Vilken bas var er första?
- broder blues
- Medlem++
Det kan han ta.
Fender friend & resident bluespolis
Danelectro U2, Fender J-76, Telebas (byggtråd), DeArmond Starfire -98, Stagg EUB RDL, Eden CXC210.
Medlem, PBGK40++, skäggsektionen.
Danelectro U2, Fender J-76, Telebas (byggtråd), DeArmond Starfire -98, Stagg EUB RDL, Eden CXC210.
- Klopper
- Hedersmedlem
- broder blues
- Medlem++
E han snäll så blir på takräcket.. Surrad med 105orKlopper skrev:Låter som att Alfresco får åka på dragkroken hem!?
- Klopper
- Hedersmedlem
LaBella Tapewound?broder blues skrev:E han snäll så blir på takräcket.. Surrad med 105orKlopper skrev:Låter som att Alfresco får åka på dragkroken hem!?

"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller!
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller!

- broder blues
- Medlem++
För snällt... Nåt mittemellan taggtråd o oslipade stainles steel.Klopper skrev:LaBella Tapewound?broder blues skrev:E han snäll så blir på takräcket.. Surrad med 105orKlopper skrev:Låter som att Alfresco får åka på dragkroken hem!?
- Klopper
- Hedersmedlem
Jaha!broder blues skrev:För snällt... Nåt mittemellan taggtråd o oslipade stainles steel.Klopper skrev:LaBella Tapewound?broder blues skrev:E han snäll så blir på takräcket.. Surrad med 105orKlopper skrev:Låter som att Alfresco får åka på dragkroken hem!?
EBS!!

"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.

-
- Kontot är inaktiverat
Min absolut första bas var en jazz-kopia. Jag har ingen aning om vad det var för någo idag.
Jag bytte min slitna Honda XL 125 mot basaset en fuktig trött dag runt 83-84 någonting. Jag kunde ju inte spela på den tiden och där stod jag med en bas i näven.
Hårdrockare som man var (är(?)) så bestämde jag mig för att basen behövde hottas till (jag ryser vid minnet) som en riktigt hårdrocksgura.
Jag hade vit och isblå sprejfärg kvar från min omlackning av 125:an som fick utgöra grunden. Sedan tog jag fram en träborr och borrade stora hål som jag sedan med pensel målade sprickor runt så att det skulle se ut som kulhål...hjälp...jag vet inte vad den tog vägen...
Jag bytte min slitna Honda XL 125 mot basaset en fuktig trött dag runt 83-84 någonting. Jag kunde ju inte spela på den tiden och där stod jag med en bas i näven.
Hårdrockare som man var (är(?)) så bestämde jag mig för att basen behövde hottas till (jag ryser vid minnet) som en riktigt hårdrocksgura.
Jag hade vit och isblå sprejfärg kvar från min omlackning av 125:an som fick utgöra grunden. Sedan tog jag fram en träborr och borrade stora hål som jag sedan med pensel målade sprickor runt så att det skulle se ut som kulhål...hjälp...jag vet inte vad den tog vägen...
- hosse
- Medlem+++
[quote="Randy "SilverBack&"]Min absolut första bas var en jazz-kopia. Jag har ingen aning om vad det var för någo idag.
Jag hade vit och isblå sprejfärg kvar från min omlackning av 125:an som fick utgöra grunden. Sedan tog jag fram en träborr och borrade stora hål som jag sedan med pensel målade sprickor runt så att det skulle se ut som kulhål...hjälp...jag vet inte vad den tog vägen...[/quote]
jösses!
Jag hade vit och isblå sprejfärg kvar från min omlackning av 125:an som fick utgöra grunden. Sedan tog jag fram en träborr och borrade stora hål som jag sedan med pensel målade sprickor runt så att det skulle se ut som kulhål...hjälp...jag vet inte vad den tog vägen...[/quote]
jösses!

www.chucknorrisfacts.com
www.myspace.com/sleepingdervish
snus och kaffe, a match made in heaven.
"When in doubt, skriv 'dom'."
www.myspace.com/sleepingdervish
snus och kaffe, a match made in heaven.
"When in doubt, skriv 'dom'."
- mikkejohansson
- Medlem++
Svårt att minnas första basen som jag spelade på...kan ha varit en Yamaha BB1000 på skolan eller på kyrkan, eller kanske Ibanez Roadstar på fritidsgården (vi är nu i breaket 80-tal/90-tal nånstans).
Men första egna var en Squier SQ-series P-bas i Sunburst med rw-bräda (en 70's reissue beskrivs de som...typ) från början av 80-talet. Köptes för ett par tusenlappar (2 kanske?) med två olika pl.skydd
. Av nån anledning tyckte jag det skulle bli snyggast med bara en bit av det vita skyddet under kontrollerna. Huga. Numer tycker jag det är det särdeles fulaste man kan göra med en P-bas...
Sedermera lånades den ut till en kompis ett par år medan jag förlustade mig med en Warwick (!) och kom sen tillbaks för att bli avbandad, jazzmik-fräst och älskad. Ett tag. Sedan fick den en ny, bandad, hals...fick sendan gå till fördel för en Ampeg V4B...men det är en annan historia.
Men första egna var en Squier SQ-series P-bas i Sunburst med rw-bräda (en 70's reissue beskrivs de som...typ) från början av 80-talet. Köptes för ett par tusenlappar (2 kanske?) med två olika pl.skydd

Sedermera lånades den ut till en kompis ett par år medan jag förlustade mig med en Warwick (!) och kom sen tillbaks för att bli avbandad, jazzmik-fräst och älskad. Ett tag. Sedan fick den en ny, bandad, hals...fick sendan gå till fördel för en Ampeg V4B...men det är en annan historia.
Fender - Pedaler - GK - TKS
-
- Kontot är inaktiverat
hosse skrev:[quote="Randy "SilverBack&"]Min absolut första bas var en jazz-kopia. Jag har ingen aning om vad det var för någo idag.
jösses!

Ja...att erkänna det här var ingen barnlek...

- cub
- Medlem++
En röd Williams. Och hey, det är fortfarande min enda bas!
Å andra sidan så har jag spelat både bas och gitarr omvartannat och pengarna har alltid hamnat i gitarrhörnan. Jag var och provspelade lite nya basar i veckan och blev besviken då jag alltid trott att min stackars fula Williams är en styggelse, men den höll bättre klass än många andra jag provade. Den kommer ändå få vara kvar här hemma och ersättas av nån jazzbas-kopia till replokalen.

- Mr Spock
- Medlem++
broder blues skrev:Kanske den vanligaste anledning till användningen av ordet "ångest" oxådereborn skrev:Kanske det vanligaste uttrycket på hela PrataBas?ångrar att jag sålde den....
Har i många år varit något av en ekorre - utan någon uttalad ambition har prylberget vuxit och vuxit.
I mogen ålder har jag nu nått insikt och klarhet, och sålunda börjat avyttra skiten.
Min första bas var f ö en Rickenbacker 4003. Och nej, jag har inte kvar den. Ej heller någon ångest.
Våga vägra 34":
Squier Jaguar SS BBQV Custom | Gretsch Junior Jet
Sexsträngat:
Fender Telecaster MIA | Gibson Les Paul Melodymaker
Squier Jaguar SS BBQV Custom | Gretsch Junior Jet
Sexsträngat:
Fender Telecaster MIA | Gibson Les Paul Melodymaker
- Bassjov
- Medlem