Gubbrock på hovet i morgon
- anli
- VIP medlem
Gubbrock på hovet i morgon
Ok, jag erkänner... jag ska kolla på John Fogerty i morgon!
Men jag skyller på min 16-åriga son.
Några andra förtappade själar som vågar träda fram som ohippa?
(och jag kommer själv att tycka det är helt underbart)
Men jag skyller på min 16-åriga son.
Några andra förtappade själar som vågar träda fram som ohippa?
(och jag kommer själv att tycka det är helt underbart)
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
- anli
- VIP medlem
Hehe, jag får väl köpa Johns egen designade flanellskjorta och ha på jobbet på måndag 
Tror det kommer att ble en kanonkonsert med denna möjliga set list:
Born On The Bayou
Bad Moon Rising
Green River
Creedence Song
Who'll Stop The Rain
Lookin' Out My Backdoor
Lodi
Rambunctious Boy
Ramble Tamble
Midnight Special
Cotton Fields
My Toot Toot
Don't You Wish It Was True
Bootleg
Broken Down Cowboy
Keep On Chooglin'
Have You Ever Seen
Blue Ridge Mountain Blues
Down On The Corner
Up Around The Bend
Old Man Down The Road
Fortunate Son
Good Golly Miss Molly
Proud Mary

Born On The Bayou
Bad Moon Rising
Green River
Creedence Song
Who'll Stop The Rain
Lookin' Out My Backdoor
Lodi
Rambunctious Boy
Ramble Tamble
Midnight Special
Cotton Fields
My Toot Toot
Bootleg
Broken Down Cowboy
Keep On Chooglin'
Have You Ever Seen
Down On The Corner
Up Around The Bend
Old Man Down The Road
Fortunate Son
Good Golly Miss Molly
Proud Mary
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
-
- Medlem+++
- Bean
- VIP medlem
- anli
- VIP medlem
Set listen var inte min utan den senaste aktuella från nuvarande turnen.Svensson skrev:Du glömde
Long as I can see the light
Det är små variationer mellan gigen.
Jag vill gärna höra "summer of love" från nya plattan.
- Diesel
- Medlem++
- Fernan
- Kontot är inaktiverat
- GandhiMK2
- Medlem++
Snubben kan sjunga, huh, men Bad moon rising kan vara den låt jag blivit mest arg av att spela....
Jag hatar den.....fast jag hatar den inte lika mycket nu när jag hört bra versioner av den...jag har för mej att första gången jag spelade den var med ngn trubadix där någon stod och ropade ackord till mej och jag spelade ambulansbas och kaskadspydde samtidigt..

Jag hatar den.....fast jag hatar den inte lika mycket nu när jag hört bra versioner av den...jag har för mej att första gången jag spelade den var med ngn trubadix där någon stod och ropade ackord till mej och jag spelade ambulansbas och kaskadspydde samtidigt..

? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
- Svensson
- Forumvärd
Jag tror det är just det, att alla klassiker har blivit sönderspelade av diverse trubadurer och coveband. Men anledningen att de blir just klassiker beror ju i regel på att det är bra låtar vilket tyvärr glöms bort av ovan nämnda anledning..figgebass skrev:Snubben kan sjunga, huh, men Bad moon rising kan vara den låt jag blivit mest arg av att spela....
It don't mean a thing if it ain't got that swing!
Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
- GandhiMK2
- Medlem++
Ligger nog ett ton i det, ja.Svensson skrev: Jag tror det är just det, att alla klassiker har blivit sönderspelade av diverse trubadurer och coveband. Men anledningen att de blir just klassiker beror ju i regel på att det är bra låtar vilket tyvärr glöms bort av ovan nämnda anledning..
Fy fan vad bra Sweet home alabama är och vad bra man KAN spela den med rätt attityd och rätt medmusikanter....men oj vilken miserabel plåga den kan vara,..
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
- Liten
- Hedersmedlem
Luktar som en ny tråd?figgebass skrev:Ligger nog ett ton i det, ja.Svensson skrev: Jag tror det är just det, att alla klassiker har blivit sönderspelade av diverse trubadurer och coveband. Men anledningen att de blir just klassiker beror ju i regel på att det är bra låtar vilket tyvärr glöms bort av ovan nämnda anledning..
Fy fan vad bra Sweet home alabama är och vad bra man KAN spela den med rätt attityd och rätt medmusikanter....men oj vilken miserabel plåga den kan vara,..
Era top 10 pain-in-the-ass covers!

- TDHP
- Forumvärd
Märkligt nog efter 20 trubadurår så är "House of the rising sun" fortfarande en av mina favvislåtar topp 10!
(Inte att spela alltså, utan Animals-versionen!)
(Inte att spela alltså, utan Animals-versionen!)
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul!
TDHP

TDHP
- TDHP
- Forumvärd
Do it!Liten skrev:Luktar som en ny tråd?figgebass skrev:Ligger nog ett ton i det, ja.Svensson skrev: Jag tror det är just det, att alla klassiker har blivit sönderspelade av diverse trubadurer och coveband. Men anledningen att de blir just klassiker beror ju i regel på att det är bra låtar vilket tyvärr glöms bort av ovan nämnda anledning..
Era top 10 pain-in-the-ass covers!

Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
TDHP

TDHP
- Fogerty
- Medlem
Ska på Fogerty i karlstad i morgon!!!!! Fy fan vad det ska bli grymt!!!!!!!!!!!! Även jag ska köpa Fogerty Flanell-skjortan.

http://www.youtube.com/watch?v=7LWEHMGarVY" onclick="window.open(this.href);return false;
- Svensson
- Forumvärd
I en av företagets bilar låg det en bland CD som det visade sig vara Creedence, Lynyrd, House of the..kort sagt allehanda "klassiker" på. Instängd några timmar i bilen, ensam med stereon på behaglig volym så återupptäckte jag dom låtarna! Man lyssnar ju nästan aldrig på originalen och fan vad jag diggade!figgebass skrev:Ligger nog ett ton i det, ja.Svensson skrev: Jag tror det är just det, att alla klassiker har blivit sönderspelade av diverse trubadurer och coveband. Men anledningen att de blir just klassiker beror ju i regel på att det är bra låtar vilket tyvärr glöms bort av ovan nämnda anledning..
It don't mean a thing if it ain't got that swing!
- anli
- VIP medlem
Nu kan jag ge en snabbrecension efter kvällens konsert:
- Lite stolpigt och tungfotat i början, men det tog sig.
- Ny låtarna funkade bra och kändes inte som han behövde tvinga in dom.
- Rätt skaplig ljudnivå och godkänt ljud.
Bästa låtar:
-"Ramble Tamble", den långa versionen med instrumentala partiet i mitten. Jag fick nästan tårar i ögonen, trodde aldrig att jag någonsin skulle höra den live!
-"Keep On Chooglin'", otroligt grym spejsad version av en låt jag annars inte tycker är så märkvärdig.
Sen var det förstås en enda lång rad av omotståndliga örhängen!
Sämst
-"Messin with my To To", har väldigt svårt för den... det blir för mycket liksom!
Saknade:
LODI!!!! och "Summer of Love"
- Lite stolpigt och tungfotat i början, men det tog sig.
- Ny låtarna funkade bra och kändes inte som han behövde tvinga in dom.
- Rätt skaplig ljudnivå och godkänt ljud.
Bästa låtar:
-"Ramble Tamble", den långa versionen med instrumentala partiet i mitten. Jag fick nästan tårar i ögonen, trodde aldrig att jag någonsin skulle höra den live!
-"Keep On Chooglin'", otroligt grym spejsad version av en låt jag annars inte tycker är så märkvärdig.
Sen var det förstås en enda lång rad av omotståndliga örhängen!
Sämst
-"Messin with my To To", har väldigt svårt för den... det blir för mycket liksom!
Saknade:
LODI!!!! och "Summer of Love"
- Fogerty
- Medlem
Köpte du någon flanellskjorta?anli skrev:Hehe, jag får väl köpa Johns egen designade flanellskjorta och ha på jobbet på måndag
Born On The Bayou
Bad Moon Rising
Green River
Creedence Song
Who'll Stop The Rain
Lookin' Out My Backdoor
Lodi
Rambunctious Boy
Ramble Tamble
Midnight Special
Cotton Fields
My Toot Toot
Bootleg
Broken Down Cowboy
Keep On Chooglin'
Have You Ever Seen
Down On The Corner
Up Around The Bend
Old Man Down The Road
Fortunate Son
Good Golly Miss Molly
Proud Mary
http://www.youtube.com/watch?v=7LWEHMGarVY" onclick="window.open(this.href);return false;
- Fogerty
- Medlem
Själv köpte jag en igår i karlstad, jag tyckte det var helt grymt. Vaenda gång han spela någon klassiker så reste alla sig upp och sjöng med. Jag blev riktigt glad när han spelade hank williams gammla goding Jambalaya.
Annars var en annan trevlig överaskning en skit bra violinist som han hade med sig!!!!!!!!!
Annars var en annan trevlig överaskning en skit bra violinist som han hade med sig!!!!!!!!!
- Fogerty
- Medlem
jocke skrev:Tror han hade en hit med Jambalaya en gång i tiden under namnet Blue Ridge Rangers.
/Jocke
Jo, den med på hans en-mans-band skiva Blue ridge rangers
Gessa låtar spelade han:
Born On The Bayou
Green River
Longshot
Who'll Stop The Rain
Lookin' Out My Backdoor
Rambunctious Boy
River Is Waiting
Ramble Tamble
Down On The Corner
Midnight Special
Bad Moon Rising
Cotton Fields
My Toot Toot
Broken Down Cowboy
Keep On Chooglin'
Have You Ever Seen The Rain
Gunslinger
Jambalaya
Long Dark Night
I Can't Take It No More
Good Golly Miss Molly
Up Around The Bend
Old Man Down The Road
Fortunate Son
Rockin' All Over The World
Proud Mary
Dessa två låtar filmade min kompis:
http://www.youtube.com/watch?v=cG7Sbo-Cmhc
http://www.youtube.com/watch?v=AzxLzi1n0j8