Baskery
- mikkejohansson
- Medlem++
- TDHP
- Forumvärd
Underbar familj! Har i många år haft deras farsa, "Kalix", som trubadur på Custom Bike Show och han spelade dessutom på min 30-årsfest!
Vartefter döttrarna har blivit äldre och duktigare så har dom hakat på en efter en och förrförra året hade vi Slaptones i parken! Numer har dom ju dumpat farsan och bildat Baskery vilket naturligtvis låter skitbra som vanligt! Vi spelade ihop på en 40-årsfest för ett par år sen och jag hade äran att få mina monitorer spräckta av tjejerna! JÄKLAR vad högt dom spelade! Rekommenderas till alla som gillar Country/blues/americana med tre grymma tjejer på stämsång och alla instrument! Sopar banan med Dixie Chicks anyday i min bok!
Vartefter döttrarna har blivit äldre och duktigare så har dom hakat på en efter en och förrförra året hade vi Slaptones i parken! Numer har dom ju dumpat farsan och bildat Baskery vilket naturligtvis låter skitbra som vanligt! Vi spelade ihop på en 40-årsfest för ett par år sen och jag hade äran att få mina monitorer spräckta av tjejerna! JÄKLAR vad högt dom spelade! Rekommenderas till alla som gillar Country/blues/americana med tre grymma tjejer på stämsång och alla instrument! Sopar banan med Dixie Chicks anyday i min bok!
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul!
TDHP
Resten är bara för att det är kul!

TDHP
- mikkejohansson
- Medlem++
- Svensson
- Forumvärd
- GurraG
- Medlem++
Läste om skivan för ett tag sen, och tänkte att "det här ska jag kolla upp", men det glömde jag såklart av. Har alltså inte hört nåt med Baskery förrän nu, men jösses så bra! Plattan måste nog införskaffas, men det verar ju roligast att se dem live-
When in doubt, LÄS PÅ! -Chriller
Ja, jag har en keps som det står "besserwisser" på.
www.myspace.com/parisdakarmusic
Ja, jag har en keps som det står "besserwisser" på.
www.myspace.com/parisdakarmusic
- Muggen
- Medlem
Hade bokat dom för några år sedan men va schysst och släppte dom för dom blev erbjuden att hänga med Brian
Setzer runt europa
Setzer runt europa
"Just because you're paranoid doesn't mean they aren't after you"
/Curt Cobain
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+
SNÖRÖK
/Curt Cobain
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+
SNÖRÖK
- broder blues
- Medlem++
Simplify o Amplify tror jag deras alster heter.aleklint skrev:Ja, baskery är grymma! Mycket trevliga också, har spelat en del med dom i andra sammanhang, är med och tutar lite trombon på slaptones skivan amplify, förra skivan tror jag det var.
Har för mig att Amplify är #2.
Fender friend & resident bluespolis
Danelectro U2, Fender J-76, Telebas (byggtråd), DeArmond Starfire -98, Stagg EUB RDL, Eden CXC210.
Medlem, PBGK40++, skäggsektionen.
Danelectro U2, Fender J-76, Telebas (byggtråd), DeArmond Starfire -98, Stagg EUB RDL, Eden CXC210.
Medlem, PBGK40++, skäggsektionen.
- Svensson
- Forumvärd
- TommyLove
- Medlem
Kompade Greta för nåt år sedan på en företagsgrej i Sthlm. Tror hon körde ett par Carl Perkins låtar. Men Baskery tycker jag är bättre än Slaptones.
www.myspace.com/tommylovesweden
Det är inte det att det var bättre förr, det är bara det att det är sämre nu.
Det är inte det att det var bättre förr, det är bara det att det är sämre nu.