Gibson Thunderbird. Till salu igen...
- blackparkas
- Medlem++++
Samma här, skulle också gärna köpa, men tyvärr så lockar Zon:en och faktiskt även en Fender mer för tillfället. Eller ja. Behovet är mer i den rangordningen...
Senast redigerad av blackparkas den mån 09 apr 2007, 22:39, redigerad totalt 1 gånger.
Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
- funkys**t
- Medlem++
- Kontakt:
Förstår precis vad du menar. I flera år var jag ute efter jazzbassoundet och när jag väl hade den i näven så var det egentligen p-basdsoundet jag letade efter. Men det fattade jag inte förrän jag fick tillfälle testade en..Johannes skrev:Det som retar mig lite är att med Thunderbirden kan jag ratta in ett perfekt "sträng-ljud", det ljud som jag hela tiden letade efter för 10-15 år sedan och nu när jag har det ljudet inom räckhåll så vill jag ha något helt annat.
"Oh my god it's the funkys**t!"
Fender Precision-79, Fender JV-83, Fender CS P-59, Mesa
http://davidsodergrenshotfive.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Fender Precision-79, Fender JV-83, Fender CS P-59, Mesa
http://davidsodergrenshotfive.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Båda är ju bra på sitt sätt men P-basen har en "fethet" som jag saknar hos jazzbasen + att jag upplever det som man alltid hör anslagen tydligare när man spelar in en p-bas.funkys**t skrev:Förstår precis vad du menar. I flera år var jag ute efter jazzbassoundet och när jag väl hade den i näven så var det egentligen p-basdsoundet jag letade efter. Men det fattade jag inte förrän jag fick tillfälle testade en..Johannes skrev:Det som retar mig lite är att med Thunderbirden kan jag ratta in ett perfekt "sträng-ljud", det ljud som jag hela tiden letade efter för 10-15 år sedan och nu när jag har det ljudet inom räckhåll så vill jag ha något helt annat.
- precision65
- VIP medlem
Exakt. På en jazzbas får man känslan av att mickarna "tävlar" mot varann. En p-bas är mer "klar" i signalen.Johannes skrev:Båda är ju bra på sitt sätt men P-basen har en "fethet" som jag saknar hos jazzbasen + att jag upplever det som man alltid hör anslagen tydligare när man spelar in en p-bas.funkys**t skrev:Förstår precis vad du menar. I flera år var jag ute efter jazzbassoundet och när jag väl hade den i näven så var det egentligen p-basdsoundet jag letade efter. Men det fattade jag inte förrän jag fick tillfälle testade en..Johannes skrev:Det som retar mig lite är att med Thunderbirden kan jag ratta in ett perfekt "sträng-ljud", det ljud som jag hela tiden letade efter för 10-15 år sedan och nu när jag har det ljudet inom räckhåll så vill jag ha något helt annat.
http://www.heavyduty.se
AIK!
Fender Precision 1965 – Fender Precision Roger Waters – Hofner President 1965 - Music Man Stingray 5 - Ampeg V4B - Ampeg 412 - Blacstar Unity 250 cab
- blackparkas
- Medlem++++
Johannes skrev:Jag har bestämt mig för att behålla Thunderbirden. Ett tag i alla fall.
Det gör du nog rätt i!!
precision65 skrev:Exakt. På en jazzbas får man känslan av att mickarna "tävlar" mot varann. En p-bas är mer "klar" i signalen.Johannes skrev:Båda är ju bra på sitt sätt men P-basen har en "fethet" som jag saknar hos jazzbasen + att jag upplever det som man alltid hör anslagen tydligare när man spelar in en p-bas.funkys**t skrev:Förstår precis vad du menar. I flera år var jag ute efter jazzbassoundet och när jag väl hade den i näven så var det egentligen p-basdsoundet jag letade efter. Men det fattade jag inte förrän jag fick tillfälle testade en..Johannes skrev:Det som retar mig lite är att med Thunderbirden kan jag ratta in ett perfekt "sträng-ljud", det ljud som jag hela tiden letade efter för 10-15 år sedan och nu när jag har det ljudet inom räckhåll så vill jag ha något helt annat.
Det är lite de där anslagen som jag tyckte var lite läskigt igår när jag körde med Dereborns P-bas.
Det vart verkligen FÖR direkt nästan.
Men det är där beror ju helt på vilket man är ute efter.
Jag spelar väldigt hårt när jag spelar utan plektrum (spelar hårt även med plektrum iofs men...) och då upplever jag det som lite jobbigt på en P-bas. Handlar naturligtvis mkt om setup osv men... mm...
En Fender blir det nå´t tag.... mest för att det kändes riktigt härligt att stå där med en Fender, som iaf såg ut som den kom från 60-talet

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215