expressen har dessutom diffad bakaxel

Se till att turbospjället (eller va fan det nu heter) är välsmort, annars kan bilen uppföra sig en smula underligt!Diesel skrev:Nu kör jag en Saab 9000 -96 lättrycksturbo
7?!?!broder blues skrev:On Topic då... Size 7.
daionsavage skrev:För att byta halvljuslampan på förarsidan måste man koppla ur batteriet och lyfta upp det ur batterihållaren, annars kan man inte öppna luckan in till lamphuset. Och när man lyckats med det så är det så inih-ete trångt därinne att man måste arbeta med tång eftersom fingrarna inte får plats! Det händer dessutom att den låser sig själv så man får inte glömma nycklarna inne i bilen, för då blir det dyrt att få ut dem igen. Och så var det bränslepumpen...![]()
Precis, frugan har 39-40 (size 7) så... det var därför jag reagerade...!macahan skrev:7 är 40 eller 39 så njae.. 42.5 äre ju icke..
jag vet för jag har minifötter 8us eller 7 till 7-5 uk beroende på hur man ser det..
http://www.convertworld.com/sv/skostorlek/
Sköna bilar!Diesel skrev:Nu kör jag en Saab 9000 -96 lättrycksturbo
Me bad.. då va d en nia... 42.5 e d iaf.. med 40 hade jag snabbt Converterat dom till sandaler..macahan skrev:7 är 40 eller 39 så njae.. 42.5 äre ju icke..
jag vet för jag har minifötter 8us eller 7 till 7-5 uk beroende på hur man ser det..
http://www.convertworld.com/sv/skostorlek/
Funderade på golf, men hittade den här som äör helt rostfri och har gått 14100 milblackparkas skrev:Sköna bilar!Diesel skrev:Nu kör jag en Saab 9000 -96 lättrycksturbo
Men jag trodde du skulle köpa Golf?
Så nu blir det dumpventil och chiptrimma för hela slanten?
..och den gick rakt igenom utan minsta anmärkning! som grädde på moset så tröck jag igång CD:n på väg därifrån och upptäckte att Tom Petty hade övervintrat i den. Saving Grace, jäklarns bra låt! Solen skiner, det är fredag!Svensson skrev:Ska besikta husbilen idag...
daionsavage skrev:
Jo, jag vet -jag är en stofil. Och just nu är jag lite besviken på forden ö h t .
Jag blir bara så trött på att det skall vara så förbannat besvärligt att göra någonting själv även om man inte är praktiskt lagd. Jag har ett liiiitet Tarzankomplex: jag tycker att man skall kunna byta däck, tändstift och lampor själv utan att lämna in bilen på verkstaden och betala för att få det gjort.
Att den låser sig själv tycker jag är riktigt dåligt, om det hände varje gång och efter några minuter skulle jag kunna acceptera att det vore ett säkerhetssystem. Men min bil låser sig själv ungefär var femte gång den lämnas olåstdet verkar mer vara en bugg i centrallåset...
Du verkar vara bra mycket mer bilintresserad än vad jag är, så jag tar med mig dina tips på rymliga kombis till nästa gång jag skall köpa bil.
det är ju inte omöjligt. den är 16 år gammal och har haft 7-8 ägare.Foxbat skrev:har du min trummis gamla bil?hosse skrev:en krasslig riskokare modell Mitsubishi Galant (tror jag) från 92. går som en påse skit, ingen radio/cd, låset på förardörren är knäckt och avgassystemet läcker och hänger.