Hehe! Köpte en gång en inhemsk vodka i Bulgarien som jag inte VÅGADE dricka när jag kom hem! Den såg ut, luktade och smakade fotogen!
Hällde ut den trots min ringa ålder då på 16 eller 17 år!
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! TDHP
Om den ens smakar i närheten av vad den ser ut att försöka vara skulle jag nog försöka ha en munskänk till hands innan jag smakar på den där. Du kanske har någon halvgalen kompis som ställer upp?
TDHP skrev:Hehe! Köpte en gång en inhemsk vodka i Bulgarien som jag inte VÅGADE dricka när jag kom hem! Den såg ut, luktade och smakade fotogen!
Hällde ut den trots min ringa ålder då på 16 eller 17 år!
Danne skrev:Om den ens smakar i närheten av vad den ser ut att försöka vara skulle jag nog försöka ha en munskänk till hands innan jag smakar på den där. Du kanske har någon halvgalen kompis som ställer upp?
Halvgalna polare har man, men inte slösar man sprit på dem.
200071 skrev:Ursäkta min dåliga engelska men "sour mash", betyder det sur mäsk?
typ... man sparar en del av mäsken till nästa omgång. Lite som surdeg.
En annan känd sour mash är Jack Daniels (som Steffo Törnquist gjorde ett rätt skönt reportage om i tv-versionen av boken Sprit)
På tal om dålig sponken fick jag en exotisk flaska "örtsprit" av min brorsa för ett tag sedan när han kom hem efter en månad i Indien. Jag har inte varit så knusslig med brännvinskvaliteten alla gånger, men det här var den värsta skoputsen jag varit med om - det luktar flygplansbränsle och eftersom man får frätskador på slemhinnorna bara av ångorna har jag inte vågat smaka. All text på etiketten är dessutom på hindi (tror jag) så det är omöjligt att avgöra vad som finns i pavan.
Taurus skrev:På tal om dålig sponken fick jag en exotisk flaska "örtsprit" av min brorsa för ett tag sedan när han kom hem efter en månad i Indien. Jag har inte varit så knusslig med brännvinskvaliteten alla gånger, men det här var den värsta skoputsen jag varit med om - det luktar flygplansbränsle och eftersom man får frätskador på slemhinnorna bara av ångorna har jag inte vågat smaka. All text på etiketten är dessutom på hindi (tror jag) så det är omöjligt att avgöra vad som finns i pavan.
Men den funkar kanonbra att putsa fönster med
Fick dessa två i "julklapp" av en kollega som varit i Goa. De smakade ännu värre än förväntat.
Helt manuell destillering med vedeldning, i lerkärl. Fast de destillerade trots allt två gånger, så detta klassades nog som finsprit.