Bassbuilder Camp
- blackparkas
- Medlem++++
Bassbuilder Camp
Tjoho!
Vi har ju snackat en del om det förut vill jag minnas, men är det något vi vill, har lust, ork och möjligheter att driva igenom?
Nu är det ju lite tight till sommaren kanske, vilket ändå måste vara rätt tid att göra något dylikt.
De lösa idéer jag har är ju att man försöker hitta en slöjdsal på en skola som man kan hyra någorlunda billigt, man betalar en deltagaravgift som får täcka slöjdlokal, mat, boende(?), pröjs till den/de som ska vara slöjdlärare.
Kanske till viss del material, men materialet tycker jag i första hand man ska skrapa ihop själv, men en del saker kanske man köper in tillsammans.
Får man ihop en bas på en vecka?
Beror förstås på vad man tänkt göra för något, men man borde väl komma en bra bit på väg iaf, om man har möjlighet att jobba i stort sätt hela dagarna.
Hals kanske vore vettigt att köpa in från t.ex. Warmoth el. något dylikt, de har ju paddelhalsar också, även om det också vore spännande att testa på själv.
Vad säger ni?
Är detta något vi bör höra med basbyggarmaffian om?
Blir nog en rätt dyr vecka kanske, men det kanske det är värt?
Det här är alltså inte på något sätt min idé eller så, men jag kände bara att det kanske vore läge att kika intresse.
Vi har ju snackat en del om det förut vill jag minnas, men är det något vi vill, har lust, ork och möjligheter att driva igenom?
Nu är det ju lite tight till sommaren kanske, vilket ändå måste vara rätt tid att göra något dylikt.
De lösa idéer jag har är ju att man försöker hitta en slöjdsal på en skola som man kan hyra någorlunda billigt, man betalar en deltagaravgift som får täcka slöjdlokal, mat, boende(?), pröjs till den/de som ska vara slöjdlärare.
Kanske till viss del material, men materialet tycker jag i första hand man ska skrapa ihop själv, men en del saker kanske man köper in tillsammans.
Får man ihop en bas på en vecka?
Beror förstås på vad man tänkt göra för något, men man borde väl komma en bra bit på väg iaf, om man har möjlighet att jobba i stort sätt hela dagarna.
Hals kanske vore vettigt att köpa in från t.ex. Warmoth el. något dylikt, de har ju paddelhalsar också, även om det också vore spännande att testa på själv.
Vad säger ni?
Är detta något vi bör höra med basbyggarmaffian om?
Blir nog en rätt dyr vecka kanske, men det kanske det är värt?
Det här är alltså inte på något sätt min idé eller så, men jag kände bara att det kanske vore läge att kika intresse.
Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
- TDHP
- Forumvärd
Saknar röstningsalternativet "Bra idé, tyvärr har jag varken tid eller råd"!
Jag får snida hemma i källaren!
Jag får snida hemma i källaren!
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul!
TDHP

TDHP
- Liten
- Hedersmedlem
- blackparkas
- Medlem++++
Fast grejen är ju att det egentligen inte ska behöva kosta en massa pengar.
Men å andra sidan prylar till en bas kostar ju en hel del.
Men å andra sidan prylar till en bas kostar ju en hel del.
Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
-
- VIP medlem
- blackparkas
- Medlem++++
Det borde inte vara något problem, med lite framförhållning, att få ihop folk tycker jag, speciellt inte till en sommar, de flesta har ju semester iaf, en del är lediga från skolan.Liten skrev:Har inte röstat ännu pga att jag verkligen vill!.. MEN...
Jag ser inte hur 15-30 pers får ihop en ledig vecka samtidigt och inte hur 15-30 pers kan tänkas färdigställa varsin bas på den tiden.. (att köpa hals är fusk!)
Flera 1000 pers lyckas ju vara lediga under samma vecka när det är älgjakt så...

Ang tiden så tänkte jag att man får ju hjälp med det tyngsta kanske, hals, kropp, tillgång till fräs och bandsåg etc. etc. och sedan kanske man, om man inte hinner klart, får färdigställa den hemma.
Borrmaskin och sandpapper kan ju de flesta få tillgång till hema sedan.
Senast redigerad av blackparkas den ons 21 maj 2008, 17:37, redigerad totalt 1 gånger.
- TDHP
- Forumvärd
Mina futtiga tre sommarsemesterveckor är nog vikta för familjen...
Synd, skulle nog vara kul!
Hakar inte tillräckligt många på så kunde man ju köra en helg och sambygga en bas kanske?
Synd, skulle nog vara kul!
Hakar inte tillräckligt många på så kunde man ju köra en helg och sambygga en bas kanske?
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
TDHP

TDHP
Visst, det vore kul, men jag tror inte alla har möjligheten! Läs på BBQ's hemsida och bygg!
Annars kan man ju göra som en PB-träffen över en helg fast bara om basbygge. Då menar jag inte att alla ska bygga sina basar där, utan att några undervisar i basbygge och ger tips...Från början till slut, allt vad man behöver veta för att bygga en bas! Samtidigt passa på att umgås med allt folk och disskutera sina egna projekt

Annars kan man ju göra som en PB-träffen över en helg fast bara om basbygge. Då menar jag inte att alla ska bygga sina basar där, utan att några undervisar i basbygge och ger tips...Från början till slut, allt vad man behöver veta för att bygga en bas! Samtidigt passa på att umgås med allt folk och disskutera sina egna projekt

- blackparkas
- Medlem++++
Jag menar inte att ALLA ska kunna vara med, men det kanske finns några, som jag, som skulle vara beredda att betala och vika en semestervecka för att få någon som hjälper mig bygga min alldeles egna bas.
Som sagt, att ALLA skulel kunna var aldrig tanken, men 15-20 pers borde inte vara helt omöjligt egentligen, vilket skulle räcka för ett sådant här projekt.
Vilken grej att få undervisning medans man faktiskt gör det istället för att bara ha teori.
Jag har både källare, garage, uthus där hemma där jag mer än gärna skulle vilja bygga egna basar, men man måste få grunden, och kan det finnas någon bättre sätt att lägga en grund än att faktiskt bygga en bas, och det med hjälp av expertis?
Som sagt, att ALLA skulel kunna var aldrig tanken, men 15-20 pers borde inte vara helt omöjligt egentligen, vilket skulle räcka för ett sådant här projekt.
Vilken grej att få undervisning medans man faktiskt gör det istället för att bara ha teori.
Jag har både källare, garage, uthus där hemma där jag mer än gärna skulle vilja bygga egna basar, men man måste få grunden, och kan det finnas någon bättre sätt att lägga en grund än att faktiskt bygga en bas, och det med hjälp av expertis?
- blackparkas
- Medlem++++
Du om någon trodde jag skulle vilja haka på!anli skrev:jag valde korkat.
Nu blir jag besviken Anli...
- anli
- VIP medlem
Ja... jag e en sådan sort!blackparkas skrev:Du om någon trodde jag skulle vilja haka på!anli skrev:jag valde korkat.
Nu blir jag besviken Anli...
Men tyckte det här var lite väl maffigt... tom för en nörd som jag.
På sommarn försvinner jag in bland gin'o'tonics och böcker i hängmattan.
Fast cool om du får till ett gäng.
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
- Diesel
- Medlem++
- Klopper
- Hedersmedlem
Och var skulle det vara?Diesel skrev:jag är nog på..
helst om jag kommer flytta mer ocentralt till hösten
Pältsastugan eller Vilshult?

"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller!
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller!

Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
- Diesel
- Medlem++
- Hellish
- Medlem+++
- Kontakt:
Det vore för jäkla roligt! Frågan är bara om man har möjlighet om/när det väl bär av. Det skulle kanske vara skoj om inte alla skulle bygga från scratch så att det ständigt är basar i olika stadier. Annars kan det nog bli en hel del väntan på olika maskiner. Fast blir det få personer så är ju det inget problem.
-
- Kontot är inaktiverat
Jag är på...men jag behöver riktigt gott med tid på mig för planering.
Så i år är nog mer eller mindre omöjligt. Dock skulle kunna tänka mig en sådan här övning till nästa år.
Som egen företagare och fembarnspappa till hösten så är mina somrar oftast mer eller mindre redan inrutade i januari...dock så har jag mycket stora möjligheter att styra min tid övrig tid på året. Så om det är i april eller oktober t.ex så kan jag mycket väl ta mig en vecka vid svarven (blir ingen bra bas känner jag
)
Så i år är nog mer eller mindre omöjligt. Dock skulle kunna tänka mig en sådan här övning till nästa år.
Som egen företagare och fembarnspappa till hösten så är mina somrar oftast mer eller mindre redan inrutade i januari...dock så har jag mycket stora möjligheter att styra min tid övrig tid på året. Så om det är i april eller oktober t.ex så kan jag mycket väl ta mig en vecka vid svarven (blir ingen bra bas känner jag

- saft
- Medlem++
- Kontakt:
hallå!? studiecirkel???
------------------------------------------ROCK----------------------------------------------------
https://orcd.co/urtidsdjur
https://orcd.co/urtidsdjur
- Hellish
- Medlem+++
- Kontakt: