Mycket lyckad pratabasträff i örebro!
- EA
- Medlem+
+1 på alla sex sidor av hyllning till träffen!!!!
Jag var där bara under lördagen och tycker att det var väldigt tråkigt att inte kunna vara där hela helgen. Det var en sådan dag då jag glömmer att dricka och äta och ska bara gå runt och prata… Tur att Geddan hade ”mat och sov klocka” på
Tack alla!!!!
Jag var där bara under lördagen och tycker att det var väldigt tråkigt att inte kunna vara där hela helgen. Det var en sådan dag då jag glömmer att dricka och äta och ska bara gå runt och prata… Tur att Geddan hade ”mat och sov klocka” på
Tack alla!!!!
I live and I learn!
- JMP
- Medlem+
Tack för det Peter! ......respekten är ändå helt och hållet på din sida, för en helt enkelt perfekt planerad helg. Du är ett projektledarämne av rang! Allting timat och klart, in i minsta detalj. Jag bugar i vördnad! Helt ärligt så är det många som vill att det ordnas grejor som detta, men som inte orkar eller kan dra ihop det. Du gjorde det.....tack!Geddy_Lee skrev:Ni gjorde ett kanonjobb i köket allihop.
Men jag vill ändå lyfta fram JMP, som fixade köket efter frukost idag, söndag.
Den där diskmaskinen glänste på insidan!! Respekt!
Kan i övrigt bara instämma i hyllningarna för lördagens föreläsningar, den goda maten, den glada stämningen, kamratskapen, diskussionerna....och sist men inte minst så är det extra viktigt att belysa den visade respekten för varann och de kära ägodelar som alla tagit med sig. Imponerande!
Mitt trasiga avgassystem (som ju pajade halvvägs ned till LaGlansa) höll på att göra mig galen på hemvägen. Efter två kvällar av basriggsmasturbation extraordinaire så var man faktiskt rätt trött i öronen (och då var jag nog den enda med öronproppar)...det kändes inte så roligt att sätta sig i en galen resonanslåda som bara dånade och rulla 50mil hem.....men.... IT WAS WELL WORTH IT!

Tack igen alla inblandade!
- Rix
- Hedersmedlem
- Kontakt:
- Liten
- Hedersmedlem
Vi ställer oss på rad tror jag..
Igen, All heder och kredd till Peter för organiseringen kring detta spektakel! Även till hans bättre hälft Sandy för den kanongoda lunchen under lördagen! + allt annat som jag misstänker hon hjälpt till att rodda!
Jag tycker helgen har varit en själslig resa! (jag är ej kristet troende, och vi ska inte gå den vägen med denna tråden.)
Johan pratade om tilliten till medmänniskan under dessa dagar vilket fick mig att börja tänka lite extra.. (tack igen för ett bra föredrag!). Jag sa till honnom efteråt att jag är säker på att fler skulle vart mer försiktiga om sina dyrgripar om det varit andra musiker närvarande. VI alla vet vad varje instrument betyder för dess ägare.. jag är säker på att alla känner ett helhetsansvar som du också poängterade vikten av.. DET fick mig att känna en själslig sammhörighet med dessa människor jag aldrig träffat tidigare och det vill jag tacka alla som närvarade för ännu en gång!
Jag tror fler med mig undrar vart tiden tog vägen. Det fanns så mycket instrument och prylar att de första dagen bara gick åt till att gå runt och stirra på allt.. jag tror jag under hela helgen spelade sammanlagt 8min inkopplad i någon form av stärk... tiden fanns inte helt enkelt.. för mycket att prata med folk om, för mycket att se och känna på...
Stor heder till alla som höll föredrag, ingen nämnd ingen glömd!
För att summera denna post.. Mycket glad att få vara en del av detta... människor som precis börjat blandat med människor som har livstid av erfarenhet...
Men.. det/den som gjorde störst intryck på mig.. det är Anders.. som säger att han inte kan spela bas.. (vilket får i princip 95% av oss andra att fundera på vad det egentligen va vi då pysslade med... ) vill påstå att du är den som verkligen fick mig att inse hur pass stor skillnad det är på att leva i "Matchläge" och en vanlig dödlig.. Det var inte bara ödmjukheten som var imponerande bortom ord!
Så.. var, när, hur blir det nästa gång? (ny tråd tack!)
Igen, All heder och kredd till Peter för organiseringen kring detta spektakel! Även till hans bättre hälft Sandy för den kanongoda lunchen under lördagen! + allt annat som jag misstänker hon hjälpt till att rodda!
Jag tycker helgen har varit en själslig resa! (jag är ej kristet troende, och vi ska inte gå den vägen med denna tråden.)
Johan pratade om tilliten till medmänniskan under dessa dagar vilket fick mig att börja tänka lite extra.. (tack igen för ett bra föredrag!). Jag sa till honnom efteråt att jag är säker på att fler skulle vart mer försiktiga om sina dyrgripar om det varit andra musiker närvarande. VI alla vet vad varje instrument betyder för dess ägare.. jag är säker på att alla känner ett helhetsansvar som du också poängterade vikten av.. DET fick mig att känna en själslig sammhörighet med dessa människor jag aldrig träffat tidigare och det vill jag tacka alla som närvarade för ännu en gång!
Jag tror fler med mig undrar vart tiden tog vägen. Det fanns så mycket instrument och prylar att de första dagen bara gick åt till att gå runt och stirra på allt.. jag tror jag under hela helgen spelade sammanlagt 8min inkopplad i någon form av stärk... tiden fanns inte helt enkelt.. för mycket att prata med folk om, för mycket att se och känna på...
Stor heder till alla som höll föredrag, ingen nämnd ingen glömd!
För att summera denna post.. Mycket glad att få vara en del av detta... människor som precis börjat blandat med människor som har livstid av erfarenhet...
Men.. det/den som gjorde störst intryck på mig.. det är Anders.. som säger att han inte kan spela bas.. (vilket får i princip 95% av oss andra att fundera på vad det egentligen va vi då pysslade med... ) vill påstå att du är den som verkligen fick mig att inse hur pass stor skillnad det är på att leva i "Matchläge" och en vanlig dödlig.. Det var inte bara ödmjukheten som var imponerande bortom ord!
Så.. var, när, hur blir det nästa gång? (ny tråd tack!)
- BassiLow
- Medlem++
Det har verkligen varit en Guld-helg, det kommer ta ett tag för mej att smälta alla intryck och uttryck
TACK ALLA SOM VARIT MED.

TACK ALLA SOM VARIT MED.

http://pratabas.se/viewtopic.php?t=8817" onclick="window.open(this.href);return false; ... oger+silow
http://pratabas.se/viewtopic.php?t=6379" onclick="window.open(this.href);return false;
Revolver
Geddan skrev:Vi pratar bas här.
- hosse
- Medlem+++
det var en helt fruktansvärt rolig och utomjordisk helg i Glanshammar! fan vad roligt det var att hälsa på och samtala med alla dessa utomordentligt trevliga människor.
jag kan inte annat än hålla med HTTP
som på fredagen utbrast med ett stort leende: "detta är ju helt surrealistiskt!". det var så jädra överväldigande att kliva in i lokalen på fredagen och se alla prylar, ansikten och det var svårt att ta in allt! jag kom på mig själv med ett stort, fånigt leende ett flertal gånger
ETT STORT TACK TILL GEDDAN, ÅRNES OCH ALLA SOM DELADE MED SIG AV SINA KUNSKAPER!!!! helt otroligt vilken insats ni stod för! tror alla känner djup respekt för den orken ni la in i detta evenemang!
jag hade kunnat skriva hur mycket som helst här, men det jag håller fortfarande på att smälta intrycken och vad som egentligen hände
Danne, jag vill ha din Hiwatt-topp.
jag kan inte annat än hålla med HTTP

ETT STORT TACK TILL GEDDAN, ÅRNES OCH ALLA SOM DELADE MED SIG AV SINA KUNSKAPER!!!! helt otroligt vilken insats ni stod för! tror alla känner djup respekt för den orken ni la in i detta evenemang!
jag hade kunnat skriva hur mycket som helst här, men det jag håller fortfarande på att smälta intrycken och vad som egentligen hände

Danne, jag vill ha din Hiwatt-topp.

www.chucknorrisfacts.com
www.myspace.com/sleepingdervish
snus och kaffe, a match made in heaven.
"When in doubt, skriv 'dom'."
- hosse
- Medlem+++
japp. jag var rejält omtumlad igårTDHP skrev:Hosse har vaknat!

lite trött var man väl också när man kom hem. sömnbrist är väl inte ett helt fel begrepp att använda. jag vill inte gå och lägga mig för det var så jädra skoj att sitta och snacka när stärkeriet hade tystnat.

www.chucknorrisfacts.com
- TDHP
- Forumvärd
Samma här! Kom till Norrtälje ca 19:30, bara att åka ner och koppla in toppen och testa ljud för kvällens gig. Åkte hem och satte mig i soffan en timme och dra åt sidan så slut jag var! INTE sugen på gig! Som tur var så blev det ett jäkla drag och man var ju ändå rätt laddad efter helgen så det blev kul! I dag har dock allt mos kommit ikapp! TRÖTT!hosse skrev:japp. jag var rejält omtumlad igårTDHP skrev:Hosse har vaknat!![]()
lite trött var man väl också när man kom hem. sömnbrist är väl inte ett helt fel begrepp att använda. jag vill inte gå och lägga mig för det var så jädra skoj att sitta och snacka när stärkeriet hade tystnat.
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul!
TDHP
Resten är bara för att det är kul!

TDHP
- Geddan
- VIP medlem
Du har så rätt och jag vill verkligen poängtera att utan henne hade det nog inte gått.Liten skrev:Även till hans bättre hälft Sandy för den kanongoda lunchen under lördagen! + allt annat som jag misstänker hon hjälpt till att rodda!
Hon har varit mitt bollplank för de praktsika detaljerna och hjälpt mig med sitt enorma kontaktnät, med allt ifrån grosister av mat till att fixa in oss på restaurang så vi kunde steka köttfärs på stekbord.
En underbar Quinna!!

"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
- Jan Hellman
- Klopper
- Hedersmedlem
Upp med ett idolphoto på na!Geddy_Lee skrev:Du har så rätt och jag vill verkligen poängtera att utan henne hade det nog inte gått.Liten skrev:Även till hans bättre hälft Sandy för den kanongoda lunchen under lördagen! + allt annat som jag misstänker hon hjälpt till att rodda!
Hon har varit mitt bollplank för de praktsika detaljerna och hjälpt mig med sitt enorma kontaktnät, med allt ifrån grosister av mat till att fixa in oss på restaurang så vi kunde steka köttfärs på stekbord.
En underbar Quinna!!
Tror att fler än vi som var i Glanshammar vill se vem som fick Gäddan på kroken!

"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller!
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller!

- hosse
- Medlem+++
utöver själva träffen vill jag också tacka Micro som ställde upp och körde/organiserade resan upp och ner till träffen! Kudos, Bengt! sen var det ett jäkla roligt sällskap i kärran, tack!
sen något jäkligt intressant och som någon nämnde tidigare i tråden är att jag inte ens reflekterade över mina prylars säkerhet när jag gick och knoppade på kvällarna. det var först efter som jag tänkte på att jag lämnade min basar ståendes i lokalen över natten och det var fortfarande aktivitet då, men det visar vilken trygghet jag kände, det kändes helt naturligt att lämna grejerna framför och inte känna sig orolig för att hitta dom i eländigt skick dagen efter. känner på mig att alla känner samma sak. det visar bara på hur god stämningen var och hur hög gemenskapsnivån var. 60 människor varav nästan alla man inte träffat innan, men det var ju helt lugnt ändå. MÄKTIGT!
sen något jäkligt intressant och som någon nämnde tidigare i tråden är att jag inte ens reflekterade över mina prylars säkerhet när jag gick och knoppade på kvällarna. det var först efter som jag tänkte på att jag lämnade min basar ståendes i lokalen över natten och det var fortfarande aktivitet då, men det visar vilken trygghet jag kände, det kändes helt naturligt att lämna grejerna framför och inte känna sig orolig för att hitta dom i eländigt skick dagen efter. känner på mig att alla känner samma sak. det visar bara på hur god stämningen var och hur hög gemenskapsnivån var. 60 människor varav nästan alla man inte träffat innan, men det var ju helt lugnt ändå. MÄKTIGT!
www.chucknorrisfacts.com
- Noelredding
- Medlem++
+1!hosse skrev:utöver själva träffen vill jag också tacka Micro som ställde upp och körde/organiserade resan upp och ner till träffen! Kudos, Bengt! sen var det ett jäkla roligt sällskap i kärran, tack!
TACK Bengt!

Rickenbacker 4003 -13, Hagström HIIB -68, Boosey & Hawkes "Golden Strad" kontra från Ungern ca. 60-tal
Gallien Krueger MB150S, Kustom DE300 + Ashdown 4x10
Gallien Krueger MB150S, Kustom DE300 + Ashdown 4x10
- broder blues
- Medlem++
Varför tror ni han heter Peter (aka Petrus) ?? Kloka föräldrar...Danne skrev:Vill också tacka allihop för denna helgen med extra tack till Geddan. Vilken klippa du är. Har så många intryck i skallen att jag har svårt att beskriva upplevelsen. Helt otroligt intensiv och samtidigt upplyftande helg. En otrolig inspiration att prata med och lyssna på alla trevliga basister.
Fender friend & resident bluespolis
Danelectro U2, Fender J-76, Telebas (byggtråd), DeArmond Starfire -98, Stagg EUB RDL, Eden CXC210.
Medlem, PBGK40++, skäggsektionen.
Danelectro U2, Fender J-76, Telebas (byggtråd), DeArmond Starfire -98, Stagg EUB RDL, Eden CXC210.
Medlem, PBGK40++, skäggsektionen.
- BBQV
- Forumvärd
- Geddan
- VIP medlem
Avklätt eller påklätt?Klopper skrev:Upp med ett idolphoto på na!Geddy_Lee skrev:Du har så rätt och jag vill verkligen poängtera att utan henne hade det nog inte gått.Liten skrev:Även till hans bättre hälft Sandy för den kanongoda lunchen under lördagen! + allt annat som jag misstänker hon hjälpt till att rodda!
En underbar Quinna!!
Tror att fler än vi som var i Glanshammar vill se vem som fick Gäddan på kroken!

"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
- Jan Hellman
- blackparkas
- Medlem++++
Ja, grymt lyckat Peter!
Vet inte hur inblandad Tomten från götet var?
Imponerande att det flöt på så bra måste jag säga!
En repris i höst i sthlm runt Bass n drumdays?!?
Vet inte hur inblandad Tomten från götet var?
Imponerande att det flöt på så bra måste jag säga!
En repris i höst i sthlm runt Bass n drumdays?!?

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
- Rix
- Hedersmedlem
- Kontakt:
Grymt bra kört Bengt, stort tack! Du får gärna köra nästan gång också!hosse skrev:utöver själva träffen vill jag också tacka Micro som ställde upp och körde/organiserade resan upp och ner till träffen! Kudos, Bengt! sen var det ett jäkla roligt sällskap i kärran, tack!

Precis, mäktigt är ordet!sen något jäkligt intressant och som någon nämnde tidigare i tråden är att jag inte ens reflekterade över mina prylars säkerhet när jag gick och knoppade på kvällarna. det var först efter som jag tänkte på att jag lämnade min basar ståendes i lokalen över natten och det var fortfarande aktivitet då, men det visar vilken trygghet jag kände, det kändes helt naturligt att lämna grejerna framför och inte känna sig orolig för att hitta dom i eländigt skick dagen efter. känner på mig att alla känner samma sak. det visar bara på hur god stämningen var och hur hög gemenskapsnivån var. 60 människor varav nästan alla man inte träffat innan, men det var ju helt lugnt ändå. MÄKTIGT!
Jag reflekterade inte heller över prylarnas säkerhet. Tänkte dock efteråt att "äh, det fanns prylar som e lååångt mycket dyrare än mitt skräp så varför skulle jag vara orolig".

- ingo
- VIP medlem
Han bor ju på Hönö (Gbgs motsvarighet till Jönköping, men omgivet av livets vatten)BarbequeVillage skrev:Broder Blues, är det ditt munknamn? Du verkar beläst och bevandrad i de gamla skrifterna!
http://www.myspace.com/inandgo" onclick="window.open(this.href);return false;
Medlem av PrataBas gubbklubb 50+ .
- B(Bingo)QV bas (avatar) .
Medlem av PrataBas gubbklubb 50+ .
- B(Bingo)QV bas (avatar) .
- BBQV
- Forumvärd
- Klopper
- Hedersmedlem
Hähä!Geddy_Lee skrev:Avklätt eller påklätt?Klopper skrev:Upp med ett idolphoto på na!Geddy_Lee skrev:Du har så rätt och jag vill verkligen poängtera att utan henne hade det nog inte gått.Liten skrev:Även till hans bättre hälft Sandy för den kanongoda lunchen under lördagen! + allt annat som jag misstänker hon hjälpt till att rodda!
En underbar Quinna!!
Lättklätt?
Låt du henne bestämma!

Tar mig friheten att å alla deltagare framföra vårt stora tack till henne!
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.

- micro
- Medlem
Ja, vad skriver man på sidan 8 i denna tråden? Jag kan bara hålla med i hyllningarna. Jösses vilken tillställning, klockrent organiserat, tack alla som bidragit.
Det blev dessutom en trevlig resa, lite annorlunda att åka runt och plocka upp personer man bara haft kontakt med via ett par pm.
Jag kör gärna fler gånger...
Det blev dessutom en trevlig resa, lite annorlunda att åka runt och plocka upp personer man bara haft kontakt med via ett par pm.
Jag kör gärna fler gånger...
man får vara glad att man får vara tacksam
Medlem av PrataBas gubbklubb 40++
Medlem av PrataBas gubbklubb 40++
- Klopper
- Hedersmedlem
Trevligt!
Glada tillrop......
Detta skall du inte gjort för sista gången!

Ps. Vem är godingen i bakgrunden? Ds.