Audacity
-
- Medlem++
Audacity
Jag laddade ner det programet tidigare under dagen. Verkar helt klart vara användbart. Är det någon av er som vet om man kan använda programmet för enklare hemmainspelningar? 

Fender Jazz Bass - 1966 / Squier Classic Vibe 60's Jazz Bass - 2012 / Fender Rumble 100
- newheartshadow
- VIP medlem
- TDHP
- Forumvärd
Provade att importera wav-filer på en hel låt, och visst GÅR det, men det är lite yxigt! Går ju inte att köra pluggar o dyl, men det duger bra som "bandspelare", att spela in idéer, rep o dyl för att enkelt kunna maila det vidare tex. Skaffa ett Cubase LE istället, är ju i stort sett gratis väl.
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul!
TDHP

TDHP
- newheartshadow
- VIP medlem
+1TDHP skrev:Provade att importera wav-filer på en hel låt, och visst GÅR det, men det är lite yxigt! Går ju inte att köra pluggar o dyl, men det duger bra som "bandspelare", att spela in idéer, rep o dyl för att enkelt kunna maila det vidare tex. Skaffa ett Cubase LE istället, är ju i stort sett gratis väl.
tror du kommer ha större glädje av det extra man kan göra med cubase än av att audacity är gratis.
Fender P -78 | Fender J -78 | Fender Bass VI RI -95 |
Ampeg V4 -76 | Ampeg SVT-215E | Ampeg SVT-Micro VR Stack
Ampeg V4 -76 | Ampeg SVT-215E | Ampeg SVT-Micro VR Stack
- newheartshadow
- VIP medlem
- TDHP
- Forumvärd
Ja, jag hade nog lite bråttom där!newheartshadow skrev:nja HELT gratis är det ju inte, men det är billigt. var nog det som HTTP ville åt.
EDIT- ibland följer det med vid köp av ljudkort.
Det verkar ju inte gå att köpa LE löst, det följer med diverse ljudkort och är en "snikvariant" på Cubase. Brukar finnas på Blocket/Vendolin för ett par tre hundra.
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
TDHP

TDHP
- Svensson
- Forumvärd
Audacity Beta provade en komis installera och datorn hängde sig. Finns en liten tråd här också...
http://www.pratabas.se/viewtopic.php?t= ... t=audacity
http://www.pratabas.se/viewtopic.php?t= ... t=audacity
It don't mean a thing if it ain't got that swing!
Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
- rokker
- Medlem+
Måste slå ett slag för Reaper här känner jag. http://www.reaper.fm/
Fritt verktyg i klass med Cubase från mannen bakon Winamp. Allt går att automatisera och det mesta av pluggar osv funkar.
Grymt program!
Fritt verktyg i klass med Cubase från mannen bakon Winamp. Allt går att automatisera och det mesta av pluggar osv funkar.
Grymt program!
- cub
- Medlem++
Re: Audacity
Definitivt skulle jag säga. Åtminstone lyckas jag med det hemma. Plug-ins finns så vitt jag vet. Nu vet jag inte vilka "pluggar" som ev skulle fattas men jag har mer saker än jag har behov av.Gunnar89 skrev:Jag laddade ner det programet tidigare under dagen. Verkar helt klart vara användbart. Är det någon av er som vet om man kan använda programmet för enklare hemmainspelningar?
Jag kör Audacity under Linux och Windows och har inte märkt några större skillnader.
Ubuntu Studio som är deras (hör och häpna) studio-variant skeppas med Audacity så helt kasst som ljudprogram borde det inte vara.
- Liten
- Hedersmedlem