PrataBas-shop?

Har du synpunkter eller ideér till forumet? Skriv här!

PrataBas-shop, jippie eller inte?

jippie!!!
62
93%
inte...
5
7%

Antal röster: 67

Användarvisningsbild
flumpedagog
Medlem+

PrataBas-shop?

Inlägg av flumpedagog »

Kanske hade varit en idé att ha en liten PrataBas-shop? Där man skulle kunna köpa stickers, tröjor, kaffekoppar osv. Vet att det är väldigt avlägset och krångligt att genomföra men det kan ju vara en idé att spåna på inför framtiden.
http://www.theroyalruckus.com" onclick="window.open(this.href);return false; <- Spana in mitt fina band.
http://www.linussorensen.blogg.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Fender Jazz Bass och en telekabel kan göra vem som helst till vinnare.
Användarvisningsbild
BBQV
Forumvärd

Inlägg av BBQV »

Idén är bra även om genomförandet blir svårare att hantera. Jag skulle göra av med hela veckopengen ofta!
"If you reach perfection your standards are too low."

Presentation
Användarvisningsbild
flumpedagog
Medlem+

Inlägg av flumpedagog »

Tänkte mest eftersom det har varit många som snackat om stickers, t-shirts, bowlingskjortor och annat kul. Det hade varit superkoolt med en shop också. Jag har ingen aning om hur man gör för att få igång en sådan webshop men det är säkert svårt och jobbigt. Tyckte bara att idén var bra.
http://www.theroyalruckus.com" onclick="window.open(this.href);return false; <- Spana in mitt fina band.
http://www.linussorensen.blogg.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Användarvisningsbild
knedy
VIP medlem

Inlägg av knedy »

BarbequeVillage skrev:Idén är bra även om genomförandet blir svårare att hantera. Jag skulle göra av med hela veckopengen ofta!

Det finns/fanns nåt ställe där man kunde sälja deras produkter, fruit of the loom-typ kläder osv, men man fick ladda upp sina egna tryck på dom och sätta sitt eget pris. Priset får ju inte gå lägre än vad dom tar för att tillverka grejerna såklart(det får företaget som driver det) men om man sätter upp något sånt kan man ju ta 5-10kr extra för varje pryl och lägga in i ett PB-konto och dom pengarna kan i sin tur gå till hjälp med finansiering av kommande träffar, donationsbasar osv.

Om man vill göra det enkelt dvs! Fast jag minns inte vad sidan hette... :?

Edit: Ja det var gratis och väldigt enkelt att sätta upp allt av vad jag minns. Var väl kanske 3år sen jag gjorde det nu när jag tänker efter.
Officiell stormästare i EB-orden
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem

Inlägg av Jan Hellman »

knedy skrev:
BarbequeVillage skrev:Idén är bra även om genomförandet blir svårare att hantera. Jag skulle göra av med hela veckopengen ofta!

Det finns/fanns nåt ställe där man kunde sälja deras produkter, fruit of the loom-typ kläder osv, men man fick ladda upp sina egna tryck på dom och sätta sitt eget pris. Priset får ju inte gå lägre än vad dom tar för att tillverka grejerna såklart(det får företaget som driver det) men om man sätter upp något sånt kan man ju ta 5-10kr extra för varje pryl och lägga in i ett PB-konto och dom pengarna kan i sin tur gå till hjälp med finansiering av kommande träffar, donationsbasar osv.

Om man vill göra det enkelt dvs! Fast jag minns inte vad sidan hette... :?

Edit: Ja det var gratis och väldigt enkelt att sätta upp allt av vad jag minns. Var väl kanske 3år sen jag gjorde det nu när jag tänker efter.
Du syftar kanske på polyshop.se. Där kunde man lägga upp en egen webshop med tryck på t-shirts m.m. så tryckte polyshop upp och skickade till kunden. Dom har lagt ner verksamheten i december av vad jag vet så dom är borta. Tror att dom vart dom enda som skötte lager/leverans av webshopens produkter och det är detta som är den stora arbetsbördan. Kanske finns fler företag med samma inriktning/affärside nu men det är mer än vad jag känner till. Någon annan??

MVH//Jan
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem

Inlägg av Jan Hellman »

http://www.spreadshirt.net/se/SE/T-Shir ... hirt-1342/

Spreadshirt.net ska tydligen vara något liknande Polyshop. Stort tyskt företag som nu även har en svensk websida. Där kan man också lägga upp en egen webshop. Vet inte så mycket mer tyvärr men förhoppningsvis kan dom kanske tillverka kepsar, stickers och annat också. Kolla gärna, den som känner sig manad...

Sen läste jag precis någonstans att UniPrint köpt upp konkursboet efter Polyshop och att dom ska dra igång samma tjänst igen.

MVH//Jan
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem

Inlägg av 200071 »

Jag har faktiskt funderat på det om det skulle kunna fungera ihop med min övriga verksamhet.
Om man börjar lite försiktigt och är beredd på lite leveranstider i början och så så kanske...
Det funkade ju hyfsat med stickers även om jag måste få sålt en del till innan pengarna är tillbaka...
dereborn

Inlägg av dereborn »

Låter kanon om du skulle orka Peter!
Se till att ta lite betalt för pysslet bara!
Kaffemugg, Strängvev, Liten handduk/torktrasa t basen, Svettband (handled)
Användarvisningsbild
Hellish
Medlem+++
Kontakt:

Inlägg av Hellish »

dereborn skrev:Låter kanon om du skulle orka Peter!
Se till att ta lite betalt för pysslet bara!
Kaffemugg, Strängvev, Liten handduk/torktrasa t basen, Svettband (handled)
Ååååfifan! Du är inte dum du inte! Muggen, handduken och framförallt svettbandet kommer jag att inhandla pronto! :D (om det skulle bli av vill säga)
Användarvisningsbild
Fisken
Medlem+

Inlägg av Fisken »

Jag vill att alla mina saker ska vara Pratabas-saker. :D

Hehe, men det skulle vara trevligt med en Pratabas-shop. :)
Användarvisningsbild
Tobbe
Medlem

Inlägg av Tobbe »

Behöver du (Peter) hjälp med att få upp en webshop så hjälper jag gärna till. Har gjort endel "efterjobbet"-projekt nu där jag använt MagentoCommerce :tummenupp:
gäst

Inlägg av gäst »

Tobbe skrev:Behöver du (Peter) hjälp med att få upp en webshop så hjälper jag gärna till. Har gjort endel "efterjobbet"-projekt nu där jag använt MagentoCommerce :tummenupp:
Hurra!! Vore skitbra om ni kunde få till det där på nåt sett!!! :hug:
Användarvisningsbild
Hellish
Medlem+++
Kontakt:

Inlägg av Hellish »

Vore ju perfa med en shop. Finns bra ställen där man kan beställa trycka plektrum också om det vore någon idé.
Användarvisningsbild
mangan
Medlem+

Inlägg av mangan »

Kanonide´
Användarvisningsbild
flumpedagog
Medlem+

Inlägg av flumpedagog »

Va många som gillar idén! Kul! :)

Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem

Inlägg av 200071 »

Tobbe skrev:Behöver du (Peter) hjälp med att få upp en webshop så hjälper jag gärna till. Har gjort endel "efterjobbet"-projekt nu där jag använt MagentoCommerce :tummenupp:
Du får ett PM!
gäst

Inlägg av gäst »

200071 skrev:
Du får ett PM!
:joy:
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd

Inlägg av TDHP »

Kul! Jag kommer att handla!
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
Diesel
Medlem++

Inlägg av Diesel »

Svettband skulle fan vara fint
Gear:
Squire vintage modified P-bas, ESP J-4, Albin Hagström 2x15"

http://klassikerutmaningen.se
Användarvisningsbild
DoggyD
Medlem++

Inlägg av DoggyD »

200071 skrev:Jag har faktiskt funderat på det om det skulle kunna fungera ihop med min övriga verksamhet.
Om man börjar lite försiktigt och är beredd på lite leveranstider i början och så så kanske...
Det funkade ju hyfsat med stickers även om jag måste få sålt en del till innan pengarna är tillbaka...
Gulders, det skulle ju sitta fint som en sportmössa med lite PB-swag, däremot hotar jag att ALDRIG köpa ett svettband, ursäkta, lovar ska det vara. Jag kan ha lite problem med sånt som hänger runt handleden, ja du vet vad jag menar Peter, lol. Hoppas ingen kommer på den lysande ide'n med PB-pannband nu, då går jag på lunch direkt. Däremot ett gäng hugo baljor för det svarta guldet borde ju gå att sälja i mängder. Sätt upp mej på ett sexpack i så fall. :wink:
gäst

Inlägg av gäst »

DoggyD skrev:
200071 skrev:Jag har faktiskt funderat på det om det skulle kunna fungera ihop med min övriga verksamhet.
Gulders, det skulle ju sitta fint som en sportmössa med lite PB-swag, däremot hotar jag att ALDRIG köpa ett svettband, ursäkta, lovar ska det vara. Jag kan ha lite problem med sånt som hänger runt handleden, ja du vet vad jag menar Peter, lol. Hoppas ingen kommer på den lysande ide'n med PB-pannband nu, då går jag på lunch direkt. Däremot ett gäng hugo baljor för det svarta guldet borde ju gå att sälja i mängder. Sätt upp mej på ett sexpack i så fall. :wink:
Svettband kan vara skönt att ha när man lirar! Framförallt plektrumlir :wink:
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

Diesel skrev:Svettband skulle fan vara fint
+1!

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem

Inlägg av Klopper »

Dyker det upp pratabashängslen lär jag helt klart bojkotta dessa även om jag behöver dom! :lol:
En pratabaslivrem skulle göra sig bra under kaggen däremot! :lol: :lol: :lol:
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller! :-)
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
Användarvisningsbild
flumpedagog
Medlem+

Inlägg av flumpedagog »

DoggyD skrev:

DET ÄR JU EN LYSANDE IDÉ! pannband.. yes till det!

Skriv svar