Vilken superhjälte är du?
- fieldflower
- Hedersmedlem
- Bean
- VIP medlem
- Svensson
- Forumvärd
Vanlig man? Det ser ju ut som en basist.fieldflower skrev:
Men ibland vandrar jag på gatorna som en vanlig man... (Se avatar)

Senast redigerad av Svensson den ons 21 maj 2008, 00:15, redigerad totalt 1 gånger.
It don't mean a thing if it ain't got that swing!
Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
-
- Medlem++
Fan, blev spiderman 

Dödsthrash från småland
http://www.facebook.com/DethroneSWE" onclick="window.open(this.href);return false;
http://dethroneswe.bandcamp.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.facebook.com/DethroneSWE" onclick="window.open(this.href);return false;
http://dethroneswe.bandcamp.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Bean
- VIP medlem
-
- Medlem
- Liten
- Hedersmedlem
Starwars quizzet va mycket roligare!
You are: R2-D2 76%

What you lack in height
and communication skills,
you make up for in industriousness,
technical know-how and being there
when others need you most.
(på längdfrågan så svarade jag att jag inte va kort.. kolla nedan karaktärer.. ?? men men..)
Qui-Gon Jinn 73%
Obi-Wan Kenobi 69%
Chewbacca 67%
You are: R2-D2 76%

What you lack in height
and communication skills,
you make up for in industriousness,
technical know-how and being there
when others need you most.
(på längdfrågan så svarade jag att jag inte va kort.. kolla nedan karaktärer.. ?? men men..)
Qui-Gon Jinn 73%
Obi-Wan Kenobi 69%
Chewbacca 67%
-
- Medlem+++
EDIT:
Såg inte att det fanns något fler frågor än de första....
Här är mitt resultat:
You are Green Lantern
Green Lantern 70%
Spider-Man 70%
Hulk 60%
The Flash 60%
Iron Man 45%
Superman 45%
Batman 45%
Robin 40%
Catwoman 40%
Supergirl 40%
Wonder Woman 25%
Skulle ju tydligen lika gärna kunna vara Spider-Man. Green Spider-lantern?
Såg inte att det fanns något fler frågor än de första....

Här är mitt resultat:
You are Green Lantern
Green Lantern 70%
Spider-Man 70%
Hulk 60%
The Flash 60%
Iron Man 45%
Superman 45%
Batman 45%
Robin 40%
Catwoman 40%
Supergirl 40%
Wonder Woman 25%
Skulle ju tydligen lika gärna kunna vara Spider-Man. Green Spider-lantern?

Senast redigerad av Mr Praline den ons 21 maj 2008, 10:47, redigerad totalt 3 gång.
- knedy
- VIP medlem
*highfive*Kim S skrev:The FLASH
Inte samma Flash men den här är ju underbar:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=wNf9rEPoc8Q[/youtube]
Officiell stormästare i EB-orden
- Liten
- Hedersmedlem
Beror på lite när du är uppväxt och när du läste marvel..TDHP skrev:Jag blev Green Lantern. Vem F-n är det??
För mig kommer han alltid vara Hal Jordan..
http://en.wikipedia.org/wiki/Green_Lantern
-
- Medlem+++
- Liten
- Hedersmedlem
Nu pratar du om John Stewart... alderles för modern för mig.. och lite för lite attityd..Ugglan GBG skrev:Mystisk mörkhyad kille med mystisk grön ring med mystiska krafter.TDHP skrev:Jag blev Green Lantern. Vem F-n är det??
Han kan flyga, och använda ringen för att attackera (gröna strålar), eller göra sköldar och dylikt.

-
- Medlem+++
Haha, ok, kollade precis wikipedia-sidan, visste inte att det har funnits flera olika. Den version jag sett (Justice League) var mörkhyad.Liten skrev:Nu pratar du om John Stewart... alderles för modern för mig.. och lite för lite attityd..Ugglan GBG skrev:Mystisk mörkhyad kille med mystisk grön ring med mystiska krafter.TDHP skrev:Jag blev Green Lantern. Vem F-n är det??
Han kan flyga, och använda ringen för att attackera (gröna strålar), eller göra sköldar och dylikt.
Jag gillar inte hjältar som har flera olika inkarnationer. Har t.ex. aldrig gillar Fantomen, inte dock bara för den anledningen.
- Taurus
- Medlem++
Jag blev också en högprocentig Gröna Lyktan. I blaskorna jag läste på sjuttiotalet så kunde ju hans ring göra vad tusan som helst så länge han höll den laddad med lyktans hjälp, men ändå lyckades han alltid strula till det - en riktig klåpare.Ugglan GBG skrev:Haha, ok, kollade precis wikipedia-sidan, visste inte att det har funnits flera olika. Den version jag sett (Justice League) var mörkhyad.Liten skrev:Nu pratar du om John Stewart... alderles för modern för mig.. och lite för lite attityd..Ugglan GBG skrev:Mystisk mörkhyad kille med mystisk grön ring med mystiska krafter.TDHP skrev:Jag blev Green Lantern. Vem F-n är det??
Jag gillar inte hjältar som har flera olika inkarnationer. Har t.ex. aldrig gillar Fantomen, inte dock bara för den anledningen.
Tacka vet jag rejäla superhjältar som Thor, Captain America och Hulken - inte strulfria men med ballar av adamantium

- mange
- Medlem+
-
- Medlem+++
En sak jag funderat på angående Superman:
När han springer väldigt fort, är det ju så att allting stannar upp kring Clark Kent, och han springer i vanlig "mänsklig takt".
Om han då ska till andra sidan världen, kommer inte den resan kännas oerhört lång om allting går i vanlig fart för Clark själv? Eller kan han "slå av" den funktionen och bara dras med av sin egen hastighet, och därmed avverka sträckan på några sekunder? Det är ju just att allting blir långsammare för Superman själv som gör att han kan ha kontroll över det han gör i hyperspeed?
Ja, jag vet, jag har alldeles för mycket fri tid...
När han springer väldigt fort, är det ju så att allting stannar upp kring Clark Kent, och han springer i vanlig "mänsklig takt".
Om han då ska till andra sidan världen, kommer inte den resan kännas oerhört lång om allting går i vanlig fart för Clark själv? Eller kan han "slå av" den funktionen och bara dras med av sin egen hastighet, och därmed avverka sträckan på några sekunder? Det är ju just att allting blir långsammare för Superman själv som gör att han kan ha kontroll över det han gör i hyperspeed?
Ja, jag vet, jag har alldeles för mycket fri tid...