nån annans fender bass Vi...
- macahan
- Medlem+++
- peter_s
- Medlem++
- knedy
- VIP medlem
I sverige kan det nog bli svårt, men i överlag ute i vida världen är de väl rätt eftertraktade och dyra nu.peter_s skrev:Har sett den, och jag är givetvis löjligt sugen, men jag undrar samtidigt om säljaren verkligen kommer få den såld för det pris, eller ens det lite lägre "skämtpris", han tänkt sig...
Och, som redan sagts, snygg bas det där.
Officiell stormästare i EB-orden
- peter_s
- Medlem++
Beror på hur du menar med "riktig". Här är några tänkbara svar som borde täcka in det mesta:maltjik skrev:faaan vad coolt. sån skulle man ju ha egentligen...
är det där en "riktig" eller en sån där bariton-reissue?
- Ja, det är en Bass VI.
- Ja, det är en reissue.
- Nej, det är inte en Jaguar Bottom Master/Baritone Custom/Bass VI.
Och ja. En så'n skulle man verkligen ha...
- peter_s
- Medlem++
- peter_s
- Medlem++
peter_s skrev:Mmm...maltjik skrev:faaan vad coolt.
Mmm. En så'n "skulle" "man" ju ha "egentligen"...maltjik skrev:sån skulle man ju ha egentligen...

Nämen dom e trevliga skapelser, som sagt...Man får mycket inspiration av dom och säkert många roliga stunder! Kommer inte ihåg prislappen på MUG's VI:a...

Det är väl inte så ofta dom dyker upp eller?

- peter_s
- Medlem++
Är den på MUG en Fender VI:a (a.k.a. Bass VI), eller en Jaguar Bass VI? De är väldigt olika, och enligt min erfarenhet är Jaguaren inte lika bra på att fungera som bas som VI:an är. Den låga E-strängen går inte att intonera särskilt bra, kanske p.g.a. den kortare mensuren (den är 28.5" på Jaguaren, och 30"/30.5" på VI:an). VI:an är nog dessvärre svårare att få fatt i, och mer eftertraktad, men det är väl värt besväret.rumpeldunken skrev:![]()
Nämen dom e trevliga skapelser, som sagt...Man får mycket inspiration av dom och säkert många roliga stunder! Kommer inte ihåg prislappen på MUG's VI:a...
Det är väl inte så ofta dom dyker upp eller?
(Annars kan man ju alltid kolla in Schecters Hellcat VI, som är en snygg Bass VI-version med 30"-mensur, och inte kostar skjortan. De är tyvärr sjukt ovanliga i svenska butiker dock)
- peter_s
- Medlem++
http://pratabas.se/viewtopic.php?p=197188#197188macahan skrev:en sån har jaa....
Det är allt jag har att säga just nu...