Eastwood?

Prata om övriga saker som rör bas-världen
Skriv svar
Användarvisningsbild
Punkster
Medlem+++

Eastwood?

Inlägg av Punkster »

Det var någon som tipsade mig om Eastwood när vi snackade om Mosritekopior i nån tråd. Är grymt sugen på att skaffa mig en, nu när dollarn är så låg. Ca 2300 skulle det gå på, plus frakt då såklart.

Men iaf så ligger det en svensk återförsäljare med på hemsidan som heter Karlsson Guitars på St Paulsgatan i huvudstaden. Har aldrig hört talas om den affären. Nån som har varit där? Kanske lönar sig att åka till Sthlm istället för att skicka efter?

Bild
/Linus
Gäst
Kontot är inaktiverat

Re: Eastwood?

Inlägg av Gäst »

Punkster skrev:Det var någon som tipsade mig om Eastwood när vi snackade om Mosritekopior i nån tråd. Är grymt sugen på att skaffa mig en, nu när dollarn är så låg. Ca 2300 skulle det gå på, plus frakt då såklart.

Men iaf så ligger det en svensk återförsäljare med på hemsidan som heter Karlsson Guitars på St Paulsgatan i huvudstaden. Har aldrig hört talas om den affären. Nån som har varit där? Kanske lönar sig att åka till Sthlm istället för att skicka efter?

Bild
Ja, inte bara frakt...tull och moms också.
Han på St Paulsgatan hade ett par Eastwoodgurur inne när jag var där i onsdags. Cirka 3 ggr listpriset på Eastwoods hemsida...
Användarvisningsbild
Steve
Medlem

Inlägg av Steve »

Jag som trodde att det va en tråd med Clintan :cry:
Användarvisningsbild
Punkster
Medlem+++

Re: Eastwood?

Inlägg av Punkster »

[quote="Randy "SilverBack&"]
Punkster skrev:Det var någon som tipsade mig om Eastwood när vi snackade om Mosritekopior i nån tråd. Är grymt sugen på att skaffa mig en, nu när dollarn är så låg. Ca 2300 skulle det gå på, plus frakt då såklart.

Bild
Ja, inte bara frakt...tull och moms också.
Han på St Paulsgatan hade ett par Eastwoodgurur inne när jag var där i onsdags. Cirka 3 ggr listpriset på Eastwoods hemsida...[/quote]

Jo, tull o moms har jag räknat med. Basen kostar ca 2300 kr + ca 600 kr i frakt, alltså runt 3000. Tull o moms vet jag inte riktigt vad det går på, men det kanske nån annan vet? Om det lönar sig att ta hem själv så är det klart man gör det.
/Linus
Gäst
Kontot är inaktiverat

Inlägg av Gäst »

Nu har jag faktiskt ringt upp tullverket och rätt ut frågan.

Om priset är 2300 och frakten 700 så hamnar vi på 300 kronor.
Tull på "musikinstrument där ljudets framställan måste förstärkas på eektronisk väg" är 3,7% från USA (missade att det är Kanada i det här exemplet).
Det ger en summa av 3111 kronor.
På detta lägger man momsen på 25%:
3.888,75 kr.

Sedan tillkommer ju att transortören som tar hand om tullningen och frakten tar ut en avgift för att utföra den tjänsten. Tulltjänstemnnen jag pratade med trodde att svenska Posten brukar ta en hundring.
Användarvisningsbild
Punkster
Medlem+++

Inlägg av Punkster »

[quote="Randy "SilverBack&"]Nu har jag faktiskt ringt upp tullverket och rätt ut frågan.

Om priset är 2300 och frakten 700 så hamnar vi på 300 kronor.
Tull på "musikinstrument där ljudets framställan måste förstärkas på eektronisk väg" är 3,7% från USA (missade att det är Kanada i det här exemplet).
Det ger en summa av 3111 kronor.
På detta lägger man momsen på 25%:
3.888,75 kr.

Sedan tillkommer ju att transortören som tar hand om tullningen och frakten tar ut en avgift för att utföra den tjänsten. Tulltjänstemnnen jag pratade med trodde att svenska Posten brukar ta en hundring.[/quote]

Oj, det var snällt av dig! Stort tack! :hug:

Om man då drar till med ca 4000 för att vara på den säkra sidan... Om priset hos Karlsson Guitars är ca 3 gånger det amerikanska listpriset som du sa, så borde ju samma bas där gå på runt 7000? Då tjänar jag alltså på att beställa direkt från USA.
/Linus
Gäst
Kontot är inaktiverat

Inlägg av Gäst »

Jag kollade lite noggrannare på Eastwoods hemsida. Det var en Wandre STD för $699 (4.250:-) som han på ST.Paulsgatan tog 7.600:- för.
Så man tjänar ju en slant på att ta hem dem själv i alla fall.
Dessutom hade han inga Eastwood-bassar inne vad jag kunde se.
Svårt att veta hur lång tid han behöver på sig för att få hem dem.

Jag köpte min Burns Marquee av Mike Robinson som ligger bakom Eastwood. Det gick smidigt och var inga som helst problem.
Han har även sajten: http://www.myrareguitars.com/
Användarvisningsbild
Punkster
Medlem+++

Inlägg av Punkster »

[quote="Randy "SilverBack&"]Jag kollade lite noggrannare på Eastwoods hemsida. Det var en Wandre STD för $699 (4.250:-) som han på ST.Paulsgatan tog 7.600:- för.
Så man tjänar ju en slant på att ta hem dem själv i alla fall.
Dessutom hade han inga Eastwood-bassar inne vad jag kunde se.
Svårt att veta hur lång tid han behöver på sig för att få hem dem.

Jag köpte min Burns Marquee av Mike Robinson som ligger bakom Eastwood. Det gick smidigt och var inga som helst problem.
Han har även sajten: http://www.myrareguitars.com/[/quote]

Mmm, jag är grymt sugen på en Mosritekopia! Eller Hiflyer som dom heter på Eastwood-språk. Ganska coolt om Wandrekopiorna fanns som basar också. Påminner mig väldigt mycket om Jack Whites gitarrer :wink:
/Linus
Gäst
Kontot är inaktiverat

Inlägg av Gäst »

Jag har på fult allvar funderat på en trippel:

Hi-Flyer gitarr, Barryton oc bas...vore rätt cool.Det kommer i alla fall att li en barriton och bas.

Säg till om du skall bestäla. Kanske kunde bli en sambeställning.
Användarvisningsbild
Punkster
Medlem+++

Inlägg av Punkster »

[quote="Randy "SilverBack&"]Jag har på fult allvar funderat på en trippel:

Hi-Flyer gitarr, Barryton oc bas...vore rätt cool.Det kommer i alla fall att li en barriton och bas.

Säg till om du skall bestäla. Kanske kunde bli en sambeställning.[/quote]

Beställa ska jag, men inte just nu. Får bli efter sommaren, när man har lite mer pengar på kontot...
/Linus
Gäst
Kontot är inaktiverat

Inlägg av Gäst »

Det är ungefär samma plan som jag har så vi kan hras vidare. Tror att det kan vara gynnsamt att beställa samtidigt.
Eftersom jag har handlat tidigare av honomm så kanske man kan få honom att öppna ögonen för Sverige.
Användarvisningsbild
hosse
Medlem+++

Inlägg av hosse »

[quote="Randy "SilverBack&"]Det är ungefär samma plan som jag har så vi kan hras vidare. Tror att det kan vara gynnsamt att beställa samtidigt.
Eftersom jag har handlat tidigare av honomm så kanske man kan få honom att öppna ögonen för Sverige.[/quote]

först nu upptäckte jag att du citerat mig i din signatur! vilken ära! :D
www.chucknorrisfacts.com
www.myspace.com/sleepingdervish

snus och kaffe, a match made in heaven.

"When in doubt, skriv 'dom'."
Gäst
Kontot är inaktiverat

Inlägg av Gäst »

hosse skrev:[quote="Randy "SilverBack&"]Det är ungefär samma plan som jag har så vi kan hras vidare. Tror att det kan vara gynnsamt att beställa samtidigt.
Eftersom jag har handlat tidigare av honomm så kanske man kan få honom att öppna ögonen för Sverige.
först nu upptäckte jag att du citerat mig i din signatur! vilken ära! :D[/quote]

Bild
Användarvisningsbild
guitarowner
Medlem+

Inlägg av guitarowner »

Jag var inne idag och snackade lite med Stevie Klasson på
Karlsson Guitars, S:t Paulsgatan. De har enbart elgitarrer
av Eastwood, inga basar.
Skriv svar