TDHP skrev:Sölvesborg i juni (SRF), västkusten (ospecificerat var) i juli via värmland troligen. (Husbil!) Förhoppningsvis en sista minuten till medelhavet eller nåt i höst.
Ta en sväng öster ut på hemvägen.
Det kanske bjuds på grillat!
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller!
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
Diesel skrev:Göteborg och maiden i slutet av Juli..
Då kommer du och hälsar på hoppas jag!
Vi ska bila ner till Paris och hämta upp 24 pavor champagne. Råkar nämligen vara delägare (som det så snyggt heter) in en vingård *struttar omkring*. Det var en present från damen. Ett sånt års deltagande i en vingård.
Comte de Lantage heter gården och jag hoppas på lite mysiga provningar. Vi ska bila oss genom Europa efter det. Det blir camping och tält för hela bunten. Det blir skoj o mysigt.
Hur jag ska göra av med 24 pavor champagne vet jag inte.... det blir nog bra presenter.....
Diesel skrev:Göteborg och maiden i slutet av Juli..
Då kommer du och hälsar på hoppas jag!
Vi ska bila ner till Paris och hämta upp 24 pavor champagne. Råkar nämligen vara delägare (som det så snyggt heter) in en vingård *struttar omkring*. Det var en present från damen. Ett sånt års deltagande i en vingård.
Comte de Lantage heter gården och jag hoppas på lite mysiga provningar. Vi ska bila oss genom Europa efter det. Det blir camping och tält för hela bunten. Det blir skoj o mysigt.
Hur jag ska göra av med 24 pavor champagne vet jag inte.... det blir nog bra presenter.....
Scuba skrev:
24 pavor? Vad var problemet? Jag kommer om så krävs.
Kom då förbi!!!! Den är ingen fin-champagne och den måste drickas upp innan 3 år.....
PB träff med champagne orgie.... Känns ju väldigt rockigt....
Mer än gärna! Om inte förr lär det bli mixning av nya skivan på framsidan någon gång senare i sommar. Jag kan ta med ett par flaskor ur min kollektion också! Hör av mig.
broder blues skrev:Lite bluesfestivaler i landet, fö håller jag mig hemma i den bohuslänska skärgården. Har inget behov av att "resa bort" på semestern.
Regel 1a för broder blues ang semester. "Jag är ledig"
regel 1b. Om det dessutom är bra väder. Bonus!
Regel 1C. Räkor och vitt på verandan = nirvana?
De vet du...
Regel 1d. Nyhängd tjur och hallonsaft på verandan. D va du som provocerade fram den här bilden förra gången.
Observera jeansshortsen Kloppis. Blir d sån smegevôrna som SMHI utlovar till helgen så åker dom på till Fuzz-mässan. Till din ära.
TDHP skrev:Sölvesborg i juni (SRF), västkusten (ospecificerat var) i juli via värmland troligen. (Husbil!) Förhoppningsvis en sista minuten till medelhavet eller nåt i höst.
Ta en sväng öster ut på hemvägen.
Det kanske bjuds på grillat!
Tackar, men det får bli en raincheck!
Måste hem till Custom Bike Show så vi sticker fredag natt från festivalen!
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! TDHP
Liten skrev:Vi ska iväg på någon form av bröllopsresa.
Vart är inte spikat ännu...
Kom gärna med förslag.. Sol och bad men viktigt med stad och kultur..
Barcelona och en biltur uppåt, längs Costa Brava kan i så fall rekommenderas. Kultur, stadsliv och sol. Passa er för augusti bara.
Annars kan en eller ett par grekiska öar kanske passa. Om ni vill få in lite riktigt storstadsliv kör ni med ett tillägg på ett par dagar i Aten, underskattad stad!
Hur är det med lågprisflyg till USA, skulle dom inte köra nån Ryan Air-variant? Vet iofs inte hur kul det är att sitta obekvämt utan mat ett halvt dygn, men snål är jag.
Det blir nog mest hemmavid.
Lite småutflykter... Siljan...Hargebaden med husbilen.
Kanske en vecka till den riktiga solen i Grekland eller så...vi får la si.
Tycker denna Thailandshysteri är intressant. Jag har aldrig förstått den.
Åker så mycket hellre till Mallorca!
Skulle jag göra en långresa så skulle det bli Vegas..eller Cuba.
Men alla är vi olika.
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Grekland, mallis och kungsbacka har avhandlats.. inte tillsammans på alla ställen men dock..
Portugal har vi inte spisat.. Tack för förslagen.. Fler tips?
Allt beror ju lite på hur mycket det får kosta och hur långt ni vill åka.
Kuba som Geddan nämnde förut här skulle jag gärna åka till.
Där lär det verkligen finnas både kultur, stad och bad.
Egypten verkar vara trevligare än man kan tänka sig, finns många åsikter om Egypten, har själv inte varit där men frugan har, och mor å far, de var nöjda!
Geddy_Lee skrev:
Tycker denna Thailandshysteri är intressant. Jag har aldrig förstått den.
Åker så mycket hellre till Mallorca!
Skulle jag göra en långresa så skulle det bli Vegas..eller Cuba.
Men alla är vi olika.
Men inte kan du väl på allvar mena att du heller åker till Mallis än Thailand?!?
Jag har iofs aldrig varit i Thailand, men Mallorca kommer jag aldrig åka till igen...!
Inte för att det var otrevligt eller så, men det var så.... menlöst....
Kuba däremot, oh yes!
Dit har jag alltid velat åka, men det lär aldrig bli av..