Hur kommer det sig att ni är inne på PB så ofta?

Prata om vad du vill (behöver inte beröra bas-världen), här är alla ord välkomna!
Användarvisningsbild
broder blues
Medlem++

Inlägg av broder blues »

knedy skrev:
Jan Brodin skrev:Vore nog egentligen vettigare att sträcka på sig lite och kanske ta en kort promenad men vettig har jag aldrig varit.
On that note ska jag tametusan gå ut på en liten promenad själv! För nu har det slutat regna. :)
Regn?? Här i södra bohuslän strålar solen. Eg kriminellt att sitta inne o jobba.
Fender friend & resident bluespolis
Danelectro U2, Fender J-76, Telebas (byggtråd), DeArmond Starfire -98, Stagg EUB RDL, Eden CXC210.
Medlem, PBGK40++, skäggsektionen.
Användarvisningsbild
knedy
VIP medlem

Inlägg av knedy »

broder blues skrev:
knedy skrev:
Jan Brodin skrev:Vore nog egentligen vettigare att sträcka på sig lite och kanske ta en kort promenad men vettig har jag aldrig varit.
On that note ska jag tametusan gå ut på en liten promenad själv! För nu har det slutat regna. :)
Regn?? Här i södra bohuslän strålar solen. Eg kriminellt att sitta inne o jobba.
Hmm.. Väldigt konstigt att vädret i södra bohuslän skiljer sig mot vädret i södra lappland. :?
Jävla växthuseffekten som ställt till det igen antar jag.
Officiell stormästare i EB-orden
Användarvisningsbild
BassiLow
Medlem++

Inlägg av BassiLow »

[quote="Randy "SilverBack&"]Jag är här för att jag kan...[/quote]

+1 och inte vill eller orkar göra nåt annat 8)

http://pratabas.se/viewtopic.php?t=8817" onclick="window.open(this.href);return false; ... oger+silow
http://pratabas.se/viewtopic.php?t=6379" onclick="window.open(this.href);return false;

Revolver
Geddan skrev:Vi pratar bas här.
gäst

Inlägg av gäst »

BassiLow skrev:[quote="Randy "SilverBack&"]Jag är här för att jag kan...

+1 och inte vill eller orkar göra nåt annat 8)[/quote]
Härligt...men samtidigt...latmask! :D
(O det ska komma från rätt käft... :oops: )
Gäst
Kontot är inaktiverat

Inlägg av Gäst »

BassiLow skrev:[quote="Randy "SilverBack&"]Jag är här för att jag kan...

+1 och inte vill eller orkar göra nåt annat 8)[/quote]

Vi kan, vi vill, vi törs!!!
Bild
Användarvisningsbild
BassiLow
Medlem++

Inlägg av BassiLow »

oops, snabba svar :roll:

nu åker jag hem.........
Senast redigerad av BassiLow den tis 06 maj 2008, 16:53, redigerad totalt 1 gånger.

http://pratabas.se/viewtopic.php?t=8817" onclick="window.open(this.href);return false; ... oger+silow
http://pratabas.se/viewtopic.php?t=6379" onclick="window.open(this.href);return false;

Revolver
Gäst
Kontot är inaktiverat

Inlägg av Gäst »

BassiLow skrev:oops, snabbt svar :roll:
jepp... :wink:
Användarvisningsbild
DoggyD
Medlem++

Inlägg av DoggyD »

Vilken jävla fråga egentligen, det gäller ju bara att tillfredställa sina basbehov, en del har större sådana, andra mindre. Visserligen är tiden vår värsta fiende men en del saker måste få ta lite tid. Det har ju fö. varit rätt mycket tugg om 40+ osv. härute den sista tiden, och det är hur cool som helst, det är därför ni youngsters borde starta upp er egen dagis eller tonårsavdelning där ni kan jämföra godispriser och recensera KP och häftiga kläder och såpor på tv, så kan vi oldtimers utbyta erfarenheter kring bra sätt att ta bort hår i öronen och bra vitaminer och sånt som foträta skor hängslen och annat som blir viktigt runt 40+ och framåt. Tur att inte frågan gällde varför det är så få som är ute på forumen. Alla här ute vet ju att basister har en egen humor, det får ni tolka som ni vill. LOL. And don't forget that old folks boogie too :!:
gäst

Inlägg av gäst »

DoggyD skrev:Vilken jävla fråga egentligen, det gäller ju bara att tillfredställa sina basbehov, en del har större sådana, andra mindre. Visserligen är tiden vår värsta fiende men en del saker måste få ta lite tid. Det har ju fö. varit rätt mycket tugg om 40+ osv. härute den sista tiden, och det är hur cool som helst, det är därför ni youngsters borde starta upp er egen dagis eller tonårsavdelning där ni kan jämföra godispriser och recensera KP och häftiga kläder och såpor på tv, så kan vi oldtimers utbyta erfarenheter kring bra sätt att ta bort hår i öronen och bra vitaminer och sånt som foträta skor hängslen och annat som blir viktigt runt 40+ och framåt. Tur att inte frågan gällde varför det är så få som är ute på forumen. Alla här ute vet ju att basister har en egen humor, det får ni tolka som ni vill. LOL. And don't forget that old folks boogie too :!:
Woah...Okej :shock:
Användarvisningsbild
DoggyD
Medlem++

Inlägg av DoggyD »

Hoppas du inte blev rädd för elake gubben nu rumpeldunken, ditt nick förresten, där jag kommer från låter det lite som en som ställer sej som en SAAB och öppnar bakluckan, vad betyder det egentligen min vän :?:
gäst

Inlägg av gäst »

DoggyD skrev:Hoppas du inte blev rädd för elake gubben nu rumpeldunken, ditt nick förresten, där jag kommer från låter det lite som en som ställer sej som en SAAB och öppnar bakluckan, vad betyder det egentligen min vän :?:
No comments 8)
Jorå..

Hahh elak gubbe...Nädu! Inte är jag rädd för elaka gubbar inte! Okej, lite kanske :oops: :)

Mitt namn har ingen betydelse. Själv då?

HAHAH kom på bästa svaret på det där, men det vill jag inte säga :P
Senast redigerad av gäst den tis 06 maj 2008, 18:23, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
FreCKo
Medlem++

Inlägg av FreCKo »

Jag VAR forumets mest aktiva medlem, tills jag fick ett jobb :wink: Svårt att hålla igång jobb, plugg för jobbet, band, gym och en (ex-)flickvän.

But it's all about to change baby! :D
Användarvisningsbild
DoggyD
Medlem++

Inlägg av DoggyD »

R-Dunk, i'm a bad Dogg
Användarvisningsbild
BassiLow
Medlem++

Inlägg av BassiLow »

Jag har inga andra vänner, därför hänger jag mycket här :hug:

Revolver
Användarvisningsbild
Valek
Medlem

Inlägg av Valek »

jag är 20 bast, singel och seg efter jobbet. Vad ska jag annars pyssla med ? :P
Gear : Warwick Corvette $$, MAG 300. MAG 115T, Tortexplektrum och rödvin. Summan av kardemunnan = har du schysta grejer blir du bra per automatik.
Mr Praline
Medlem+++

Inlägg av Mr Praline »

Valek skrev:jag är 20 bast, singel och seg efter jobbet. Vad ska jag annars pyssla med ? :P
Kom över till mig en stund, så bjuder jag på kaffe vetja!
Användarvisningsbild
Valek
Medlem

Inlägg av Valek »

Ugglan GBG skrev:
Valek skrev:jag är 20 bast, singel och seg efter jobbet. Vad ska jag annars pyssla med ? :P
Tanken frestar mig. Har du fikabröd till kaffet ?
Gear : Warwick Corvette $$, MAG 300. MAG 115T, Tortexplektrum och rödvin. Summan av kardemunnan = har du schysta grejer blir du bra per automatik.
Mr Praline
Medlem+++

Inlägg av Mr Praline »

Valek skrev:
Ugglan GBG skrev:
Tanken frestar mig. Har du fikabröd till kaffet ?
Har ett paket Singoalla som gick ut 2006, duger det? Annars kan man fixa annat.
Användarvisningsbild
Noelredding
Medlem++

Inlägg av Noelredding »

när jag inte spelar bas, pratar jag bas
Rickenbacker 4003 -13, Hagström HIIB -68, Boosey & Hawkes "Golden Strad" kontra från Ungern ca. 60-tal
Gallien Krueger MB150S, Kustom DE300 + Ashdown 4x10
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem

Inlägg av fieldflower »

Jag är nog mest bara här för att det är trevligt folk här som pratar om roliga saker...
Hade det inte varit så hade jag inte blivit kvar alls.
Men nu är det så, så jag lär bli kvar länge länge.
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
TommyLove
Medlem

Inlägg av TommyLove »

Min fru hävdar att jag skulle kunna bli en bra basist om jag övade bas all tid som jag nu pratar bas...
www.myspace.com/tommylovesweden

Det är inte det att det var bättre förr, det är bara det att det är sämre nu.
gäst

Inlägg av gäst »

TommyLove skrev:Min fru hävdar att jag skulle kunna bli en bra basist om jag övade bas all tid som jag nu pratar bas...
"A little less conversation, a little more action please!". ganska skön låt faktikst...

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=SvxjTStd ... re=related[/youtube]
Användarvisningsbild
broder blues
Medlem++

Inlägg av broder blues »

TommyLove skrev:Min fru hävdar att jag skulle kunna bli en bra basist om jag övade bas all tid som jag nu pratar bas...
Hur tycker hon att du e nu då?
Fender friend & resident bluespolis
Danelectro U2, Fender J-76, Telebas (byggtråd), DeArmond Starfire -98, Stagg EUB RDL, Eden CXC210.
Medlem, PBGK40++, skäggsektionen.
Användarvisningsbild
TommyLove
Medlem

Inlägg av TommyLove »

Hon tycker att jag är OK, men inte på bas...
www.myspace.com/tommylovesweden

Det är inte det att det var bättre förr, det är bara det att det är sämre nu.
gäst

Inlägg av gäst »

TommyLove skrev:Hon tycker att jag är OK, men inte på bas...
:lol:
Skriv svar