Musikaffärer i Borås och Göterborg

Prata om övriga saker som rör bas-världen
Skriv svar
busse
Medlem+

Musikaffärer i Borås och Göterborg

Inlägg av busse »

Jag skall idag åka till Sätila utanför Borås för att hälsa på min moster (som fyller 70 år), kusiner och annan släkt. Eventuellt så har jag lite tid att hinna kolla in några musikaffärer, finns det nåt i Borås och vilka affärer är bäst i Göterborg?
Användarvisningsbild
broder blues
Medlem++

Inlägg av broder blues »

Fender friend & resident bluespolis
Danelectro U2, Fender J-76, Telebas (byggtråd), DeArmond Starfire -98, Stagg EUB RDL, Eden CXC210.
Medlem, PBGK40++, skäggsektionen.
Användarvisningsbild
Svensson
Forumvärd

Inlägg av Svensson »

Gå på MUGgen om du är basnödig!

Oj vad dålig men den kändes rätt i en GBG tråd...

:oops:
It don't mean a thing if it ain't got that swing!

Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Användarvisningsbild
macahan
Medlem+++

Inlägg av macahan »

beror på... vad letar du efter..(i göteborg)?
Dom är olika bra.. sen har dom olika jobbig personal..
busse
Medlem+

Inlägg av busse »

macahan skrev:beror på... vad letar du efter..(i göteborg)?
Behöver ingenting egentligen, men det är ju roligt att se och känna på lite olika basar. Jag är ju intresserad traditonella basar av Fender typ, gärna gamla men dom har man ju inte råd med.
Janne

Inlägg av Janne »

Missa inte elgitarr modell planka med rostfria strängar hos Hobbex!

Eller den här, dom säljer visst fortfarande instrument...
http://www.hobbex.se/p/pid,3851/t/product.html

Stabil och med många ljudmöjligheter. :D
Användarvisningsbild
peter_s
Medlem++

Inlägg av peter_s »

Jan Brodin skrev:Missa inte elgitarr modell planka med rostfria strängar hos Hobbex!

Inte illa. Vem behöver inte en stabil bas med många ljudmöjligheter? Och som en extra bonus får man med en "kraftig" förstärkare, nämligen en sånhär:

[img]http://www.hobbex.se/images/products/38 ... [info].jpg[/img]

Sweet!
dereborn

Inlägg av dereborn »

I borås finns Musiklagret som drivs av bröderna Werner. Har alltid varit trevligt, och ofta funnits nån udda gammal grunka att ta med sej därifrån... Undrar om jag inte köpte stallet till min vita där, kan ha varit i Skövde också.
Användarvisningsbild
Chriller
VIP medlem

Inlägg av Chriller »

Jam (Första Långgatan, nära Järntorget i Götet) har just byggt om och flyttat ner basarna i källaren. Har gett ett litet uppsving.
Finns en del trevliga instrument där och nu kan man ju testa stärkare lite mer i fred också.
Användarvisningsbild
broder blues
Medlem++

Inlägg av broder blues »

Chriller skrev:Jam (Första Långgatan, nära Järntorget i Götet) har just byggt om och flyttat ner basarna i källaren. Har gett ett litet uppsving.
Finns en del trevliga instrument där och nu kan man ju testa stärkare lite mer i fred också.
D va på tiden.
Fender friend & resident bluespolis
Danelectro U2, Fender J-76, Telebas (byggtråd), DeArmond Starfire -98, Stagg EUB RDL, Eden CXC210.
Medlem, PBGK40++, skäggsektionen.
Användarvisningsbild
MALA
Distributör

Inlägg av MALA »

Som sagt - MUG
Lighthouse basar www.lighthouse-bass.se
Mr Praline
Medlem+++

Inlägg av Mr Praline »

busse skrev:
macahan skrev:beror på... vad letar du efter..(i göteborg)?
Behöver ingenting egentligen, men det är ju roligt att se och känna på lite olika basar. Jag är ju intresserad traditonella basar av Fender typ, gärna gamla men dom har man ju inte råd med.
Om det är gamla Fenders du vill testa är det Musikbörsen på Odengatan som gäller. Ligger en bit bortanför Centralstation.
Användarvisningsbild
macahan
Medlem+++

Inlägg av macahan »

Dom har väl bara en gammal mustang på MB?? i övrigt är det jäkligt skralt på gamla fendrar eller snarare gammalt över huvudtaget i göteborg.. det är väl freddans som har någon emellanåt, men mest musikbörsen..
Jag går iofs bara till mug nuförtiden.. men det beror mest på att flera anställda på 4sound beter sig som dumskallar och är genomdryga..
Mr Praline
Medlem+++

Inlägg av Mr Praline »

macahan skrev:Dom har väl bara en gammal mustang på MB?? i övrigt är det jäkligt skralt på gamla fendrar eller snarare gammalt över huvudtaget i göteborg.. det är väl freddans som har någon emellanåt, men mest musikbörsen..
Jag går iofs bara till mug nuförtiden.. men det beror mest på att flera anställda på 4sound beter sig som dumskallar och är genomdryga..
MB brukar ha gamla Fenders i glasmontern.

+1 om 4Sound. Idioterna på Andreassons är de drygaste människorna i hela Göteborg. Kan dessutom inte ett skit om basarna de säljer, dock är det väl iof genomgående för alla musikaffärer.
Användarvisningsbild
Chriller
VIP medlem

Inlägg av Chriller »

broder blues skrev:
Chriller skrev:Jam (Första Långgatan, nära Järntorget i Götet) har just byggt om och flyttat ner basarna i källaren. Har gett ett litet uppsving.
D va på tiden.
Du, det kan man fan säga. Gillar några som jobbar där, men man får ha lite tur... Engagemanget lyser inte direkt, ej heller flitens lampa. Det är mer som blinkers än lampor...
Användarvisningsbild
Bastappe
Medlem+

Inlägg av Bastappe »

I Göteborg.

Först och främst MUG när det gäller bas. Ägaren är själv basnörd.
( Jag hade velat haft Waidele på andra plats, jag fick riktigt bra grejer till bra priser och blev trevligt bemött i denna affären, men de var länge sen).
Musikbörsen är oftast OK.
JAM i göteborg har haft bra utbud på basar när jag har varit där, MEN.
Jag tog kontakt med JAM i Stockholm för ett antal år sen och frågade ifall de kunde hjälpa mig att få tag på en ALEMBIC.
Nä så´n skit hanterar vi inte. var det ungefärliga svaret jag fick. Synd att jag inte sparade det e-postsvaret. Eller gjorde jag det?
Nej, jag skall inte vara orättvis mot JAM för att en person råkade vara på fel humör.
Andreassons Musik har gått med i 4SOUND och har tyvärr inte samma kvalitet på sortiment som förr.
Ibanez Musician 924, Höfner Kontra -62, Tokai Hard Puncher, FERNANDESBACKER, Fenderstrata -96 , Ibanez Musician 900, Status Empathy 6:a , Yamaha TRB 4P, Barbeque Village 5:a, Peavey Cirrus 4:a. Avbandad Status 4:a, Squier Jazz CV
Användarvisningsbild
Fogerty
Medlem

Inlägg av Fogerty »

Jan Brodin skrev:Missa inte elgitarr modell planka med rostfria strängar hos Hobbex!

lol
http://www.youtube.com/watch?v=7LWEHMGarVY" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
GurraG
Medlem++

Inlägg av GurraG »

Jag är sjukt missnöjd med att Hobbex inte längre säljer elplankor av det förnäma märket ZZ Top. Det var grejer det, kan jag säga!
When in doubt, LÄS PÅ! -Chriller
Ja, jag har en keps som det står "besserwisser" på.
www.myspace.com/parisdakarmusic
Skriv svar