Ett skönt exempel på hur det pågår en låt under låten. Liksom...
Jag kom på mig själv med att nynna basgångar som ibland är ännu
mer minnesvärda och svängiga än låtarna på deras grymma debutplatta från det gyllene året 1979
Ja, där har vi sannerligen en utmärkt basist, i ett ypperligt band (åtminstone så länge de hette The Specials). På mitt nattduksbord ligger hans självbiografi och väntar på att bli läst.
Du har väl förresten inte missat att Uncut eller Mojo har haft en Specials-special, med en bra och detaljerad artikel om bandet, nyligen? Möjligen hittar du den i det nummer som finns i tidningsställen för tillfället, eller något något lite tidigare nummer. Kolla upp det vetja! (som en bonus följde det med en bra CD-skiva med juste ska)
Kul att fler gillar Sir Horace, och stort tack för tipset ang boken och blaskorna. Har inte varit inne hos min lokala newsagent på ett par veckor, så det blir det första jag gör efter jobbet i morrn. TACK
peter_s skrev:Ja, där har vi sannerligen en utmärkt basist, i ett ypperligt band (åtminstone så länge de hette The Specials). På mitt nattduksbord ligger hans självbiografi och väntar på att bli läst.
Du har väl förresten inte missat att Uncut eller Mojo har haft en Specials-special, med en bra och detaljerad artikel om bandet, nyligen? Möjligen hittar du den i det nummer som finns i tidningsställen för tillfället, eller något något lite tidigare nummer. Kolla upp det vetja! (som en bonus följde det med en bra CD-skiva med juste ska)
mikbass skrev:Kul att fler gillar Sir Horace, och stort tack för tipset ang boken och blaskorna. Har inte varit inne hos min lokala newsagent på ett par veckor, så det blir det första jag gör efter jobbet i morrn.
Som sagt, det kan vara ett lite äldre nummer än det som finns i hyllorna just nu. Men om det är det, misströsta inte, utan konsultera ditt lokala bibliotek! Där kan de om inte annat fixa fram kopior på nämnda artikel.