Tänk Arenarock!

Prata om vad du vill (behöver inte beröra bas-världen), här är alla ord välkomna!
gäst

Inlägg av gäst »

Punkster skrev:1+ på Audioslave, Clapton o Dire Straits. När man ändå är inne på Audioslave så är det lika bra att hoppa över till RATM oxå. Fast det kanske är för rappigt?
Eller lite sånt som Chris Cornell sysslade med förut? Soundgarden - Rusty Cage? Nirvana? Pearl Jam? Vadsomhelst från Ten skulle ju kunna funka :D
Kommer till alla dom bandendu nyss nämnde...Nirvana e ett måste! 8)
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

Vi har repat in "Spoonman" från Soundgardens "Superunknown"-skiva en gång i tiden, med förra trummisen dock.
Lär nog gå att repa in igen, men den känns lite slamrig.

Foo Fighters har vi Pretender och All my life.
Pretender har vi kört en del ute, All my life repade vi in med förra trummisen, sedan har vi valt Pretender istället för vi tyckt den varit bättre.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem

Inlägg av Klopper »

blackparkas skrev:
Klopper skrev:
blackparkas skrev:Det är lite drygt 8 mil mellan Bollnäs och Hüdik!

Just a girl har vi faktiskt funderat på att ta in i reppen, sångarens röst sklle nog passa ypperligt till den!
Hade nästan varit värt en resa på 86 mil ggr 2 för att hör dig sjunga "Just a girl"! :wink:
Hehehe....
Tror nog jag hade lämnat det till sångaren faktiskt... :D
Det blir mer trovärdigt om han sjunger den :D
Men va f....
Häng på dig en kvinnlig hälsingedräkt, Ric:en och ös på! :D
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller! :-)
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
Användarvisningsbild
Fungrim
Medlem

Inlägg av Fungrim »

Arenarock? Barnfamiljer... Alice Cooper!
"Imagination is cheap, as long as you don't have to worry about the details." - Daniel C. Dennet
BTB405QM, GK400RB, Peavey 410TX, Ashdown Drive Plus, ESB MicroBass II /Lars J. Nilsson
gäst

Inlägg av gäst »

Fungrim skrev:Arenarock? Barnfamiljer... Alice Cooper!
Hoppade över honom...Han kändes: NEJ :)

HAH! parkas...Jag funderade på ifall jag skulle skriva pretender eller all my life först, men bestämde mig för Best of you istället. Pretender har ju många hört, eftersom den gått på radion så mycket och nog något bra! Tror det är bra ifall folk känner igen låtar...Det blir roligare för dom då :wink:
gäst

Inlägg av gäst »

Heh...Kul med låtar som inte alla känner igen också :wink:

Led Zeppelin - Black Dog, Trampled Under Foot

The Melvins - Stoner Witch

Ja...Nån Metallica kanske..Typ Turn The Page eller nåt annat

Motörhead - Born To Raise Hell (så heter den va..?) eller Ace Of Spades

Hmm...Muse kanske...Hysteria, Asassin e väldigt bra faktiskt..

Var nära på att skriva Mustasch och Mötley Crüe, men...nae...

Nirvana - Molly's lips, Rape me, Lounge act, hmm...mycket unplugged, men kör Lithium!

NOFX - Drugs are good (Kanske inte den bästa mottot, men ändå) :)

OK GO - A million ways

Pantera - Cowboys from hell togs upp tidigare...

Pink Floyd för gubbsens skull :D Nä, jag gillar dom också...

Police kanske...

Radiohead! iofs inte så ösiga, men o så bra!!

RATM e nog som sagt lite för...

Om du nailar solot i Maxwell Murder, så...Den e ju ösig :) Annars kan ni ta typ Fall Back Down.

RHCP...Välj nån själva :)

Stones togs upp...Rush..nä

Ja oså vare Soundgarden...gillar Burden In My Hand

Stevie Wonder

SOAD?

U2

The Who?
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

Tänkte bara skriva ett par rader här...

Det har blivit lite... ändringar i det hela eftersom de tänkt anlita ytterligare en artist till "Stora scenen" på Grillnatta, men som tydligen dragit sig ut nu i sista sekund?!??!

Aja, vi fattar ingenting men har iaf blivit "förvisade" till utanför ett utehak "Sport Inn" här i Bollnäs under Grillnatta.
Kommer bli kul ändå, har plockat med en gammal synthmogul så vi kommer ha lite uppbackning detta gig.
KUL KUL!
Synd bara att vi hade satt en reppe för något helt annat än ett krog-gig.

Grillnatta, Bollnäs 28/7 utanför Sport Inn - Copycat Junkies kl 21 ca, blir trevligt värre!

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Användarvisningsbild
Hugo Drax
Medlem+

Inlägg av Hugo Drax »

blackparkas skrev:Tänkte bara skriva ett par rader här...

Det har blivit lite... ändringar i det hela eftersom de tänkt anlita ytterligare en artist till "Stora scenen" på Grillnatta, men som tydligen dragit sig ut nu i sista sekund?!??!

Aja, vi fattar ingenting men har iaf blivit "förvisade" till utanför ett utehak "Sport Inn" här i Bollnäs under Grillnatta.
Kommer bli kul ändå, har plockat med en gammal synthmogul så vi kommer ha lite uppbackning detta gig.
KUL KUL!
Synd bara att vi hade satt en reppe för något helt annat än ett krog-gig.

Grillnatta, Bollnäs 28/7 utanför Sport Inn - Copycat Junkies kl 21 ca, blir trevligt värre!
HAHA. Det är lite komiskt att jag kommer med tåget nångång runt 19-20 just den 28/7 till Bollnäs xD
Lär ju stanna och kolla :>
Drar ni av en Green Day-dänga för min skull? ;)
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

Fast nu är inte Arenarock så aktuellt längre... :(

Blev ju inte direkt det gig det var tänkt... :(

Men vi kör "Living on the edge", "You give love a bad name", "Born to run" bla....

Kom igen nu ni pratabasare som är i trakterna, kom och rata mitt basspel, mina basar, mitt sound och min rigg!
Macahan?
Makten?

Användarvisningsbild
Rix
Hedersmedlem
Kontakt:

Inlägg av Rix »

Kör nån av The Arks låtar.. De har grymma låtar, synd att de inte kan spela dem själva bara! :D
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

Hehe. Reppen är satt och vi känner oss nöjda trots alla fuck ups från arrangörernas sida.

Skriv svar