Hur kommer det sig att ni är inne på PB så ofta?

Prata om vad du vill (behöver inte beröra bas-världen), här är alla ord välkomna!
gäst

Hur kommer det sig att ni är inne på PB så ofta?

Inlägg av gäst »

Ja, jag menar...Ni har väl jobb, hus o kanske barn att ta hand om...Hur kan ni vara inne halva dygnet sju dagar i veckan? :D
Försvara er nu bäst ni kan! :D
Användarvisningsbild
knedy
VIP medlem

Inlägg av knedy »

Jag gör inte så mycket på dagarna och det jag gör kan jag oftast multitaska lite PB samtidigt ;)
Officiell stormästare i EB-orden
gäst

Inlägg av gäst »

knedy skrev:Jag gör inte så mycket på dagarna och det jag gör kan jag oftast multitaska lite PB samtidigt ;)
Men hur gammal e du knedy?
Användarvisningsbild
knedy
VIP medlem

Inlägg av knedy »

rumpeldunken skrev:
knedy skrev:Jag gör inte så mycket på dagarna och det jag gör kan jag oftast multitaska lite PB samtidigt ;)
20 vårar fyllda! :dancy:
Officiell stormästare i EB-orden
gäst

Inlägg av gäst »

knedy skrev:
rumpeldunken skrev:
20 vårar fyllda! :dancy:
Ballt 8)
Då kanske du inte har sådär jättemycket för dig om dagarna som sagt... :roll:
Typ som jag kanske :wink:

Händer det att ni är inne på PB när ni är på jobbet? ("kaffepaus", Roborock!) :lol:
Mr Praline
Medlem+++

Inlägg av Mr Praline »

Jag pluggar på universitetet här i Sthlm, och schemat vi har varierar från vecka till vecka, och vi får ofta mycket tid att jobba hemma.
Användarvisningsbild
Rix
Hedersmedlem
Kontakt:

Inlägg av Rix »

Jag jobbar som ingentingjör och spenderar hyfsat med tid online så det händer att Pratabas ligger aktiv bland alla flikarna i Firefox..
gäst

Inlägg av gäst »

Ugglan GBG skrev:Jag pluggar på universitetet här i Sthlm, och schemat vi har varierar från vecka till vecka, och vi får ofta mycket tid att jobba hemma.
:D

Men du är ju inte inne så väldans ofta...Syftar mer på folk som parkas, geddy, knedy, marcbass m.fl. Dom boysen är ju inne typ...jämt!
gäst

Inlägg av gäst »

Rix skrev:Jag jobbar som ingentingjör och spenderar hyfsat med tid online så det händer att Pratabas ligger aktiv bland alla flikarna i Firefox..
8)
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

Jag är trött på jobbet, + att jag sitter i telefon en hel del vilket gör att jag kan skriva undertiden.

Kvällarna orkar jag oftast inte göra annat än att sitta framför datorn efter att ungarna gått och lagt sig...

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Liten
Hedersmedlem

Inlägg av Liten »

Jobbar med mitt företags extranet, tidböcker och enkäter..
har precis som rix en flik öppen här i princip hela tiden.. vissa dagar är det 0 aktivitet.. andra inte..
Bild Presentazione! uppdaterad - 20120429
gäst

Inlägg av gäst »

blackparkas skrev:Jag är trött på jobbet, + att jag sitter i telefon en hel del vilket gör att jag kan skriva undertiden.

Kvällarna orkar jag oftast inte göra annat än att sitta framför datorn efter att ungarna gått och lagt sig...
WOOH! Äntligen fått reda på hemligheten :D
Förbered dej på nytt rekord! Men...Jag har ju inget jobb, pratar inte mkt i telefon o har heller inga barn...
Användarvisningsbild
Fisken
Medlem+

Inlägg av Fisken »

Jag går på en IT-linje, så när jag inte orkar arbeta längre så loggar jag in en liten stund. :wink: (som nu)
Är även inne på rasterna.

Och hemma så gör jag inte så mycket, eller jag kanske gör en del, men kan oftast vara inne på Pratabas samtidigt eller bara logga in lite snabbt då och då. :) Sitter ju bara hemma dom flesta vardagarna.
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd

Inlägg av TDHP »

Vi har inga liv...

Nä, det är som fler säger, man loggar in på jobbet på morgonen och kikar då och då! Har ett ganska fritt jobb så jag kan slösurfa lite då och då!
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
gäst

Inlägg av gäst »

Lite då och då...som sedan blir hela dagen? Har ni lätt att fastna vad datorn? När ni egentligen behöver göra annat? Eller kanske lätt att fastna i PB? :)
Användarvisningsbild
macahan
Medlem+++

Inlägg av macahan »

Rix skrev:Jag jobbar som ingentingjör och spenderar hyfsat med tid online så det händer att Pratabas ligger aktiv bland alla flikarna i Firefox..
+1.. verkligen..
Användarvisningsbild
Rix
Hedersmedlem
Kontakt:

Inlägg av Rix »

rumpeldunken skrev:Lite då och då...som sedan blir hela dagen? Har ni lätt att fastna vad datorn? När ni egentligen behöver göra annat? Eller kanske lätt att fastna i PB? :)
Varför denna kartläggning? Är du med i arbetsgivarnas riksförbund eller nåt? :)
gäst

Inlägg av gäst »

Rix skrev:
rumpeldunken skrev:Lite då och då...som sedan blir hela dagen? Har ni lätt att fastna vad datorn? När ni egentligen behöver göra annat? Eller kanske lätt att fastna i PB? :)
:lol: :lol:

Nä, jag göra en liten efterforskning om hur det kommer sig att folk har tid att vara inne så mycket..När det finns annat att göra :wink:
Det där med jobbet var inget jag var direkt ute efter...
Användarvisningsbild
BBQV
Forumvärd

Inlägg av BBQV »

TDHP skrev:Vi har inga liv...

Nä, det är som fler säger, man loggar in på jobbet på morgonen och kikar då och då! Har ett ganska fritt jobb så jag kan slösurfa lite då och då!
Hinner inte göra annat än att hålla med, stressigt på jobbet nu! :lol:
"If you reach perfection your standards are too low."

Presentation
Användarvisningsbild
Fisken
Medlem+

Inlägg av Fisken »

rumpeldunken skrev:
Rix skrev:

Nä, jag göra en liten efterforskning om hur det kommer sig att folk har tid att vara inne så mycket..När det finns annat att göra :wink:
Som vad?
gäst

Inlägg av gäst »

Fisken skrev:
rumpeldunken skrev:
Rix skrev:

Som vad?
Andra hobbys...Umgås med folk...Kan vara vad som helst...Njuta av livet! Jag själv behöver göra läxor...NU!
Användarvisningsbild
Fisken
Medlem+

Inlägg av Fisken »

rumpeldunken skrev:
Fisken skrev:
rumpeldunken skrev:
Rix skrev:

Som vad?
Andra hobbys...Umgås med folk...Kan vara vad som helst...Jag själv behöver göra läxor...NU!
Alla bara pluggar så jag kan inte umgås med folk på vardagar. :P
Fast jag behöver också plugga ibland, men gör inte alltid det.... :roll:

Men man blir så glad av att vara här inne på Pratabas. :D
gäst

Inlägg av gäst »

Fisken skrev:
rumpeldunken skrev:
Fisken skrev:
rumpeldunken skrev:
Rix skrev:

Som vad?
Andra hobbys...Umgås med folk...Kan vara vad som helst...Jag själv behöver göra läxor...NU!
Alla bara pluggar så jag kan inte umgås med folk på vardagar. :P
Fast jag behöver också plugga ibland, men gör inte alltid det.... :roll:

Men man blir så glad av att vara här inne på Pratabas. :D
:mrhappy:
Användarvisningsbild
Taurus
Medlem++

Inlägg av Taurus »

Fritt kontorsjobb - och en andradator på rummet med en stealth-lina som inte loggas av IT-killarna ;-)
Användarvisningsbild
basmartin
Medlem+++

Inlägg av basmartin »

Jag har ju inget vanligt jobb, så jag har ganska mycket tid över till att sitta med datorn. Sitter ofta och spelar bas samtidigt, eller gör musik. Det är väldigt kul att hänga här...
Martinus Olai Gothenburgiensis

https://www.facebook.com/martinolssonbass/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.reverbnation.com/basmartin" onclick="window.open(this.href);return false;

Presentation: http://www.pratabas.se/viewtopic.php?t=1670" onclick="window.open(this.href);return false;
Skriv svar