Vuxenpoäng

Prata om vad du vill (behöver inte beröra bas-världen), här är alla ord välkomna!
BonafideYouth
Medlem+
Kontakt:

Inlägg av BonafideYouth »

*Älskar fortfarande Beverly Hills och Melrose place ( mest av nostalgiska
skäl men ändå)
Det e inget fel å älska gamla Bevvan!!! :D
Användarvisningsbild
Svensson
Forumvärd

Inlägg av Svensson »

Prata Bas Stal min man skrev:
Svensson skrev:Så.. motsatsen till vuxenpoäng måste ju då vara ungdoms- eller barnslighetspoäng. Någon?
Wohoo! Då kan jag kanske pallra mig upp till Status Quo med några sådana hära då:

*Jag har bara sommarshorts som hänger på halva rumpan. Definitivt poäng.

*Jag kan inte säga en hel mening utan att svära. Där kvalar nog fan jag också in.

*Alla mina kollegor tror att jag är 24 fast jag sagt att jag är snart 31. jaja :giggle:

*Jag har en kanin. Poäng

*Hon är både extrern bild på mobilen och skrivbordsunderlägg på datorn. Dubbelpoäng

*När aug närmar sig blir jag alltid sugen på att gå och köpa nytt
bänkpapper med matchande till omslag till böckerna... :shock:

skäl men ändå)Tveksamt om det är vuxen- eller ungdomdspoäng...

*Älskar också de nya serierna som O.C och One tree hill (och lever mig
in och känner igen mig i karaktärerna fast de är ca 15 år yngre än
mig-tydligen!)
It don't mean a thing if it ain't got that swing!

Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Användarvisningsbild
ffs pfyrix
Medlem+

Inlägg av ffs pfyrix »

Svensson skrev:Så.. motsatsen till vuxenpoäng måste ju då vara ungdoms- eller barnslighetspoäng. Någon?
Wohoo! Då kan jag kanske pallra mig upp till Status Quo med några sådana hära då:

*Jag har bara sommarshorts som hänger på halva rumpan.
*Jag kan inte säga en hel mening utan att svära.
*Alla mina kollegor tror att jag är 24 fast jag sagt att jag är snart 31.
*Jag har en kanin.
*Hon är både extrern bild på mobilen och skrivbordsunderlägg på datorn.
bänkpapper med matchande till omslag till böckerna...
skäl men ändå)
mig-tydligen!)

Arrrghhh jag börjar bli gammal i förtid.... Kvalar inte i med många poäng där inte... :cry:
Det är inte shortsen som hänger på halva rumpan, det är rumpan som hänger halvvägs ner..
Fast svär det gör jag nog en del.. Måste vara värt 1½ poäng...minst..
Har kanin, men på skrivbordet finns bild på en chinchilla.
Åååå skolboksomslagspapper, gärna sånt dära lite plastigt och tjockt med fina mönster... :D

Serier på tv, hmmm i tonåren var det nog.... Ehh.... Fy skrutt, minns det inte alls.... :cry:

Kvalar nog mer in PB´s gubbklubb tror jag... :shock:
*******************************************************************************************************'
Fieldflowers groupie
Användarvisningsbild
Svensson
Forumvärd

Inlägg av Svensson »

ff´s pfyrix skrev:
Välkommen! Eftersom du inte uppfyller de formella kraven på nåt sätt får du ansöka om att bli hedersmedlem..!

eller ja, utanlem då kanske...

Användarvisningsbild
ffs pfyrix
Medlem+

Inlägg av ffs pfyrix »

Svensson skrev:
ff´s pfyrix skrev:
Välkommen! Eftersom du inte uppfyller de formella kraven på nåt sätt får du ansöka om att bli hedersmedlem..!

eller ja, utanlem då kanske...

hmmm ett hedersutanlemskap alltså?
Ja kanske börjar bli dax helt enkelt.. :lol:
*******************************************************************************************************'
Fieldflowers groupie
Användarvisningsbild
Prata Bas Stal Min Fritid
Medlem+

Inlägg av Prata Bas Stal Min Fritid »

Svensson skrev:

*Jag har bara sommarshorts som hänger på halva rumpan. Definitivt poäng.

*Jag kan inte säga en hel mening utan att svära. Där kvalar nog fan jag också in.

*Alla mina kollegor tror att jag är 24 fast jag sagt att jag är snart 31. jaja :giggle:

*Jag har en kanin. Poäng

*Hon är både extrern bild på mobilen och skrivbordsunderlägg på datorn. Dubbelpoäng

bänkpapper med matchande till omslag till böckerna... :shock:

skäl men ändå)Tveksamt om det är vuxen- eller ungdomdspoäng...

mig-tydligen!)
Jag är helnöjd med den där poängsättningen!! TACK!
Användarvisningsbild
Medlem+

ff´s pfyrix skrev:
Arrrghhh jag börjar bli gammal i förtid.... Kvalar inte i med många poäng där inte... :cry:
Det är inte shortsen som hänger på halva rumpan, det är rumpan som hänger halvvägs ner..
Åååå skolboksomslagspapper, gärna sånt dära lite plastigt och tjockt med fina mönster... :D

Serier på tv, hmmm i tonåren var det nog.... Ehh.... Fy skrutt, minns det inte alls.... :cry:

Ja...det lyxiga pappret! Det tråkigaste var ju naturfärgat...eller det där genomskinliga...

Vad har du för kanin? Min mamma har en Chilla som heter Quz!
Användarvisningsbild
ffs pfyrix
Medlem+

Inlägg av ffs pfyrix »

ff´s pfyrix skrev:

Ja...det lyxiga pappret! Det tråkigaste var ju naturfärgat...eller det där genomskinliga...

Vad har du för kanin? Min mamma har en Chilla som heter Quz!
Mmmm tjocka plastiga pappret var kul, fast roligast var ju det pappret som förvisso också var i tjock plast men som hade lite struktur (lät sådär kul när man drog med naglarna på det, alla lärares stora drömpapper) och gärna lite 3d effekt..
Mmmm fanns/finns gott om tråkiga papper, eller varför inte dom där extremtunna papprena som var snygga fram till dag 2....

Har en teddydvärgvädurs hane, japantecknad hårboll. Chillor är roliga har dessvärre väldigt få kvar för tillfället... Fast funderar starkt på att skaffa ett par råttor igen. :roll: Och min ena chillahona ska ju ha bäbbar igen så de blir ett par till i framtiden iaf.. :lol:
Fieldflowers groupie
Användarvisningsbild
ffs pfyrix
Medlem+

Inlägg av ffs pfyrix »

Åhhh kom precis på... Bästa sakerna i aug förutom lyxiga papper var ju den lyckan om man dessutom hittade kit där pennskrinet tillhörde samma serie som papprena och att pennskrinet dessutom hade små matchande suddisar, pennor, lilla lilla anteckningsblocket och en liten söt pennvässare... :kär:
Fieldflowers groupie
Användarvisningsbild
Svensson
Forumvärd

Inlägg av Svensson »

Hmmm finns inget som fyller upp vuxenpoängskvoten så mycket som nostalgi. ;)

Användarvisningsbild
ffs pfyrix
Medlem+

Inlägg av ffs pfyrix »

Svensson skrev:Hmmm finns inget som fyller upp vuxenpoängskvoten så mycket som nostalgi. ;)
hmmmm så mycket nostalgi är det nog inte riktigt för mig när jag fortfarande papperspysslar på HÖG nivå.. :wink:
Klippa å klistra växer jag aldrig ifrån och söta pennskrin med tillhörande saker har jag i massor.... :lol:
Men så har jag ju eget pysselrum också.... 8)
Fieldflowers groupie
Användarvisningsbild
Medlem+

ff´s pfyrix skrev:Åhhh kom precis på... Bästa sakerna i aug förutom lyxiga papper var ju den lyckan om man dessutom hittade kit där pennskrinet tillhörde samma serie som papprena och att pennskrinet dessutom hade små matchande suddisar, pennor, lilla lilla anteckningsblocket och en liten söt pennvässare... :kär:
Jag vill höra mer om djuren. Kolla ny tråd!

Ja kiten! Till mammas förtret för det tog ju aldrig slut...jag hade nog Barbie...eller My little Pony...Fast allt i rosa eller rött funkade ju:-)
Gäst

Inlägg av Gäst »

dereborn skrev:Jag har tagit svärmor, fru o barn till mamma på eftermiddagskaffe, sen gått skogspromenad med fru och svärmor o sen haft middag med planering av "släktvisitsresa" till finland i sommar.

Men jag slog i mej en rejäl ouzo i bastun...
Vadå "men"? ;)
Användarvisningsbild
broder blues
Medlem++

Inlägg av broder blues »

GrafZeppelin skrev:
dereborn skrev:Jag har tagit svärmor, fru o barn till mamma på eftermiddagskaffe, sen gått skogspromenad med fru och svärmor o sen haft middag med planering av "släktvisitsresa" till finland i sommar.

Men jag slog i mej en rejäl ouzo i bastun...
Vadå "men"? ;)
Sånt man får efter en sån dag.
Ouzo botar inte men d dämpar ångesten.
Fender friend & resident bluespolis
Danelectro U2, Fender J-76, Telebas (byggtråd), DeArmond Starfire -98, Stagg EUB RDL, Eden CXC210.
Medlem, PBGK40++, skäggsektionen.
Användarvisningsbild
ffs pfyrix
Medlem+

Inlägg av ffs pfyrix »

ff´s pfyrix skrev:Åhhh kom precis på... Bästa sakerna i aug förutom lyxiga papper var ju den lyckan om man dessutom hittade kit där pennskrinet tillhörde samma serie som papprena och att pennskrinet dessutom hade små matchande suddisar, pennor, lilla lilla anteckningsblocket och en liten söt pennvässare... :kär:
Jag vill höra mer om djuren. Kolla ny tråd!

Ja kiten! Till mammas förtret för det tog ju aldrig slut...jag hade nog Barbie...eller My little Pony...Fast allt i rosa eller rött funkade ju:-)
Japp gärna med lite glitter å fluff... Mmmm rosa fungerade alltid, allt var förlåtet om det var rosa. :lol: Luktsuddisar och luktpapper.... :lol: DET är nostalgi, fast nu har jag ju både och i mitt rum...
Fieldflowers groupie
Skriv svar