Prisvärda kopior?

Prata om vad du vill (behöver inte beröra bas-världen), här är alla ord välkomna!
Skriv svar
Masayo
Medlem++

Prisvärda kopior?

Inlägg av Masayo »

Det här ämnet är verkligen off topic... jag erkänner! Vilka Fender strata/tele-kopior är bäst? :?:
Fender Jazz Bass - 1966 / Squier Classic Vibe 60's Jazz Bass - 2012 / Fender Rumble 100
Användarvisningsbild
bootsy
Medlem+++

Re: Prisvärda kopior?

Inlägg av bootsy »

Gunnar89 skrev:Det här ämnet är verkligen off topic... jag erkänner! Vilka Fender strata/tele-kopior är bäst? :?:
De med långa halsar och fyra strängar...
Masayo
Medlem++

Inlägg av Masayo »

skulle tippa på att Bach håller god kvalitet... :wink:
Fender Jazz Bass - 1966 / Squier Classic Vibe 60's Jazz Bass - 2012 / Fender Rumble 100
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem

Inlägg av fieldflower »

Jag tycker min Squier strata är bra, men eftersom jag inte är gitarrist har jag nog inte så höga eller precisa krav...
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Bonehead
Medlem+

Inlägg av Bonehead »

Varför en kopia?
Gunnar89 skrev:Det här ämnet är verkligen off topic... jag erkänner! Vilka Fender strata/tele-kopior är bäst? :?:
Matte
VIP medlem

Inlägg av Matte »

Tre märken som man komemr på direkt är Suhr, Tyler och Tom Anderson. De gör kopior som inte är direkt identiska med originalet, men betydligt mycket bättre än det nämnda oxå. Väldigt prisvärda om man vill ha ett bra kvalitetsinstrument. Vill man ha mer likt den äkta varan så är gamla ESP strator och teles riktigt trevliga. De är lite mer prisvärda om man ser prisvärd=billig.
Användarvisningsbild
Punkster
Medlem+++

Inlägg av Punkster »

Skulle kanske inte satsa på en Suhr-strata om vi snackar budget =)

På den tiden då jag spelade gitarr hade jag en Morgan-strata som jag satte Fendermickar på. En av dom bättre gitarrer jag spelat på. Ångrar nästan lite att jag sålde den, även fast jag inte spelade på den.

Gör/gjorde inte Tokai gitarrer också? Vore spännande att testa.
/Linus
gäst

Inlägg av gäst »

Punkster skrev:Skulle kanske inte satsa på en Suhr-strata om vi snackar budget =)

På den tiden då jag spelade gitarr hade jag en Morgan-strata som jag satte Fendermickar på. En av dom bättre gitarrer jag spelat på. Ångrar nästan lite att jag sålde den, även fast jag inte spelade på den.

Gör/gjorde inte Tokai gitarrer också? Vore spännande att testa.
O ja..Tokai gjorde gitarrer också!!
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd

Inlägg av TDHP »

Ja, det beror ju helt på vilken prisklass du menar.
Det finns ju "kopior" som är både bättre och dyrare än framför allt de nyare originalen!
Men som vanligt hävdar jag att det är vettigare att köpa ett beggat original som spelar bra än en ny kopia som är så där för ungefär samma pengar.
Pratar vi riktigt billiga kopior så går det väl att hitta ett bra ex på tio kanske, bara att testa sig fram.
Faktum är att gitarristen och trummisen i bandet köpte varsin Rusta-strata för 800:- som var helt ok! Helt i klass med tex en Kina-Squier.
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
macahan
Medlem+++

Inlägg av macahan »

texas har fått bra omdömen.. kolla in dom..
Skriv svar