Era top 10 pain-in-the-ass covers?

Prata om övriga saker som rör bas-världen
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem

Inlägg av Klopper »

figgebass skrev:
Chriller skrev:
Sväng?
Jag förstår inte uttrycket.
Kan du förklara.
Nä det är ju svårt...;-) Du får köpa dej en timme med en riktigt jävla grym trummis så lär det visa sej....=)
Morgan Ågren? :wink:
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller! :-)
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem

Inlägg av Klopper »

figgebass skrev:VAR FAN LIGGER ED?!?!
I Dalsland i närheten av Moskow! :D
Fortsätt västerut och du landar i Norge!
Kort och inkorrekt vägbeskrivning;
Kör genom Sverige norr om sjöarna tills dess att du är på väg ut ur Sverige och du är framme! :lol:
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller! :-)
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
Användarvisningsbild
Tompa
Medlem+

Inlägg av Tompa »

2-4-6-8 Motorway är inte en låt som får det att rycka i någon kroppsdel.
Tompa
Medlem+++

Inlägg av Punkster »

Tompa skrev:2-4-6-8 Motorway är inte en låt som får det att rycka i någon kroppsdel.
Fast den där bäverhojten som pistvakterna hällde i sig kan nog ge en o annan dödsryckning :wink:
/Linus
dereborn

Inlägg av dereborn »

TDHP skrev:
dereborn skrev:
Liten skrev:Säga vad man vill om deras låtar.. men ni som sett någon av Örnarnas konserter, live eller på dvd/vhs.. vet att där är ett gäng som inte räknar in för fort... var enda djävla not får sitt tilltänkta värde.. bland det bästa med dem tycker jag.. blir aldrig besviken på det iallafall...
Allt är bra med Eagles.
Precis allt.
Nja. Ser dom inte lite VÄL försäljar-gubbe-aktiga ut i sina likadana gråa kostymer på senaste turnén? :wink:
Men lyssna på originalen, inte på när dom gör covers på sej själva! Senaste plattan innehåller överraskande många bra låtar. Kunde kanske ha räckt med ett enkel-album, men jag har på känn att vissa av låtarna växer o kommer om nåt år...

Det som är coolt om man botaniserar lite i deras backkatalog är att det finns låtar för alla moods. Partyrock, slow dancing, hillbilly-byeehaaw-barbecues osv osv
Gäst

Inlägg av Gäst »

dereborn skrev:Det som är coolt om man botaniserar lite i deras backkatalog är att det finns låtar för alla moods. Partyrock, slow dancing, hillbilly-byeehaaw-barbecues osv osv
...waltz, ballad, fox trot, teen beat osv osv

Bild
dereborn

Inlägg av dereborn »

DEN vill man ju ha!

Tänk att höja volymen rejält, trycka på "March" o blasta på!!!
Gäst

Inlägg av Gäst »

Jag är mest impad över "teen beat"-knappen. Nån som spelat nån "teen beat"-låt nån gång?
Användarvisningsbild
anli
VIP medlem

Inlägg av anli »

Grym apparat. Ger sköna vibbar av elorglarna i farsan affär anno 1970.
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
dereborn

Inlägg av dereborn »

Det är väl troligen otäckt likt det jag ska ut o göra hela sommaren... :-)
Omm-tss-Omm-tss-Omm-tss-Omm-tss-
Användarvisningsbild
Rix
Hedersmedlem
Kontakt:

Inlägg av Rix »

GrafZeppelin skrev:Jag är mest impad över "teen beat"-knappen. Nån som spelat nån "teen beat"-låt nån gång?
Nix.. Men i ett gammalt arr på Star Trek Theme jag lirade en gång stod det "Galactic Latin Disco".. Det ni!
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem

Inlägg av fieldflower »

GrafZeppelin skrev:Jag är mest impad över "teen beat"-knappen. Nån som spelat nån "teen beat"-låt nån gång?
Bild
?
:oops:
Medlem i PB50+
Skriv svar