+1. Den som först dyker upp med pengar i näven får den. Så har det alltid varit för mig.Bassmaniac skrev:Som säljare blir man tyvärr ganska luttrad. Det är så många som ringer och säger: "Jag kommer direkt" eller "Kan du hålla den tills på fredag". Naturligtvis brukar inget av det inträffa. Har själv köpt och sålt väldigt mycket genom åren, så nu för tiden är det bara "först till kvarn" som gäller. Det finns alldeles för mycket snackare och strulputtar där ute som gör att man som säljare ganska snart ruttnar på alla "löften" hit och dit."hejsan.. nej då missuppfatta du.. ja sa också att de är först till kvarn och du va tvungen att fråga dina föräldrar..grejen e den att de inte e min bas de e inte ja som bestämmer.. min bror sa först till kvarn o de måste bli av me grejerna snabbt"
MEN JAG VAR JU FÖR FAN FÖRST TILL KVARN!!! Skulle skicka en förbetald avi idag hade vi sagt! FY FAN VAD FÖRBANNAD JAG BLIR PÅ DET HÄR!
![]()
![]()
![]()
![]()
Det finns bara ett sätt att göra affärer idag: Den som först betalar säljaren får prylen! Sad but true.
Anders
ser nästan ut som darkstars...
- Seaweed
- Hedersmedlem
- Kontakt:
Bas > distpedaler > stor förstärkare
- blackparkas
- Medlem++++
+1. Den som först dyker upp med pengar i näven får den. Så har det alltid varit för mig.[/quote]Seaweed skrev:
Som säljare blir man tyvärr ganska luttrad. Det är så många som ringer och säger: "Jag kommer direkt" eller "Kan du hålla den tills på fredag". Naturligtvis brukar inget av det inträffa. Har själv köpt och sålt väldigt mycket genom åren, så nu för tiden är det bara "först till kvarn" som gäller. Det finns alldeles för mycket snackare och strulputtar där ute som gör att man som säljare ganska snart ruttnar på alla "löften" hit och dit.
Det finns bara ett sätt att göra affärer idag: Den som först betalar säljaren får prylen! Sad but true.
Anders
+1
Det är väl ganska självklart!
Och är det NÅ`T jag lärt mig av att annonsera en del, vad det än är man annonserar ut så är det att ALDRIG ALDRIG lita på de som skickar mail/sms...
Vill man ha något så RINGER man eftersom det finns ett telefonnummer och så cashar man in på kontot helt enkelt DÅ är du först till kvarn.
Först till kvarn annars betyder iaf i min värld att man är först dit med pengar i näven och köper basen.
Nej, lär dig av detta att om du vill ha något som du ser på annons så RING. Annars skjuter du dig själv i foten.
Jag tror jag aldrig sålt något till nå´n som skickat sms...
Det är för oseriöst.
Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
- Heyman
- VIP medlem
- Kontakt:
Måste nog instämma i vad Anders säger. På tok för många man hållt grejer till som inte dykt upp vilket gjort att man förlorat köpare och vart tvungen annonsera igen. Folk som säger "håll den åt mig så kommer jag i morgon" OM dom dyker upp ska dom tokpruta trots att man nekat 10 andra som vart intresserade.Bassmaniac skrev: Som säljare blir man tyvärr ganska luttrad. Det är så många som ringer och säger: "Jag kommer direkt" eller "Kan du hålla den tills på fredag". Naturligtvis brukar inget av det inträffa. Har själv köpt och sålt väldigt mycket genom åren, så nu för tiden är det bara "först till kvarn" som gäller. Det finns alldeles för mycket snackare och strulputtar där ute som gör att man som säljare ganska snart ruttnar på alla "löften" hit och dit.
Anders
Jag pallar knappt annonsera ut prylar längre eftersom det är i princip omöjligt att vara juste försäljare.
Får bara hoppas att det dyker upp en bättre deal inom närmsta veckan!

- Bassmaniac
- Medlem+
Angående mickarna på basen: Jag tycker att de ser ut som DiMarzio Humbuckers, såna som var vanliga att man böt ut sina Mudbuckers med på 70-80-talet.
Anders
Anders
Basar: Rickenbacker 4001 -74, Fender AVRI `64 Jazz Bass, Ampeg Dan Armstrong -70
Rigg: Fender Custom Shop Rumble Bass 300T+ 2x410 Rumble Bass-lådor
Fender Rumble Bass V3 500 Combo
http://www.myspace.com/bluecometsblues" onclick="window.open(this.href);return false;
Rigg: Fender Custom Shop Rumble Bass 300T+ 2x410 Rumble Bass-lådor
Fender Rumble Bass V3 500 Combo
http://www.myspace.com/bluecometsblues" onclick="window.open(this.href);return false;
- the_great_alfonzo
- Medlem+++
- the_great_alfonzo
- Medlem+++
Nicelidoodles! Den där vill vi ha fler bilder på sen!rumpeldunken skrev:WOHO!!
Nu fick jag sms att "gubben köpte inte grejerna, men du kan ringa min bror så tar han över: tel.nr"
Hoppas det blir av trots allt då
Förresten...Har lärt mig av detta! Tack allihop...Ska ringa alla gånger istället från och med nu.
Får se hur det blir med den...Om jag ska sälja av delar eller behålla. Halsen var tänkt till P-bas projekt (med j-hals), men vi får se!the_great_alfonzo skrev:Nicelidoodles! Den där vill vi ha fler bilder på sen!rumpeldunken skrev:WOHO!!
Nu fick jag sms att "gubben köpte inte grejerna, men du kan ringa min bror så tar han över: tel.nr"
Förresten...Har lärt mig av detta! Tack allihop...Ska ringa alla gånger istället från och med nu.
- knedy
- VIP medlem
Resten har jag första tjing på yeeees?rumpeldunken skrev:Får se hur det blir med den...Om jag ska sälja av delar eller behålla. Halsen var tänkt till P-bas projekt (med j-hals), men vi får se!the_great_alfonzo skrev:Nicelidoodles! Den där vill vi ha fler bilder på sen!rumpeldunken skrev:WOHO!!

Officiell stormästare i EB-orden
Ja, ifall det ska säljas! Inte säkert än...Måste ju prova den först. Den kanske e hur skön som helst så att jag inte vill ändra nåt på denknedy skrev:Resten har jag första tjing på yeeees?rumpeldunken skrev:Får se hur det blir med den...Om jag ska sälja av delar eller behålla. Halsen var tänkt till P-bas projekt (med j-hals), men vi får se!the_great_alfonzo skrev:Nicelidoodles! Den där vill vi ha fler bilder på sen!rumpeldunken skrev:WOHO!!