Prata Bas Stal min man skrev:
Nu kan jag följande låtar på bas: Satisfaction, Proud Mary och Have love will travel ( the sonics)...och Leende guldbruna ögon fast den lyckades jag inte komma igenom riktigt...det var för svårt!
Stand by me då? Den är ju ett måste.
Oj fan..glömde den..men efter dagens jam här hemma kan jag nu också..Can't help falling in love och blues i E OCH F
(obs ej jazzblues = walking-bass, men det kommer väl)
200071 skrev:
Kanon Anna! Då kan du vicka för mig i coverbandet när det behövs.
Skönt att ha dig tillbaka här!
*editerat tillägg* Vi kör visserligen ingen av de låtarna men det spelar inte så stor roll...
Åh vad fint, tack!
Det låter opretantiöst och bra!
Prata Bas Stal min man skrev:
Nu kan jag följande låtar på bas: Satisfaction, Proud Mary och Have love will travel ( the sonics)...och Leende guldbruna ögon fast den lyckades jag inte komma igenom riktigt...det var för svårt!
Stand by me då? Den är ju ett måste.
Oj fan..glömde den..men efter dagens jam här hemma kan jag nu också..Can't help falling in love och blues i E OCH F
(obs ej jazzblues = walking-bass, men det kommer väl)
Prata Bas Stal min man stal min bas skrev:Mitt bas-spel har nu blottats i offentlighetens ljus!
Boom fick i går lyssna på både Satisfaction, Proud Mary och Have love will travel...han häpnade så klart. Vilken talang!
Fick sedan en ny låt att öva på av honom " Michelangelo"..och den gick bra..De två första takterna ialla fall...
Fan , det är kul att lira bas, faktiskt!
Jepp, tur att jag precis har byggt en bas som du kan få spela på
Va?
Får inte PBSmm klia på Ladon?
Michelangelo om det är Skifs:ens låt som avses är ball att lira.
Om plattan Skiffz finnes hemma så finns det flera godingar att ge sig på.
Det är ett rätt bra axplock av basister på den plattan åxå.
Bosse Liljedahl, Janne Bergman, Stefan Brolund och Mike Watson.
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller!
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
Prata Bas Stal min man stal min bas skrev:Mitt bas-spel har nu blottats i offentlighetens ljus!
Boom fick i går lyssna på både Satisfaction, Proud Mary och Have love will travel...han häpnade så klart. Vilken talang!
Fick sedan en ny låt att öva på av honom " Michelangelo"..och den gick bra..De två första takterna ialla fall...
Fan , det är kul att lira bas, faktiskt!
Jepp, tur att jag precis har byggt en bas som du kan få spela på
Va?
Får inte PBSmm klia på Ladon?
Michelangelo om det är Skifs:ens låt som avses är ball att lira.
Om plattan Skiffz finnes hemma så finns det flera godingar att ge sig på.
Det är ett rätt bra axplock av basister på den plattan åxå.
Bosse Liljedahl, Janne Bergman, Stefan Brolund och Mike Watson.
Jodå..jag får spela på Herr Lado också..men det är käsnligt...
Hehe..nu har vi Boom på besök..kex och kaffe..så jag ska passa på och lära mig Beat it medans de fikar...*smyga smyga*