Sempiternal Demo!

Prata om övriga saker som rör bas-världen
Skriv svar
Användarvisningsbild
Billy
Medlem+

Sempiternal Demo!

Inlägg av Billy »

Hej!

Nu är äntligen våran demo klar, vore kul om man kunde få lite synpunkter och tips från er här på forumet! Framför allt låtskrivnings- och soundkritik.

TrumOlle här på forumet är trummis btw.

Hope you like it! :twisted:

http://www.ubetoo.com/Artist.taf?_ArtistId=2044

Vi finns även på Myspace : http://www.myspace.com/sempiternalswe
Mr Praline
Medlem+++

Re: Sempiternal Demo!

Inlägg av Mr Praline »

Billy skrev:Hej!

Nu är äntligen våran demo klar, vore kul om man kunde få lite synpunkter och tips från er här på forumet! Framför allt låtskrivnings- och soundkritik.

TrumOlle här på forumet är trummis btw.

Hope you like it! :twisted:

http://www.ubetoo.com/Artist.taf?_ArtistId=2044

Vi finns även på Myspace : http://www.myspace.com/sempiternalswe
Inte riktigt min typ av musik, men välspelat och snyggt ljud. Skulle kunna vara Evanescence eller Within Temptation.

Fett bassljud också, Modulus is the shit :wink:

Om jag ska vara kritisk till något så är det väl att jag gärna skulle ha lite mer kräm i ljudet på refrängerna (mest på de lugnare låtarna), men sånt går ju att fixa rätt lätt. Sån här musik ska ju gärna vara lite pampig, och då behövs det en liten extra kick för att uppnå den effekten. Det blir lite fetare, men jag skulle gärna ha ännu mer än som det är nu.

Tycker sångljudet känns lite torrt, både lead och körer, kanske lite mer reverb/kompressor?

Själva kompositionerna är det inget fel på alls! Säg till om ni har spelning nån gång, så kan man ju kanske komma och lyssna!
Användarvisningsbild
Slipsen
Medlem

Inlägg av Slipsen »

Låter helt okej, dock lite för mkt synthar och tjejsång för min del :P
Spela snabbare! och mer döds/thrash ;)
www.myspace.com/malicioum666
Tokai Thunderbird Lefty & Ibanez GSR200 Lefty
Ibanez AGB200L Lefty
Marshall JCM800 1992
x2 Trace Elliot 4x12
Användarvisningsbild
Billy
Medlem+

Inlägg av Billy »

Tackar och bockar! :-) Jo, vårat mål är väl kanske att blanda dom gammla klassiska tjej-sångerska-metalbanden med modern rock, metal och death. Lite svårt att förklara.

Vi har spelning i Huddinge centrum imorgon! :wink: Kom förbi om du vill!
Gäst

Inlägg av Gäst »

Tycker det låter väldigt lovande. Jag gillar inte alls sån här musik men jag hör att det finns potential, det enda jag skulle önska är ni smackar på ännu mer. Mer ställ! Vässa gitarrerna. Det känns lite hämmat ibland inte minst i sången, hon låter svinbra när hon klämmer i i det högre registret av sin bröstklang men oinspirerad och lite skraj när hon ska sjunga svagare och med huvudklangs-pseudo-operaröst.
Användarvisningsbild
Billy
Medlem+

Inlägg av Billy »

Tack för era åsikter alihopa! Allt kommer att tas upp i bandet, så kommentera på! Det uppskattas mycket!

Grafen : Tackar så mycket! Menar du att lyfta gitarrerna i mixen, eller är det ett annat sound du är ute efter? Mer dist? Ljudteknikern hade åsikter om att vi eq:ade upp så mycket bas i gitarr-soundet, men det är så vi gillar det, KÖTT liksom.

Linda jobbar för fullt på sin heatröst, så i framtiden kommer det antagligen bli mer sånt. Sen kommer vi nog fortsatta på samma sätt med mycket olika röstlägen i varje låt, linda kör visksång-huvudklang-bröströst-heat och jag och gitarristen, som körar, kör väl mest bröströst, heat och growl. Linda kanske ska bälta lite?! :twisted:

Lyssna på Recompense, där finns det nog mest dynamik i sången.
Gäst

Inlägg av Gäst »

Mer allt! Iom att gitarrerna är så hårdpannade så tror jag gott och väl ni kan dra upp både plektrumdiskanten och volymen utan att vara rädd att ljudbilden mättas på fel sätt.

Är ni kulturamare allihopa?
Användarvisningsbild
TrumOlle
Medlem

Inlägg av TrumOlle »

GrafZeppelin skrev:
Är ni kulturamare allihopa?
Alla förutom pianisten som är rytmus/RML:are
Snabbhet gör ont.
Användarvisningsbild
Hangover
Medlem+

Inlägg av Hangover »

Rock gör livet lättare...
(än vad då?)
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
http://www.myspace.com/hangoversweden
Användarvisningsbild
Billy
Medlem+

Inlägg av Billy »

Tjena Hangover! Jag har hört eran demo förut vill jag minnas, inte min musiksmak, men låter cool. Hade varit skjysst om du postat en egen tråd om den kanske? :wink:
Användarvisningsbild
Hangover
Medlem+

Inlägg av Hangover »

Billy skrev:Tjena Hangover! Jag har hört eran demo förut vill jag minnas, inte min musiksmak, men låter cool. Hade varit skjysst om du postat en egen tråd om den kanske? :wink:
Helt rätt, juste hade jag varit om jag först hade gett er lite feedback. Ni är helt rätt på det, ni vet vad ni gör och kör er grej. Óm jag får drista mig till lite kritik så håller jag med Grafen, tror det hade lyft ännu mer, för lyfter gör det redan, om det hade varit mer "fullt ställ" överlag. Lita på det ni gör och kan.
Rock gör livet lättare...
(än vad då?)
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
http://www.myspace.com/hangoversweden
Användarvisningsbild
Billy
Medlem+

Inlägg av Billy »

Tackar! :D
Mr Praline
Medlem+++

Inlägg av Mr Praline »

Billy skrev:Tackar och bockar! :-) Jo, vårat mål är väl kanske att blanda dom gammla klassiska tjej-sångerska-metalbanden med modern rock, metal och death. Lite svårt att förklara.

Vi har spelning i Huddinge centrum imorgon! :wink: Kom förbi om du vill!
Aj fan, ska jobba imorrn kväll. Synd. Lycka till iaf!
Användarvisningsbild
Billy
Medlem+

Inlägg av Billy »

Det är 11:40 till 12:10, utomhus. Inget supergigg, men vi ska ändå representera vårat replokalskomplex som enda band! :D Alla är varmt välkommna!
Mr Praline
Medlem+++

Inlägg av Mr Praline »

Billy skrev:Det är 11:40 till 12:10, utomhus. Inget supergigg, men vi ska ändå representera vårat replokalskomplex som enda band! :D Alla är varmt välkommna!
Vore kul, men jag har också tyvärr ärenden att göra imorrn också...
Användarvisningsbild
Billy
Medlem+

Inlägg av Billy »

Jaja, inget tvång! :P
Användarvisningsbild
Billy
Medlem+

Inlägg av Billy »

Snart 200 visningar och inte en enda regelrätt lynchning än? Jag skulle bli jätteglad om ni sa va ni tyckte!
Skriv svar