Mor o fars rekord med passagerare i Kapitän är 13Danne skrev:Opel Kapitän DL 1962. Precis sådan här (fast detta är en modell):
[/url]

Hm, måste ställe mig skeptisk till detta.Punkster skrev:
Det var en Cossa, från 92 vill jag minnas. Dock så var den riktigt risig, ordentligt bonntrimad också. Den hade inte tonade rutor eller baklyktor, och vanliga plåtfälgar. Tror farsan betalade 5500 för den, misstänker att det inte var något överpris.
Fender/Squierblackparkas skrev:Hm, måste ställe mig skeptisk till detta.Punkster skrev:
Det var en Cossa, från 92 vill jag minnas. Dock så var den riktigt risig, ordentligt bonntrimad också. Den hade inte tonade rutor eller baklyktor, och vanliga plåtfälgar. Tror farsan betalade 5500 för den, misstänker att det inte var något överpris.
-92 hade de de "tonade" baklyktorna original, det hade alla Sierror förutom kombin för den delen from -91
Jag tror nog det var en vanlig, möjligtvis med Cosworthutstyrsel som en del envisas med att modifiera de vanliga Sierrorna med.
En risig Cossie går på runt 50 loppor, har aldrig sett någon billigare än 45 lök, och den hade rasad motor.
Jag kräver att du letar reda på reg nr alt. regbevis så vi kan få svar på detta...!!
Mmm... fast ändå inte känns det som...200071 skrev:
Fender/Squier
Gibson/Greco
Cosworth eller inte
På lite håll är det skit samma!
Hehe, sånt där är jag dåligt insatt iblackparkas skrev:Hm, måste ställe mig skeptisk till detta.Punkster skrev:
-92 hade de de "tonade" baklyktorna original, det hade alla Sierror förutom kombin för den delen from -91
Jag tror nog det var en vanlig, möjligtvis med Cosworthutstyrsel som en del envisas med att modifiera de vanliga Sierrorna med.
En risig Cossie går på runt 50 loppor, har aldrig sett någon billigare än 45 lök, och den hade rasad motor.
Jag kräver att du letar reda på reg nr alt. regbevis så vi kan få svar på detta...!!
Några Recarostolar, kjolpaket eller gälar på huven såg jag aldrig till. Inga tonade rutor eller sportfälgar heller för den delen.blackparkas skrev:Mmm... fast ändå inte känns det som...200071 skrev:
Fender/Squier
Gibson/Greco
Cosworth eller inte
På lite håll är det skit samma!
Om Punkster går i tron om att det var en Cosworth han hade som förstabil och det inte var det så... ja... tänk när han blir äldre och inser detta? Då blir han ju förkrossad!
Och en gibson/greco Fender/Squier säger ju en del att det är samma skit... men i det här fallet så är "kopian" 1000 gånger coolare... 100hk mer, recarostolar, bra väghållning... kjolpaket.. spoiler och det bästa av allt:
GÄLAR PÅ HUVEN för extra andning åt turbon!
Nä nu för tjyven tror jag snart Ric:en blir till salu igen... nu ska jag köpa Cossie...
200071 skrev:Punkster skrev:Reg-nummret har jag ingen aning om.Sånt måste du väl komma ihåg? Pappas Ford Taunus 15M som han hade när jag var 7 år hade S9013. Den VW419 som jag körde upp i 1973 hade CPW419. Min första bil hade AGO671.
Inte kan man glömma sånt?
Om man går på den tomma blicken så skulle det faktiskt kunna vara en trummis. Men som du säger, den är ju lite söt också, kanske en roddare?!Hellboy skrev:basmartin skrev:Det var den bilden jag skickade till santamarinella innan jag sålde dig till henneHellboy skrev: Och nu har jag en sådan här:
//Jan![]()
Så kan det gå...![]()
![]()
Jag vet inte ens vad det är för djur. Men den ser rejält skojjig ut. Och lite söt också faktiskt. Kan det vara en trummis??![]()
//Jan
Det kan det ju vara. Ser stark ut. Lite för renrakad för att vara en apis. För många dubbelhakor för att vara en groupie.....200071 skrev:Om man går på den tomma blicken så skulle det faktiskt kunna vara en trummis. Men som du säger, den är ju lite söt också, kanske en roddare?!Hellboy skrev:basmartin skrev:Det var den bilden jag skickade till santamarinella innan jag sålde dig till henneHellboy skrev: Och nu har jag en sådan här:
//Jan![]()
Så kan det gå...![]()
![]()
Jag vet inte ens vad det är för djur. Men den ser rejält skojjig ut. Och lite söt också faktiskt. Kan det vara en trummis??![]()
//Jan
Dåså. Då var det fastställt.Punkster skrev:
Några Recarostolar, kjolpaket eller gälar på huven såg jag aldrig till. Inga tonade rutor eller sportfälgar heller för den delen.