Mycket lyckad pratabasträff i örebro!
- BassiLow
- Medlem++
Ser skönt ut med utrikessemester, vart var ni ?
http://pratabas.se/viewtopic.php?t=8817" onclick="window.open(this.href);return false; ... oger+silow
http://pratabas.se/viewtopic.php?t=6379" onclick="window.open(this.href);return false;
Revolver
Geddan skrev:Vi pratar bas här.
- BBQV
- Forumvärd
- anli
- VIP medlem
Äsch... nu kom jag på vem BassiLow var! Hörde fel när han presenterade sig, tyckte han sa typ "Barnekow"... funderade länge vad det var för nick
Jag som gick runt och tittade febrilt på namnlapparna, ville ju tacka min kära skjutknappsdonator personligen.
Sorry BassiLow!

Jag som gick runt och tittade febrilt på namnlapparna, ville ju tacka min kära skjutknappsdonator personligen.
Sorry BassiLow!
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
- Diesel
- Medlem++
- BassiLow
- Medlem++
Helt OK Anli, lätt var det att man blev missad. Troligen var jag den minste "gubben" på träffen (ca 173cm å 65kg)
Det fanns ju väldigt mycket att både se och känna på m.a.o. lätt att missa nåt eller nån
Det fanns ju väldigt mycket att både se och känna på m.a.o. lätt att missa nåt eller nån

http://pratabas.se/viewtopic.php?t=8817" onclick="window.open(this.href);return false; ... oger+silow
http://pratabas.se/viewtopic.php?t=6379" onclick="window.open(this.href);return false;
Revolver
Geddan skrev:Vi pratar bas här.
- broder blues
- Medlem++
Så länge vi snackar såna här så e jag på...BarbequeVillage skrev:Broder Blues, är det ditt munknamn? Du verkar beläst och bevandrad i de gamla skrifterna!

Annars är jag en teologiskt obelastad person med ett stokastiskt minne. Jag kan inte själv bestämma vad jag ska komma ihåg.
Fender friend & resident bluespolis
Danelectro U2, Fender J-76, Telebas (byggtråd), DeArmond Starfire -98, Stagg EUB RDL, Eden CXC210.
Medlem, PBGK40++, skäggsektionen.
Danelectro U2, Fender J-76, Telebas (byggtråd), DeArmond Starfire -98, Stagg EUB RDL, Eden CXC210.
- Hellish
- Medlem+++
- Kontakt:
- broder blues
- Medlem++
Jag bor i den oreligösa frizonen... Lite som Twilight Zone.ingo skrev:Han bor ju på Hönö (Gbgs motsvarighet till Jönköping, men omgivet av livets vatten)BarbequeVillage skrev:Broder Blues, är det ditt munknamn? Du verkar beläst och bevandrad i de gamla skrifterna!
- broder blues
- Medlem++
Jag hörde att hon tog dig för basarna... (för kepsen kan d inte ha vart

(kram på dig)
(vad Knedy kan se i den där vita valen i bakgrunder passerad dock mitt förstånd)
- Geddan
- VIP medlem
Det finns lite funderingar åt det hållet.Hellish skrev:Kan vi inte kirra nåt mot hösten?? Efter alla lovord så kan jag inte bärga mig ett helt ÅR!!
Men så här 2 dagar efter kaoset, när man ännu inte hämtat andan än så säger jag;
mer info kommer.

"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
- Jan Hellman
- Rix
- Hedersmedlem
- Kontakt:
Argh!! Håll oss på halster bara, gör det, visst.. (Wohoo, det kommer mera!)Geddy_Lee skrev:Det finns lite funderingar åt det hållet.Hellish skrev:Kan vi inte kirra nåt mot hösten?? Efter alla lovord så kan jag inte bärga mig ett helt ÅR!!
Men så här 2 dagar efter kaoset, när man ännu inte hämtat andan än så säger jag;
mer info kommer.
- Kim S
- Medlem++
Helgen överträffade alla förväntningar. Jag vet inte vad man ska säga mer än att det var helt fantastiskt! En sån mysig och familjär stämning så att man nästan blev tårögd. Jag kände (och känner fortfarande) en varm känsla i bröstkorgen. Stort, stort tack till initiativet och nedlagt arbete Geddy (och eventuella doldisar)! Och tack till er alla som var där, ett trevligare gäng är svårt att hitta (vilket kanske inte var helt oväntat
).
Och jag kan bara instämma i det hosse skriver här, allt kändes så naturligt. Det tog jag ärligt talat inte för givet på förhand.

Och jag kan bara instämma i det hosse skriver här, allt kändes så naturligt. Det tog jag ärligt talat inte för givet på förhand.
hosse skrev: sen något jäkligt intressant och som någon nämnde tidigare i tråden är att jag inte ens reflekterade över mina prylars säkerhet när jag gick och knoppade på kvällarna. det var först efter som jag tänkte på att jag lämnade min basar ståendes i lokalen över natten och det var fortfarande aktivitet då, men det visar vilken trygghet jag kände, det kändes helt naturligt att lämna grejerna framför och inte känna sig orolig för att hitta dom i eländigt skick dagen efter. känner på mig att alla känner samma sak. det visar bara på hur god stämningen var och hur hög gemenskapsnivån var. 60 människor varav nästan alla man inte träffat innan, men det var ju helt lugnt ändå. MÄKTIGT!
Lado Superfalcon-2
Fender BG-29
SX P-bas
Ampeg B-100R (USA)
Ampeg PF-350 + TKS 112
Fender BG-29
SX P-bas
Ampeg B-100R (USA)
Ampeg PF-350 + TKS 112
- Klopper
- Hedersmedlem
Jag sammanfattar det hela med.....Kim S skrev:Helgen överträffade alla förväntningar. Jag vet inte vad man ska säga mer än att det var helt fantastiskt! En sån mysig och familjär stämning så att man nästan blev tårögd. Jag kände (och känner fortfarande) en varm känsla i bröstkorgen. Stort, stort tack till initiativet och nedlagt arbete Geddy (och eventuella doldisar)! Och tack till er alla som var där, ett trevligare gäng är svårt att hitta (vilket kanske inte var helt oväntat).
hosse skrev: sen något jäkligt intressant och som någon nämnde tidigare i tråden är att jag inte ens reflekterade över mina prylars säkerhet när jag gick och knoppade på kvällarna. det var först efter som jag tänkte på att jag lämnade min basar ståendes i lokalen över natten och det var fortfarande aktivitet då, men det visar vilken trygghet jag kände, det kändes helt naturligt att lämna grejerna framför och inte känna sig orolig för att hitta dom i eländigt skick dagen efter. känner på mig att alla känner samma sak. det visar bara på hur god stämningen var och hur hög gemenskapsnivån var. 60 människor varav nästan alla man inte träffat innan, men det var ju helt lugnt ändå. MÄKTIGT!
Fy hundan va vi är bra!
Pratabas regerar!
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller!
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller!

- prunier
- Medlem+
Det är väl inte så mycket att tillägga efter nio sidor men jag vill bara instämma i allt beröm
Det var et fantasisk dygn, tråkigt bara att jag fick åka iväg redan lördag eftermiddag.
Alla basar, alla riggar…men främst av allt alla Pratabasare, tack till är alla!
Det var et fantasisk dygn, tråkigt bara att jag fick åka iväg redan lördag eftermiddag.
Alla basar, alla riggar…men främst av allt alla Pratabasare, tack till är alla!
mvh Prunier
som slappar i soffan med vita damen
som slappar i soffan med vita damen
- broder blues
- Medlem++
- broder blues
- Medlem++
GrafZeppelin skrev:11000 medlemmar?!?Indigo skrev:Kan även tipsa om att Örebro-tidningen Nerikes Allehanda var på plats en stund. Kolla in här: http://www.na.se/artikel.asp?intId=1323450
Tar nog inte många månader.. Framför allt med all den PR som forumet fick från artikeln

- JMP
- Medlem+
- ingo
- VIP medlem
Våga vägra Kufi.
Våga vara kufig
Våga väga vintage
Våga vara vintage.
Våga vara kufig
Våga väga vintage
Våga vara vintage.

http://www.myspace.com/inandgo" onclick="window.open(this.href);return false;
Medlem av PrataBas gubbklubb 50+ .
- B(Bingo)QV bas (avatar) .
Medlem av PrataBas gubbklubb 50+ .
- B(Bingo)QV bas (avatar) .
- Klopper
- Hedersmedlem
Våga vägra vägning?ingo skrev:Våga vägra Kufi.
Våga vara kufig
Våga väga vintage
Våga vara vintage.

Våga vägra vädring? Sovsalen i Glanshammar?

"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.