Vad behöver jag mest?!

Prata om vad du vill (behöver inte beröra bas-världen), här är alla ord välkomna!
Användarvisningsbild
Valek
Medlem

Inlägg av Valek »

broder blues skrev:
Valek skrev:
broder blues skrev:vet bara att jag lånade en Prec RI 59 för ett tag sen.. o jag fick nästan torg-skräck när jag såg halsen.. Men så e jag oxå uppväxt med en 70tals fender som har en hals värdig en midja hos en en korsettförsedd madam under 1700talet. Aningen skillnad.
Det låter som en bas i min smak ! jag ska genast leta upp en sådan
Här är den fö

Bild
DAMN!!! det där är vad jag kallar en greppbräda !
Gear : Warwick Corvette $$, MAG 300. MAG 115T, Tortexplektrum och rödvin. Summan av kardemunnan = har du schysta grejer blir du bra per automatik.
Användarvisningsbild
Aslan
Medlem++

Inlägg av Aslan »

Hur är det med stötkänsligheten på en iPod?
Vad jag har för mig så har de större spelarna(30/60/80GB) riktiga snurrande hårddiskar och nano (2/4/8GB) är ett flashminne. Rent teoretiskt borde de större vara mer stöttkänsliga om man joggar och de mindre bättre eftersom de inte har nån fysisk del som kan "hoppa". Någon som har erfarenhet av detta?
Spector NS2A | Spector NS5CRFM | Yamaha BB1025X | Yamaha BB425 | Fender P78 | Fender Precision HPD | Sire V7 5str bandlös | Mesa/Boogie Walkabout | Mesa/Boogie TT800 | Mesa/Boogie PH410 | Mesa/Boogie RR410 | Mesa/Boogie Walkabout Scout 1x15
Användarvisningsbild
broder blues
Medlem++

Inlägg av broder blues »

Aslan skrev:Hur är det med stötkänsligheten på en iPod?
Vad jag har för mig så har de större spelarna(30/60/80GB) riktiga snurrande hårddiskar och nano (2/4/8GB) är ett flashminne. Rent teoretiskt borde de större vara mer stöttkänsliga om man joggar och de mindre bättre eftersom de inte har nån fysisk del som kan "hoppa". Någon som har erfarenhet av detta?
Dom där hårddiskarna är väl antingen 1" eller 0.85" och d e fanimig inte mycke massa i läshuvvena där. Men så klart.. Med flashminne finns inte risken alls.

Fast jag ska va tyst.. Jag har 20GB på en 1.8" och sitter still på bussen..
Liite skillnad.
Fender friend & resident bluespolis
Danelectro U2, Fender J-76, Telebas (byggtråd), DeArmond Starfire -98, Stagg EUB RDL, Eden CXC210.
Medlem, PBGK40++, skäggsektionen.
Användarvisningsbild
FreCKo
Medlem++

Inlägg av FreCKo »

Jan Brodin skrev:Kan någon som är bra på vardagsmatematik räkna ut hur långt man behöver springa för att utnyttja alla 40 gb i ipoden? Köp en mick...
Taskigt räknat (med min iTunes som hjälp, låtarna där kan vara lite längre än genomsnittet) så borde han kunna kuta konstant i 16 dagar. Spåna att han håller en sjysst takt på 10km/h (lite småkuta liksom, HAN ÄR JU UNG PÖJKEN!) så blir det 384 mil, 24 mil/dag ungefär.
Användarvisningsbild
Diesel
Medlem++

Inlägg av Diesel »

FreCKo skrev:
Jan Brodin skrev:Kan någon som är bra på vardagsmatematik räkna ut hur långt man behöver springa för att utnyttja alla 40 gb i ipoden? Köp en mick...
Taskigt räknat (med min iTunes som hjälp, låtarna där kan vara lite längre än genomsnittet) så borde han kunna kuta konstant i 16 dagar. Spåna att han håller en sjysst takt på 10km/h (lite småkuta liksom, HAN ÄR JU UNG PÖJKEN!) så blir det 384 mil, 24 mil/dag ungefär.
han skulla alltså kunna springa hela svenska E45:an fram och tillbaka och fram
Gear:
Squire vintage modified P-bas, ESP J-4, Albin Hagström 2x15"

http://klassikerutmaningen.se
Användarvisningsbild
Myxomatosis
Medlem+

Inlägg av Myxomatosis »

Enligt mitt musikförråd kan han springa 21 dygn i sträck.. fem dar till alltså och det ger cirkus 500 mil.
Jotack!
Användarvisningsbild
Diesel
Medlem++

Inlägg av Diesel »

Myxomatosis skrev:Enligt mitt musikförråd kan han springa 21 dygn i sträck.. fem dar till alltså och det ger cirkus 500 mil.
Jotack!
bör du inte ta dig till typ spanien då?
Gear:
Squire vintage modified P-bas, ESP J-4, Albin Hagström 2x15"

http://klassikerutmaningen.se
Användarvisningsbild
broder blues
Medlem++

Inlägg av broder blues »

Jag har räknat ut att mängden spelad musik är helt oberoende av vilken hastighet man rör sig med...

Så tänk att Alfon springer [okänd bild]

Tänk sen en lönnfet broder blues i viloläge med en Bacardi black + cola

Bild

Så vem får ut mest "lyssnad musik" per sprungen kilometer ??
Danelectro U2, Fender J-76, Telebas (byggtråd), DeArmond Starfire -98, Stagg EUB RDL, Eden CXC210.
Användarvisningsbild
the_great_alfonzo
Medlem+++

Inlägg av the_great_alfonzo »

Aslan skrev:Hur är det med stötkänsligheten på en iPod?
Ja du det har jag också undrat... Har en kompis som påstår att han har en kompis som hade en classic som gick sönder när han bara hade den i fickan :shock:
Användarvisningsbild
newheartshadow
VIP medlem

Inlägg av newheartshadow »

Jag har en 30gb video och den har hållt jättebra, har väl inte misshandlat den iofs, men tappat den nån gång har jag gjort.

har en gammal creative zen jukebox 30gb ligger nånstans hemma också, den pajade direkt när den for i golvet, fast det är bara att byta disk i den, satte i en 10:a som sedan också pajade efter lite klumpighet.
kruxet nu verkar vara att det inte går att få tag på så många laptopdiskar på max 30gb längre så den har fått gå i graven.

jag är skitnöjd med min ipod för övrigt, köp en! men var noga med att du får en äkta och inte nån kopia, för där kan det vara precis vad som helst innanför skalet.
Fender P -78 | Fender J -78 | Fender Bass VI RI -95 |
Ampeg V4 -76 | Ampeg SVT-215E | Ampeg SVT-Micro VR Stack

Användarvisningsbild
the_great_alfonzo
Medlem+++

wuppsan! jag hade visst lite fel, hade läst på hemsidan innan och sett att det stod 40gb, men nu såg jag visst att det var 40.000 låtar på 80gb :oops: Men detta var ju bara ännu bättre! Dubbelt med plats till samma pris! Iiiihihihihihihi!!! Nu är ju bara frågan: hur är det med frakt av en liten svart låda från USA? Kostar apa? Tappas bort i tullen? Nån som vet vad Classicen är gjord av förresten? Den där paranoide kompisen påstod att dom var av plast :shock:
Användarvisningsbild
broder blues
Medlem++

Inlägg av broder blues »

newheartshadow skrev:Jag har en 30gb video och den har hållt jättebra, har väl inte misshandlat den iofs, men tappat den nån gång har jag gjort.

har en gammal creative zen jukebox 30gb ligger nånstans hemma också, den pajade direkt när den for i golvet, fast det är bara att byta disk i den, satte i en 10:a som sedan också pajade efter lite klumpighet.
kruxet nu verkar vara att det inte går att få tag på så många laptopdiskar på max 30gb längre så den har fått gå i graven.

jag är skitnöjd med min ipod för övrigt, köp en! men var noga med att du får en äkta och inte nån kopia, för där kan det vara precis vad som helst innanför skalet.
Sitter d verkligen en 2.5" i den? I min iRiver 20GB är det 1.8".
Dom är knepigare att få tag i. D finns dessutom två typer av IDE-kontaktering (vanlig och ZIF) på dom. För 2.5" är det bättre bevänt och de flesta har "normal" kontakt.

Det du tänker på ang att hitta rätt storlek är nog olika problematik i olika spelare beroende på hur smart koden är i mjukvaran.
På en iRiver tex kan man ofta använda större diskar men man får formattera den i en PC. Spelaren kan inte initera diskar med avvikande storlek men kan ändå använda dom när det väl är formatterat.
I värsta fall kan du säkert köpa en större disk men skapa en partition med samma storlek som orig-disken. Dom e ju rätt billiga och när du väl svalt förtreten att inte kunna nyttja hela utrymmet så...
Användarvisningsbild
broder blues
Medlem++

Inlägg av broder blues »

the_great_alfonzo skrev:wuppsan! jag hade visst lite fel, hade läst på hemsidan innan och sett att det stod 40gb, men nu såg jag visst att det var 40.000 låtar på 80gb :oops: Men detta var ju bara ännu bättre! Dubbelt med plats till samma pris! Iiiihihihihihihi!!! Nu är ju bara frågan: hur är det med frakt av en liten svart låda från USA? Kostar apa? Tappas bort i tullen? Nån som vet vad Classicen är gjord av förresten? Den där paranoide kompisen påstod att dom var av plast :shock:
Som vanligt har dom säkert räknat med usla 128kbit/s mp3.

Jag får in ca 3200 på 20GB vilket skulle bli 13000 på 80GB. Jag rippar mest i 256kbit och har väl en del i lägre. Men 13000 räcker fan länge d oxå Alfonz 8)
Användarvisningsbild
dexter
Medlem+

Inlägg av dexter »

Klopper skrev:Lite jobbigt att somna när man är ute och joggar! :lol:
Jag har en polare som somnade när han cyklade...
gäst

Inlägg av gäst »

dexter skrev:
Hur lyckas man!!! :lol:

Förresten...Jag tappade min iPod tre gånger idag :oops:
Användarvisningsbild
the_great_alfonzo
Medlem+++

rumpeldunken skrev:
dexter skrev:

Funkar den fortfarande kan du sälja den till mej! Basköpar dags din skit! :twisted: :wink:
gäst

Inlägg av gäst »

the_great_alfonzo skrev:
rumpeldunken skrev:
dexter skrev:

Funkar den fortfarande kan du sälja den till mej! Basköpar dags din skit! :twisted: :wink:
Den funkar, men inte säljer jag den inte!! Iaf inte till dej :poke:
Basköpar dags? :o Nej det är det inte, men bas-säljar-dags snart kanske...
Däremot stärk-köpar-dags när jag fullbordat bas-säljar-dags

Förresten...Nä, jag tar det i en egen tråd :mrhappy:
Användarvisningsbild
criss
Medlem+

Inlägg av criss »

lägg pengarna på sturmarks bok "tro och vetande 2.0" istället...eller köp fika till ett gäng kompisar!
R.I.P Jr Eric
if flying was the language of man, soaring would be it's poetry...
http://www.provasegelflyg.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
broder blues
Medlem++

Inlägg av broder blues »

criss skrev:lägg pengarna på sturmarks bok "tro och vetande 2.0" istället...eller köp fika till ett gäng kompisar!
"Jag har inga vänner, bara såna som jag känner" - Gunnar Danielsson/Ensamma Hjärtan
Användarvisningsbild
flumpedagog
Medlem+

Inlägg av flumpedagog »

köp en iPod Classic 160 Gb. Då har du så det räcker och blir över. DÅ kan dina kompisar läga in sin musik där också. *ahaaa*
http://www.theroyalruckus.com" onclick="window.open(this.href);return false; <- Spana in mitt fina band.
http://www.linussorensen.blogg.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Fender Jazz Bass och en telekabel kan göra vem som helst till vinnare.
Användarvisningsbild
Fogerty
Medlem

Inlägg av Fogerty »

När jag konfimerades köpte jag min jazz bas^^
http://www.youtube.com/watch?v=7LWEHMGarVY" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
EBMM
Medlem

Inlägg av EBMM »

Kan någon som är bra på vardagsmatematik räkna ut hur långt man behöver springa för att utnyttja alla 40 gb i ipoden? Köp en mick...

räknade påd et lite snabbt... tror man behöver springa konstant i ca 22 dagar hehe... låter lite svårt...
Användarvisningsbild
newheartshadow
VIP medlem

Inlägg av newheartshadow »

broder blues skrev:
newheartshadow skrev:Jag har en 30gb video och den har hållt jättebra, har väl inte misshandlat den iofs, men tappat den nån gång har jag gjort.

Dom är knepigare att få tag i. D finns dessutom två typer av IDE-kontaktering (vanlig och ZIF) på dom. För 2.5" är det bättre bevänt och de flesta har "normal" kontakt.

Det du tänker på ang att hitta rätt storlek är nog olika problematik i olika spelare beroende på hur smart koden är i mjukvaran.
På en iRiver tex kan man ofta använda större diskar men man får formattera den i en PC. Spelaren kan inte initera diskar med avvikande storlek men kan ändå använda dom när det väl är formatterat.
I värsta fall kan du säkert köpa en större disk men skapa en partition med samma storlek som orig-disken. Dom e ju rätt billiga och när du väl svalt förtreten att inte kunna nyttja hela utrymmet så...
jupp, 2,5" är det, med vanlig IDE. och det är precis som du säger mjukvaran som ställer till det. har för mig att jag t.o.m. provade med en nedpartitionerad disk och det inte funkade, men stoppade jag t.ex. i en 10:a istället gick det hur bra som helst. kollade ett tag efter beggade diskar på tradera/blocket etc men de gick ju för rena samlarobjektpengarna, knasigt värre! det var länge sen nu och sen jag skaffade iPöden så orkar jag inte bry mig om att fixa till creativespelaren.
Fender P -78 | Fender J -78 | Fender Bass VI RI -95 |
Ampeg V4 -76 | Ampeg SVT-215E | Ampeg SVT-Micro VR Stack

Användarvisningsbild
the_great_alfonzo
Medlem+++

EBMM skrev:Kan någon som är bra på vardagsmatematik räkna ut hur långt man behöver springa för att utnyttja alla 40 gb i ipoden? Köp en mick...

räknade påd et lite snabbt... tror man behöver springa konstant i ca 22 dagar hehe... låter lite svårt...
Amen guggagabah! hade du skummat igenom tråden hade du nog sett att jag redan givit ett högligen intellektuellt svar på den frågan! Tror jag... ;)
Användarvisningsbild
broder blues
Medlem++

Inlägg av broder blues »

newheartshadow skrev:
broder blues skrev:

jupp, 2,5" är det, med vanlig IDE. och det är precis som du säger mjukvaran som ställer till det. har för mig att jag t.o.m. provade med en nedpartitionerad disk och det inte funkade, men stoppade jag t.ex. i en 10:a istället gick det hur bra som helst. kollade ett tag efter beggade diskar på tradera/blocket etc men de gick ju för rena samlarobjektpengarna, knasigt värre! det var länge sen nu och sen jag skaffade iPöden så orkar jag inte bry mig om att fixa till creativespelaren.
Har du kollat va d var för filsystem på disken o har du försökt skapa en partition med "rätt" storlek i datorn istället?
Skriv svar