inlägg av Jan Hellman »

JMP skrev:
Hellboy skrev:

//Britta
Då kommer du att få mycket annat att göra än att grilla kött! :shock:
Se listan över dina sysslor nedan:

Grillning

Rutin:

Här kommer det viktiga:

Mera rutiner:

Viktigt igen:

Ännu mera rutiner:

Och viktigast av allt:
Faan. :x :frown: :headscratch: :help: :dumglad:

//Jan
Användarvisningsbild
anli
VIP medlem

Inlägg av anli »

Kommer bara känna igen de jag träffat... dereborn, bbq och grafen.
Ni får ha tålamod.
En förvirrad snaggad gubbe med vitt pipskägg det är jag i alla fall.
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
Gäst
Kontot är inaktiverat

Inlägg av Gäst »

anli skrev:Kommer bara känna igen de jag träffat... dereborn, bbq och grafen.
Ni får ha tålamod.
En förvirrad snaggad gubbe med vitt pipskägg det är jag i alla fall.
Det är ju otroligt skönt att det blir några 40+are i alla fall.
Men det blir en ganska bra spridning på åldrarna. Vi gamlingar får väl se till att ungtupparna håller reda på vad vi heter... :wink:
Användarvisningsbild
BBQV
Forumvärd

Inlägg av BBQV »

Visst är det väl fortfarande så att rankingen går i åldersordning, d.v.s. att det är de yngre som ska hälsa på och presentera sig för de äldre? I så fall behöver jag inte lära mig så många namn!
"If you reach perfection your standards are too low."

Presentation
Användarvisningsbild
anli
VIP medlem

Inlägg av anli »

självklart. Äldst först. Typ årnes... han är urgammal ent.
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
Användarvisningsbild
the_great_alfonzo
Medlem+++

Phuckles!!
Användarvisningsbild
Marshall
VIP medlem

Inlägg av Marshall »

BarbequeVillage skrev:Visst är det väl fortfarande så att rankingen går i åldersordning, d.v.s. att det är de yngre som ska hälsa på och presentera sig för de äldre? I så fall behöver jag inte lära mig så många namn!
Då får du handhälsa innan du kliver in i bilen pôjk! 8)
Användarvisningsbild
BBQV
Forumvärd

Inlägg av BBQV »

...med mössan i vänsternäven och luggen i gruset...
"If you reach perfection your standards are too low."

Presentation
Skriv svar