Vilka kommer på FUZZ-mässan

Prata om övriga saker som rör bas-världen
Användarvisningsbild
MALA
Distributör

Inlägg av MALA »

precision65 skrev:
MALA skrev:Nyss hemkommen och kan bara säga - den som inte kommer och testar vår 110-combo missar något i hästväg (ingen överdrift)
+1 på den!

Även om tecamp-killen från utlandet inte tyckte att jag vred ratten åt rätt håll... :wink:
Haha, han sa det efteråt att det är fantastiskt, just att den passar alla. Alla andra startar med EQ helt flat, sedan rattar han Taste åt ett håll och alla lyser upp och säger att det är helt perfekt men du rynkar på näsan, så han skruvar åt "fel" håll och då ler du.
Jag har aldrig blivit så imponerad av en förstärkare som av 110-combon. Av de stora riggarna förväntar man sig ett stort och fett ljud men jag garvade åt 110:an innan jag hörde den. Helt otrolig botten, även på B-strängen. Kom och prova!
Lighthouse basar www.lighthouse-bass.se
Matte
VIP medlem

Inlägg av Matte »

MALA skrev:
precision65 skrev:
MALA skrev:Nyss hemkommen och kan bara säga - den som inte kommer och testar vår 110-combo missar något i hästväg (ingen överdrift)
+1 på den!

Även om tecamp-killen från utlandet inte tyckte att jag vred ratten åt rätt håll... :wink:
Haha, han sa det efteråt att det är fantastiskt, just att den passar alla. Alla andra startar med EQ helt flat, sedan rattar han Taste åt ett håll och alla lyser upp och säger att det är helt perfekt men du rynkar på näsan, så han skruvar åt "fel" håll och då ler du.
Jag har aldrig blivit så imponerad av en förstärkare som av 110-combon. Av de stora riggarna förväntar man sig ett stort och fett ljud men jag garvade åt 110:an innan jag hörde den. Helt otrolig botten, även på B-strängen. Kom och prova!
Den ska bli intressant att prova.
Tar med pedalen oxå!
Användarvisningsbild
BassiLow
Medlem++

Inlägg av BassiLow »

Pedal ? (nicke nyfiken) :D

http://pratabas.se/viewtopic.php?t=8817" onclick="window.open(this.href);return false; ... oger+silow
http://pratabas.se/viewtopic.php?t=6379" onclick="window.open(this.href);return false;

Revolver
Geddan skrev:Vi pratar bas här.
Matte
VIP medlem

Inlägg av Matte »

BassiLow skrev:Pedal ? (nicke nyfiken) :D
Det du...... 8)
Användarvisningsbild
broder blues
Medlem++

Inlägg av broder blues »

Man blir alldeles Matt-e
Fender friend & resident bluespolis
Danelectro U2, Fender J-76, Telebas (byggtråd), DeArmond Starfire -98, Stagg EUB RDL, Eden CXC210.
Medlem, PBGK40++, skäggsektionen.
Matte
VIP medlem

Inlägg av Matte »

broder blues skrev:Man blir alldeles Matt-e
Det var väl inte så svårt att räkna ut att det skulle bli så....... :roll:
Användarvisningsbild
broder blues
Medlem++

Inlägg av broder blues »

Eru synsk ller?
Danelectro U2, Fender J-76, Telebas (byggtråd), DeArmond Starfire -98, Stagg EUB RDL, Eden CXC210.
Matte
VIP medlem

Inlägg av Matte »

broder blues skrev:Eru synsk ller?
:dancy:
Användarvisningsbild
the_great_alfonzo
Medlem+++

Inlägg av the_great_alfonzo »

vilka är det nu som kommer imorgon då? Fullt sjå med konfa idag... 8)
Användarvisningsbild
broder blues
Medlem++

Inlägg av broder blues »

Ja visste d... O en kul bluesfestival har ni hemma oxå.

Här e jag o en kanontrummis Robban Skoglund på festhumör 1a mars i år på Wiktoria.
Bild
Användarvisningsbild
BassiLow
Medlem++

Inlägg av BassiLow »

Matte skrev:
broder blues skrev:Eru synsk ller?
:dancy:
Jag fattar nada ? kollat trådar , finner inget !!!

http://pratabas.se/viewtopic.php?t=8817" onclick="window.open(this.href);return false; ... oger+silow
http://pratabas.se/viewtopic.php?t=6379" onclick="window.open(this.href);return false;

Revolver
Gäst
Kontot är inaktiverat

Inlägg av Gäst »

broder blues skrev:Ja visste d... O en kul bluesfestival har ni hemma oxå.

Här e jag o en kanontrummis Robban Skoglund på festhumör 1a mars i år på Wiktoria.
Bild
Vad är det för 70-talstapet du har klätt dig i? Leter efter något smakfullt till utedasset på landet!
Användarvisningsbild
BassiLow
Medlem++

Inlägg av BassiLow »

:clappy:

Revolver
Användarvisningsbild
broder blues
Medlem++

Inlägg av broder blues »

Det där min vän (och jag använder det uttrycket snällt tillsvidare) är en äkta hawaiiskorta.

jag har skaffat en kontakt som köper upp gamla (ja tom äldre än 70 tal.. kanske tom 50-60 tal) och (jupp.. sant) renoverar dom.
Vi snackar nämligen, ibland mönster som helt enkelt inte tillverkas längre.
De e alltså ingen skit från vare sig H&M eller Dressman.
Du noterar naturligtivis dom fina gitarrerna (ja d e ju iaf strängar på dom) i mönstret?

Kul att du hittat en sån udda hobby som att tapetsera utedass. Så kreativ ska jag oxå bli... :playing:

Här är lite tips för ditt tapetprojekt:

http://www.coolshirts.nu/
http://www.sivletto.com/

Men vänta.. Jag ska fixa en bild på min nya skjorta från Tahiti.
Så åk nu inte till Bauhaus innan.

Kram, broder b/

EDIT: Det där lät lite elakt.. Men icke så.
Senast redigerad av broder blues den sön 11 maj 2008, 00:12, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Danne
VIP medlem

Inlägg av Danne »

the_great_alfonzo skrev:vilka är det nu som kommer imorgon då? Fullt sjå med konfa idag... 8)
Jag är där imorgon. Vilket påminner mig om att jag bör gå och nana nu. Gonatt!
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem

Inlägg av Klopper »

basmartin skrev:Jepp, PBSmm kommer också.
Grr!
Missade henne!
Hade tänkt sno åt mig en kram! :(
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller! :-)
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
Användarvisningsbild
macahan
Medlem+++

Inlägg av macahan »

aj då.. jag kom visst aldrig iväg... var nog lika bra för att undvika svåråtgärdad GAS..
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem

Inlägg av Klopper »

macahan skrev:aj då.. jag kom visst aldrig iväg... var nog lika bra för att undvika svåråtgärdad GAS..
Kan förstå det.
Hosse satt och räknade på hur många pensionärer han behöver råna för att få fram 39 kalla till en Fender J customshop har dregglade skiten ur sig på i Fender monter! :lol:
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller! :-)
Användarvisningsbild
Kim S
Medlem++

Inlägg av Kim S »

Klopper skrev:
macahan skrev:aj då.. jag kom visst aldrig iväg... var nog lika bra för att undvika svåråtgärdad GAS..
Kan förstå det.
Hosse satt och räknade på hur många pensionärer han behöver råna för att få fram 39 kalla till en Fender J customshop har dregglade skiten ur sig på i Fender monter! :lol:
+ att han skulle ha en Hiwatt för 23 också! :lol:
Lado Superfalcon-2
Fender BG-29
SX P-bas
Ampeg B-100R (USA)
Ampeg PF-350 + TKS 112
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem

Inlägg av Klopper »

Kim S skrev:
Klopper skrev:
Kan förstå det.
+ att han skulle ha en Hiwatt för 23 också! :lol:
Hosse kommer att behöva råna varenda Pensionat Sista Resan i både Blekinge och Skåne för att stilla sin hunger! :lol: :lol: :lol:
Skriv svar