Scuba skrev:Som 18-åring skulle vi lira på stadshotellet i Tranås och vi blev insläppta i hotelpuben dagen innan för att reka scenen. Bardisken var välfylld och vår trummis gjorde ett grasiöst hopp över den och norpade åt sig en hela JD som han gömde innanför jackan (tjyv!!!)
Hurrandes joggade vi ner i replokalen och dukade fram plastmuggarna bara för att upptäcka att pavan var fylld med te.
Det är det närmaste JD jag kommit.
Synden straffar sig själv.
Säger bara Ileach,Ardbeg, Bowmore, lagavulin och Laphroaig och ska det vara blended så funkar Black Grouse, Black Bottle och Macleods Islay och det går faktiskt att lyssna på George Thorogood till dessa
"Just because you're paranoid doesn't mean they aren't after you"
/Curt Cobain Medlem av PrataBas gubbklubb 40+
blackparkas skrev:Är ungefär lika mycket (lite) whiskeykännare som Hellish.
Har en flaska JD hemma nu men jag föredrog den 12-åriga Chivas Regal:en som tog slut för ett tag sedan..
Som sagt, att jämföra JD med 12 årig Chivas är som att jämföra äplen med päron.
Ja, jag jämförde dem inte, nämnde bara att jag hellre dricker Chivas än JD.
Lika som att man inte kan jämföra en kvinna med en man så kan man ju ändå föredra det ena...
Senast redigerad av blackparkas den tis 20 maj 2008, 15:40, redigerad totalt 1 gånger.
Laphroaig funkar ju! Varför tänkte jag inte på den då? Lagavulin (om det stavas så) funkar däremot inte på mig. Jag ryser bara jag känner lukten av den av nån anledning. Är nog nåt undermedvetet då första gången jag drack mig dyngrak på whiskey och mådde apa såvar det just på lagavulin. För övrigt var jag och såg entombed och meshuggah den kvällen och meshuggahs musik har aldrig varit så begriplig som just då, när jag hade nästan en hel flaska whiskey i kroppen.
Jag har en gitarristvän som är whiskykonnässör och han rynkar förnärmat på näsan när mina favoriter Jack Daniels och Jameson kommer på tal. Jag är en enkel man...
"If you reach perfection your standards are too low."
BarbequeVillage skrev:Jag har en gitarristvän som är whiskykonnässör och han rynkar förnärmat på näsan när mina favoriter Jack Daniels och Jameson kommer på tal. Jag är en enkel man...
Hmm, ingen personlig favorit men den går absolut ner.
Föredrar single malt, Lagavulin är favoriten men Ardbeg, Laphroaig, Caol Ila, Glenlivet mfl går också bra.
Överlag gillar jag de flesta whiskey's men ska man jämföra JD med de andra som ligger på 10 år och uppåt får man i alla fall jämföra med JD single barrel som är ett par snäpp bättre i min smak än Old No 7 som även den funkar.
Dock är ju en sak säker, mer rock 'n' roll än Jack Daniels Old No 7 blir det inte!
If it ain't got groove it ain't got soul... Gear: bas | od | dist | fuzz | rörhäck