Har ett sånt här på jobbet http://www.thomann.de/se/roland_td-6_kv ... padset.htm fast med racket då som tydligen får köpas separat på thomann. Både de grupper som jag leder och andra som lånar lokalen har kört på det 4-5 år tror jag och det funkar bra fortfarande.
Jan Brodin skrev:Har ett sånt här på jobbet http://www.thomann.de/se/roland_td-6_kv ... padset.htm fast med racket då som tydligen får köpas separat på thomann. Både de grupper som jag leder och andra som lånar lokalen har kört på det 4-5 år tror jag och det funkar bra fortfarande.
Alltså... Personligen så tycker jag att eltrummor med "skinn" är bra mycket skönare att lira på än gummivarianten. Bra mycket naturligare studs än att spela på gummiplattorna. Mina fem öre...
Hellish skrev:Alltså... Personligen så tycker jag att eltrummor med "skinn" är bra mycket skönare att lira på än gummivarianten. Bra mycket naturligare studs än att spela på gummiplattorna. Mina fem öre...
Hellish skrev:Alltså... Personligen så tycker jag att eltrummor med "skinn" är bra mycket skönare att lira på än gummivarianten. Bra mycket naturligare studs än att spela på gummiplattorna. Mina fem öre...
Jag har bara lirat på Rolands värstingmesh-kit (jobbade på en studio där ägaren köpte in ett, trots att han hade svinbra Tamatrummor, puckot) och det är ju en annan liga, men som sagt. Mesh before rubber...
Diesel skrev:nja.. vår trummis fick ett td 6 för mindre
Jag är inte mer kunnig inom detta område än Nerikes Allehanda är inom basism
Är det så illa?
Du kanske skall skippa trummorna och rocka loss på krumhorn istället?
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller!
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
Diesel skrev:nja.. vår trummis fick ett td 6 för mindre
Jag är inte mer kunnig inom detta område än Nerikes Allehanda är inom basism
Är det så illa?
Du kanske skall skippa trummorna och rocka loss på krumhorn istället?
Nja, alltså, att SPELA är ju en sak, där känner jag ju ändå att jag har potentiell talang, vad saker heter och kostar däremot...
Det verkar vara som mig och bassetthorn. Nästan.
Spela är en sak men hur man får tag på ett dylikt för rimliga pengar och hur man sköter det är en annan sak.
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller!
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..