Vi som inte är i Örebro i helgen

Prata om övriga saker som rör bas-världen
Användarvisningsbild
SantaMarinella
Medlem

Inlägg av SantaMarinella »

Svensson skrev:
SantaMarinella skrev:Jag slöade, åt mycket gott (grillat) och repade! En kanon helg om det inte vore för den otroligt sega utekvällen på lördagen. Stockholms uteliv har verkligen dött! Tur att jag fyller 20 om en månad så man kan röja på Kalashnikov igen!

Taurus: Jag hoppas verkligen att din fru blir bättre! :(

Kalashnikov? Igen? :roll:
Ja de har ju 20-årsgräns på Klubb Kalashnikov på KGB bar.
Men jag och mina vänner har lyckats komma in några gånger ändå.
Fast det är svårt då mina vänner är killar (hade garanterat gått om de var tjejer :? )
Användarvisningsbild
SantaMarinella
Medlem

hosse skrev:
SantaMarinella skrev:Jag slöade, åt mycket gott (grillat) och repade! En kanon helg om det inte vore för den otroligt sega utekvällen på lördagen. Stockholms uteliv har verkligen dött! Tur att jag fyller 20 om en månad så man kan röja på Kalashnikov igen!

är du lika gammal som jag? :shock: fick intrycket av att du var lite äldre, men se så fel man kan ha.

kan inte minnas sett en medlempresentation från dig? är jag snett på det?
88:a? Alltid kul att höra att man uppfattas som äldre eftersom jag egentligen är mycket barnslig! :D
Användarvisningsbild
Svensson
Forumvärd

Inlägg av Svensson »

SantaMarinella skrev:Alltid kul att höra att man uppfattas som äldre
Jo man brukar tycka så upp till en viss ålder.
It don't mean a thing if it ain't got that swing!

Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Användarvisningsbild
SantaMarinella
Medlem

Diesel skrev:är stockholm skoj att gå ut i?
Alltså det beror helt på vilka typ av ställen du vill gå ut på.

Det finns ju en massa sunkhak där priserna är bra men samma sak kan man inte säga om folket som hänger där.

De flesta rockställena håller jag mig borta ifrån eftersom människorna där inte faller mig i smak direkt :roll:

Så finns det ju alla inneställen där man måste stå i kö i en timme och sedan betala 100kr (!!!) i inträde.

Det gäller att hitta bra ställen där musiken, folket och priserna är överkomliga.

Det var min guide till Stockholms uteliv :wink:
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem

Inlägg av Klopper »

Svensson skrev:
SantaMarinella skrev:Alltid kul att höra att man uppfattas som äldre
Jo man brukar tycka så upp till en viss ålder.
Du är klok som en
Bild :lol:
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller! :-)
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
Användarvisningsbild
Svensson
Forumvärd

Inlägg av Svensson »

SantaMarinella skrev: Så finns det ju alla inneställen där man måste stå i kö i en timme och sedan betala 100kr (!!!) i inträde.
100:- är billigt! Brukar vara betydligt dyrare inträden här kan jag säga och det är defenitivt inga inneställen...
It don't mean a thing if it ain't got that swing!

Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Användarvisningsbild
broder blues
Medlem++

Inlägg av broder blues »

Blues på Stampen alla gånger... Men jag e ju fan inte klok i övrigt :lol:
Fender friend & resident bluespolis
Danelectro U2, Fender J-76, Telebas (byggtråd), DeArmond Starfire -98, Stagg EUB RDL, Eden CXC210.
Medlem, PBGK40++, skäggsektionen.
Användarvisningsbild
Diesel
Medlem++

Inlägg av Diesel »

SantaMarinella skrev:

Det finns ju en massa sunkhak där priserna är bra men samma sak kan man inte säga om folket som hänger där.

De flesta rockställena håller jag mig borta ifrån eftersom människorna där inte faller mig i smak direkt :roll:

Så finns det ju alla inneställen där man måste stå i kö i en timme och sedan betala 100kr (!!!) i inträde.

Det gäller att hitta bra ställen där musiken, folket och priserna är överkomliga.

Hahaha :P som svensson säger, 100 spänn för inträde är billigt. Att gå ut här uppe kostar oftast 150 spänn och då kostar bärsen minst 50:-.. fast det var iof vilhelmina jag tänkte på

Nej stockholm skulle vara skoj att prova på bara för att det är nog något som ligger ganska långt från det jag är van vid :D
Gear:
Squire vintage modified P-bas, ESP J-4, Albin Hagström 2x15"

http://klassikerutmaningen.se
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem

Inlägg av Klopper »

broder blues skrev:Men jag e ju fan inte klok i övrigt :lol:
Sant! :lol:
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller! :-)
Användarvisningsbild
SantaMarinella
Medlem

Diesel skrev:
SantaMarinella skrev:

Hahaha :P som svensson säger, 100 spänn för inträde är billigt. Att gå ut här uppe kostar oftast 150 spänn och då kostar bärsen minst 50:-.. fast det var iof vilhelmina jag tänkte på

Nej stockholm skulle vara skoj att prova på bara för att det är nog något som ligger ganska långt från det jag är van vid :D
Ja men om du tycker det är rimligt så välkommen!!!
Och jag gissar att du har åldern inne så det är bara att komma och ta för sig av vårat enorma utbud! :) Och det finns en del ställen där en öl kostar 30 spänn!

Själv är jag mycket cynisk och snål haha, eftersom jag inte dricker öl blir det ju alltid så mycket dyrare för mig att gå ut :(
Användarvisningsbild
kanifflesmannen
Medlem+

Inlägg av kanifflesmannen »

Taurus skrev:
bootsy skrev:
Taurus skrev:Jag var anmäld och i startgroparna för Öret, men nu är frugan krasslig och står i standby för operation, så det är inte läge att åka på helgläger 8-/
Aj då. Hoppas verkligen hon kryar på sig.
Jo. Tumör i ena bröstet, så det är inte så jävla muntert. Ingen spridning till lymfa eller så upptäckt i nuläget, så vi håller tummarna, tänker positivt och hoppas på det bästa. Operation blir det hur som helst, och ett par omgångar strålning, men förhoppningsvis ska det räcka så.

Just nu är jag mest förbannad på vårdkonflikten, som inneburit hattigt uppskjutna operationstider under veckan som gått >8-(
Min sambo råkade ut för samma sak för ett tag sedan. Opererades strax före jul. Men allt gick bra och hon ska bli frisk. Lite cellgifter så hon blir sjuk först och sen strålning bara...
Hon hade sin femte behandling i torsdags och jag for iväg på fredagen till Örebro. :roll:
Men hennes mor med tillhörande gubbe var och hälsade på så hon var inte ensam. :)
Manne Basic XLR- Yamaha BBN5 - Fender precision - Fender Kingman - Squier Cklassic Vibe
Jazz, Hiwatt B40 köksstärkare.
Ashdown MAG300EVO II med Hartke VX115, Sunn 4x10. PrataBasdist nr 3, Boss SYB-5, Ampeg PF-500, TKS 212

http://irenepanik.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
Diesel
Medlem++

Inlägg av Diesel »

SantaMarinella skrev:
Diesel skrev:
SantaMarinella skrev:

Ja men om du tycker det är rimligt så välkommen!!!
Och jag gissar att du har åldern inne så det är bara att komma och ta för sig av vårat enorma utbud! :) Och det finns en del ställen där en öl kostar 30 spänn!

Själv är jag mycket cynisk och snål haha, eftersom jag inte dricker öl blir det ju alltid så mycket dyrare för mig att gå ut :(
jag fyller också snart 20 :P

flyttar kanske söderut i höst och kanske inte allt för långt från stockholm, får besöka stället någon gång. :D

Känner mig dock inte som en "inne" person :P
Gear:

Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem

Inlägg av Klopper »

SantaMarinella skrev:eftersom jag inte dricker öl blir det ju alltid så mycket dyrare för mig att gå ut :(

Bild? :wink:
Användarvisningsbild
broder blues
Medlem++

Inlägg av broder blues »

Klopper skrev:
broder blues skrev:Men jag e ju fan inte klok i övrigt :lol:
Sant! :lol:
Herregud, ibland e d bara för lätt :lol: :lol: :lol:

Bild
Fender friend & resident bluespolis
Danelectro U2, Fender J-76, Telebas (byggtråd), DeArmond Starfire -98, Stagg EUB RDL, Eden CXC210.
Medlem, PBGK40++, skäggsektionen.
Användarvisningsbild
SantaMarinella
Medlem

Klopper skrev:
SantaMarinella skrev:eftersom jag inte dricker öl blir det ju alltid så mycket dyrare för mig att gå ut :(

Bild? :wink:
Nej, oftast blir det dyra drinkar :oops:
Jag är en riktig tjej haha.
Användarvisningsbild
SantaMarinella
Medlem

Diesel skrev:

flyttar kanske söderut i höst och kanske inte allt för långt från stockholm, får besöka stället någon gång. :D

Men fan vad kul! Du får ta och säga vad för ställe du är ute efter så kanske jag kan hjälpa dig.
Jag kan ju i och för sig vara lite vinklad och bitter haha, så du får ta allt jag säger med en nypa salt. Och jag är ju som sagt bara snart 20 så jag har ju inte utforskat hela stockholms party påse :P
Användarvisningsbild
hosse
Medlem+++

Inlägg av hosse »

SantaMarinella skrev:
hosse skrev:

är du lika gammal som jag? :shock: fick intrycket av att du var lite äldre, men se så fel man kan ha.

kan inte minnas sett en medlempresentation från dig? är jag snett på det?
88:a? Alltid kul att höra att man uppfattas som äldre eftersom jag egentligen är mycket barnslig! :D
jomen visst. 1988 var en bra årgång. jag vill också gärna tro att jag är barnslig, men arrangörer man mailat med eller pratat i telefon med brukar bli förvånade och säga nåt i stil med "oh fan, jag trodde du var runt 30 eller nåt". vet inte riktigt hur man ska tolka det..

fan, vilka dyra priser ni har på era krogar! bästa krogen och den enda jag besöker är i kristianstad, är tydligen stammis där. inget inträde, 4 öl eller 4 shots för hundra spänn och är man inte sugen på att klippa 4 öl direkt så kan man plocka ut en och få tre polletter som lämnas in när törsten sätter in. att det sen bara spelas bra punk och rock-musik där och att det är sköna människor gör inte saken sämre.
www.chucknorrisfacts.com
www.myspace.com/sleepingdervish

snus och kaffe, a match made in heaven.

"When in doubt, skriv 'dom'."
Användarvisningsbild
Diesel
Medlem++

Inlägg av Diesel »

SantaMarinella skrev:
Diesel skrev:

Men fan vad kul! Du får ta och säga vad för ställe du är ute efter så kanske jag kan hjälpa dig.
Jag kan ju i och för sig vara lite vinklad och bitter haha, så du får ta allt jag säger med en nypa salt. Och jag är ju som sagt bara snart 20 så jag har ju inte utforskat hela stockholms party påse :P
Det blir nog bra :D

Har sökt skola i Gimo (östhammar) får se hur det går och vad det blir
Gear:

Användarvisningsbild
SantaMarinella
Medlem

hosse skrev:
jomen visst. 1988 var en bra årgång. jag vill också gärna tro att jag är barnslig, men arrangörer man mailat med eller pratat i telefon med brukar bli förvånade och säga nåt i stil med "oh fan, jag trodde du var runt 30 eller nåt". vet inte riktigt hur man ska tolka det..

fan, vilka dyra priser ni har på era krogar! bästa krogen och den enda jag besöker är i kristianstad, är tydligen stammis där. inget inträde, 4 öl eller 4 shots för hundra spänn och är man inte sugen på att klippa 4 öl direkt så kan man plocka ut en och få tre polletter som lämnas in när törsten sätter in. att det sen bara spelas bra punk och rock-musik där och att det är sköna människor gör inte saken sämre.
Ja men det är nog bara positivt att de tycker du känns äldre. Det betyder ju bara att du uppfattas som seriös!
Och barnasinnet ska man aldrig glömma heller! :)

Men fan, låter ju skitbra! Man får väl ta och fly till kristianstad!
Dock har vi en del trevliga ställen här får jag lov och säga, jag inser att jag måste låta mycket bitter när jag talar om stockholms nattliv haha men det är bara för att jag är en fattig en.
Användarvisningsbild
SantaMarinella
Medlem

Diesel skrev:
SantaMarinella skrev:
Diesel skrev:

Det blir nog bra :D

Har sökt skola i Gimo (östhammar) får se hur det går och vad det blir
Nej var trevligt! Vi har landställe i Östhammar!
Tar ca: två timmar med buss därifrån till Stockholm.
Användarvisningsbild
hosse
Medlem+++

Inlägg av hosse »

SantaMarinella skrev:
hosse skrev:

Ja men det är nog bara positivt att de tycker du känns äldre. Det betyder ju bara att du uppfattas som seriös!
Och barnasinnet ska man aldrig glömma heller! :)

Men fan, låter ju skitbra! Man får väl ta och fly till kristianstad!
Dock har vi en del trevliga ställen här får jag lov och säga, jag inser att jag måste låta mycket bitter när jag talar om stockholms nattliv haha men det är bara för att jag är en fattig en.
jag börjar närma mig en medelålderskris när jag är 20, inget bra. :lol:

det är dock det enda bra med kristianstad, speciellt för en fattig jäkel som mig. fast nja, dom har ett schysst Musikbörsen också. men sen är det inget mer :lol:
www.chucknorrisfacts.com

Användarvisningsbild
SantaMarinella
Medlem

hosse skrev: jag börjar närma mig en medelålderskris när jag är 20, inget bra. :lol:

det är dock det enda bra med kristianstad, speciellt för en fattig jäkel som mig. fast nja, dom har ett schysst Musikbörsen också. men sen är det inget mer :lol:
Men nej, du har ju fortfarande ungdomen kvar, pöjk!

Ojdå, då blir det alltså många 100-kronors öl och shots?! :wink:
Användarvisningsbild
Diesel
Medlem++

Inlägg av Diesel »

annars kan man köra vilhelmina-varianten.. supa sig knöl på billig sprit hemma och börja nyktra till på krogen.. då får man en billig kväll :P
Gear:

Användarvisningsbild
hosse
Medlem+++

Inlägg av hosse »

SantaMarinella skrev:
hosse skrev: jag börjar närma mig en medelålderskris när jag är 20, inget bra. :lol:

Men nej, du har ju fortfarande ungdomen kvar, pöjk!

Ojdå, då blir det alltså många 100-kronors öl och shots?! :wink:
haha! jag är ju basist som alla andra här och måste verka lill-gammal :D

ja, för 300 spänn så är man i bra form för att uttrycka det milt. :wink:
www.chucknorrisfacts.com

Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem

Inlägg av Geddan »

Diesel skrev: Har sökt skola i Gimo (östhammar) får se hur det går och vad det blir
HaHa!
Krävs nog en norrlänning för att inte få lappsjuka i Gimo! :P
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Skriv svar