Freddie på kontrabas

Presentera och berätta lite om dig själv
Skriv svar
Användarvisningsbild
Derfpa
Medlem

Freddie på kontrabas

Inlägg av Derfpa »

Jag har varit medlem ett tag, så det kanske är dags att presentera sig! :D

Jag är en ganska så ung kontrabasspelare på bara 18 år. Jag började spela kontrabas när jag var 9 år på musikskolan i Höör. (Roger Alenius som lärare). Jag spelade där tills jag var 16 år och slutade för att jag var trött på symfoniorkestern med dess prestationskrav.

Nu i vintras fick jag förfrågan om jag ville börja spela kontrabas i ett akustiskt band, och jag nappade! Jag hyr nu en 1/2-bas av musikskolan och jag väntar på att min elkontra (3/4) ska anlända. Spelande går lite knackigt och eftersom jag har spelat i en symfoniorkster jag jag inte behövt nåt större gehör eller behövt använda mig av roliga basgångar, men jag håller på att lära mig.

Till hösten flyttar jag till Halmstad på grund av studier, så då blir det tyvärr inte så mycket mer av bandet, men jag tänker hålla spelandet vid liv.

Jag hoppas på många givande stunder på detta forum, och det kommer jag definitivt att få! :D
Användarvisningsbild
BassiLow
Medlem++

Inlägg av BassiLow »

Hej och välkommen :vinkar:

http://pratabas.se/viewtopic.php?t=8817" onclick="window.open(this.href);return false; ... oger+silow
http://pratabas.se/viewtopic.php?t=6379" onclick="window.open(this.href);return false;

Revolver
Geddan skrev:Vi pratar bas här.
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem

Inlägg av fieldflower »

Yo! :anli:
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem

Inlägg av Klopper »

Hej och välkommen! :D
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller! :-)
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
Användarvisningsbild
knedy
VIP medlem

Inlägg av knedy »

:vinkar: :vinkar:
Officiell stormästare i EB-orden
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem

Inlägg av 200071 »

Kul att du hittat hit!
gäst

Inlägg av gäst »

daionsavage skrev:Nu vill han inte vara med på skolavslutningen eftersom hans klasskompisar sjunger falskt :roll:
:lol:

Hej Derfpa! :vinkar:
Senast redigerad av gäst den sön 18 maj 2008, 15:17, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Derfpa
Medlem

Inlägg av Derfpa »

Tack alla! :D
Trevligt att få ta del av gemenskapen! :D
daionsavage skrev:Välkommen hit, även om du hängt här ett tag. Med 9 års klassisk utbildning i bagaget tror jag att ditt gehör ändå är gott, annars hade du nog fått höra att du spelar falskt. Det är bara att börja härma andra och våga släppa notpappret (om du inte redan gjort det) så får du nog vad du tycker att du saknar -ganska fort! :
Jo, jag hör om jag spelar falskt, men jag har just svårt att återge det som andra spelar. Men eftersom jag aldrig har haft nytta av det så har jag aldrig övat upp det. Spelar man i en symfoniorkester så får noterna och där står exakt hur man ska spela. Riktigt smidigt, men man använder inte huvet. :/
Men jag ska försöka sätta igång och planka låtar, så kanske det händer grejer! :D Nåt annat man kan göra för att öva upp sitt gehör?
Användarvisningsbild
GurraG
Medlem++

Inlägg av GurraG »

Hej och välkommen!
When in doubt, LÄS PÅ! -Chriller
Ja, jag har en keps som det står "besserwisser" på.
www.myspace.com/parisdakarmusic
Användarvisningsbild
Seaweed
Hedersmedlem
Kontakt:

Inlägg av Seaweed »

Tjenahejsan!
Bas > distpedaler > stor förstärkare
Skriv svar