Vart hittar man bästa pris på ett par ER-filter?
Jag tänkte byta till 9dB från 15dB, det blir lite för mycket dämpning när man kör live med 15.
Jag har kollat med audionomerna i sthlm, de vill ha 795 sek för ett par filter.
Finns det några ställen som tar lite mindre?
Nya filter för ER-skydd. Bästa pris?
-
- Medlem+
Nya filter för ER-skydd. Bästa pris?
Fender Jazz Bass American Standard (2008) | Fender Mustang CIJ |Ibanez SRX 500 | Gallien-Krueger 1001RB | GK 410 & 115 | Fender Bassman 50w '68 | Fender Bassman 212 '68 |
Karma Tree är bandet.
Karma Tree är bandet.
- precision65
- VIP medlem
Följer denna tråd med intresse, ska själv köpa ett par 15 db's filter. Tyvärr tror jag inte konkurrenssituationen är så kundvänlig på den här marknaden...
http://www.heavyduty.se
AIK!
Fender Precision 1965 – Fender Precision Roger Waters – Hofner President 1965 - Music Man Stingray 5 - Ampeg V4B - Ampeg 412 - Blacstar Unity 250 cab
- newheartshadow
- VIP medlem
mina ER-skydd är nog bland det bästa inköpet jag gjort. för min del är 15db dämpning alldeles lagom men det vore kul att se vart man kan handla andra ifall behovet uppkommer.
lite OT fast ändå relaterat:
hade lite mailkorrespondens med bellman&symfon för ett tag sen angående hörlurar som passar till ER-skydden. (till mitt förtret funkar det inte med shuresnäckor typ E-serien utan då får man gjuta speciella proppar till dem, det de kallar för ”Individuell propp för medhörning”, BE1650.) de rekommenderade dock Sonys MDR EX-71 och -51, samt Creatives EP630 ifall man vill använda sina hörselskydd i in-ear monitorsyfte.
lite OT fast ändå relaterat:
hade lite mailkorrespondens med bellman&symfon för ett tag sen angående hörlurar som passar till ER-skydden. (till mitt förtret funkar det inte med shuresnäckor typ E-serien utan då får man gjuta speciella proppar till dem, det de kallar för ”Individuell propp för medhörning”, BE1650.) de rekommenderade dock Sonys MDR EX-71 och -51, samt Creatives EP630 ifall man vill använda sina hörselskydd i in-ear monitorsyfte.
Fender P -78 | Fender J -78 | Fender Bass VI RI -95 |
Ampeg V4 -76 | Ampeg SVT-215E | Ampeg SVT-Micro VR Stack
- newheartshadow
- VIP medlem
gjutna hörselproppar med plankrak dämpning.TDHP skrev:Ursäkta en okunnig, vad är ER-filter?
mer info kolla här:
http://www.bellman.se
klicka på hörselskydd
edit-Filter är ju endast filter och inga skydd, men det blir inget vidare skydd utan filter i skydden iofs.

Fender P -78 | Fender J -78 | Fender Bass VI RI -95 |
- JMP
- Medlem+
- Rix
- Hedersmedlem
- Kontakt:
Re: Nya filter för ER-skydd. Bästa pris?
Det verkar vara det priset som gäller, jag köpte ett par 9dB-filter direkt av Bellman för samma pengar. Tyckte också att 15 blev lite väl tyst ibland.TredoX skrev:Vart hittar man bästa pris på ett par ER-filter?
Jag tänkte byta till 9dB från 15dB, det blir lite för mycket dämpning när man kör live med 15.
-
- Medlem+
Re: Nya filter för ER-skydd. Bästa pris?
Rix skrev:Det verkar vara det priset som gäller, jag köpte ett par 9dB-filter direkt av Bellman för samma pengar. Tyckte också att 15 blev lite väl tyst ibland.TredoX skrev:Vart hittar man bästa pris på ett par ER-filter?
Okej, men då kanske jag köper från Audionomerna..
Fender Jazz Bass American Standard (2008) | Fender Mustang CIJ |Ibanez SRX 500 | Gallien-Krueger 1001RB | GK 410 & 115 | Fender Bassman 50w '68 | Fender Bassman 212 '68 |
Karma Tree är bandet.
Karma Tree är bandet.