Lite kris, behöver ett bra, hårt coverband till 7/6!
- TDHP
- Forumvärd
Lite kris, behöver ett bra, hårt coverband till 7/6!
Hade bokat klart allt till Custom Bike Show när det sket sig inte bara med ett av banden, utan även med plan B!
Som det ser ut så måste jag snabbast möjligt boka ett BRA, lagom hårt coverband ca 01-03 natten mellan lör 7/6 och sön 8/6 på utescen i Norrtälje på festen. Nån form av hårdrock/hårdare rock. DeSotos spelar innan så "vanliga partycoverband" är ingen option, jag vill höja tempot lite. PA och backline på plats, boende finns.
(Har mängder av hyfsade originalband som vill spela, men väldigt få som vill lyssna på sånt vid den tiden på natten och det klientelet, dvs bikerfest!)
Nån som spelar i ett hugat band eller har några bra tips?
Let me know! Brådis!
Som det ser ut så måste jag snabbast möjligt boka ett BRA, lagom hårt coverband ca 01-03 natten mellan lör 7/6 och sön 8/6 på utescen i Norrtälje på festen. Nån form av hårdrock/hårdare rock. DeSotos spelar innan så "vanliga partycoverband" är ingen option, jag vill höja tempot lite. PA och backline på plats, boende finns.
(Har mängder av hyfsade originalband som vill spela, men väldigt få som vill lyssna på sånt vid den tiden på natten och det klientelet, dvs bikerfest!)
Nån som spelar i ett hugat band eller har några bra tips?
Let me know! Brådis!
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul!
TDHP

TDHP
"Sad but true" från hudiksvall spelar Metallica covers på ett fint sätt. http://se.myspace.com/sadbuttruemetallicatribute
Kul att du bokat DeSotos! Hälsa dom från mej.
Kul att du bokat DeSotos! Hälsa dom från mej.
- blackparkas
- Medlem++++
Vi kör ju lite blandat, och de låtar som inte ÄR hårda KÖR vi hårda och vi är ju även lite flexibla och hinner repa in lite fler hårda bitar innan dess om det skulle krävas..!
Är det 2x45 som ni söker eller 2 timmar rakt av?
Vad är det för pengar?
Jag är i sthlm på frugans systers bröllop den 6/6 iaf, jag kan ju komma och trubadura annars...
Är det 2x45 som ni söker eller 2 timmar rakt av?
Vad är det för pengar?
Jag är i sthlm på frugans systers bröllop den 6/6 iaf, jag kan ju komma och trubadura annars...

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
- Hellish
- Medlem+++
- Kontakt:
- TDHP
- Forumvärd
Otramsigt, mestadels hårdrock/"hård rock" önskas!
Speltid ca 90-100 min i ett set.
PM:a mig prisförslag om ni vill!
Speltid ca 90-100 min i ett set.
PM:a mig prisförslag om ni vill!
TDHP

TDHP
- Hellish
- Medlem+++
- Kontakt:
- TDHP
- Forumvärd
bootsy skrev:Jag och Grafen kan komma med vårt nystartade Onkel Kånkel-tributeband.
Fast "Åka Femtiotalsbil" kanske inte är den fiffigaste covern att spela på en hojklubb.

TDHP

TDHP
- bootsy
- Medlem+++
Gustaf, vi har gig!TDHP skrev:bootsy skrev:Jag och Grafen kan komma med vårt nystartade Onkel Kånkel-tributeband.
Fast "Åka Femtiotalsbil" kanske inte är den fiffigaste covern att spela på en hojklubb.Det kunde det fan vara värt! Fast då får jag nog smörj av dom andra!
Stallet liknar mest ett veteflak.
Perfa! Vi kan lira "Forta bilar" också, tror inte OK har gjort nån låt om hojåkning.bootsy skrev:Gustaf, vi har gig!TDHP skrev:bootsy skrev:Jag och Grafen kan komma med vårt nystartade Onkel Kånkel-tributeband.
Fast "Åka Femtiotalsbil" kanske inte är den fiffigaste covern att spela på en hojklubb.Det kunde det fan vara värt! Fast då får jag nog smörj av dom andra!
- bootsy
- Medlem+++
"Ingen Rolls-Royce" är väl självskriven?GrafZeppelin skrev:Perfa! Vi kan lira "Forta bilar" också, tror inte OK har gjort nån låt om hojåkning.bootsy skrev:Gustaf, vi har gig!TDHP skrev:bootsy skrev:Jag och Grafen kan komma med vårt nystartade Onkel Kånkel-tributeband.
Nej, de har inte gjort några låtar om hojåkning såvitt jag minns. Om inte rullator inräknas.
Stallet liknar mest ett veteflak.