Open Office
- Cuba
- VIP medlem
Open Office
Är det någon här som använder Open Office? Funkar det bra? Hur pass kompatibelt är det med MS Excel och MS Word?
Tack!
Tack!
- Tobbe
- Medlem
- anli
- VIP medlem
Funkar kanon! Har avinstallerat officepaketet helt efter att jag hittade OpenOffice, och alla mina gamla excel-mallar etc funkar klockrent. Startar snabbare o är stabilare. Jag har även skrotat Outlook, kör med Mozilla Thunderbird istället. Samma sak där. (Dock är det svårt att synkronisera thunderbird med ericssonmobil.)
- Bean
- VIP medlem
- Bean
- VIP medlem
- Cuba
- VIP medlem
- cub
- Medlem++
Jag har kört OpenOffice hemma och på jobbet i flera år och det tycker jag funkar kanonbra. Det enda man kan ha problem med är att öppna filer som gjorts i M$ Office 2007 filer, men det kan man å andra sidan inte i något annat Office heller så. OO har dessutom direkt stöd för att göra PDF-filer vilket jag tycker är väldigt smidigt.
Dåliga erfarenheter: Det skulle vara att de flesta andra använder M$ Office av tradition och blir förvirrade när de får en PDF istället för en Word-fil.
Dåliga erfarenheter: Det skulle vara att de flesta andra använder M$ Office av tradition och blir förvirrade när de får en PDF istället för en Word-fil.
- MALA
- Distributör
Inga dåliga erfarenheter alls, installerade det åt syrran när jag köpte ny bärbar till henne, alla utvecklarna på jobbet kör Open Office (vi är ju en stor Open Source-företrädare). Jag har dessutom beställt en ASUS Eee (sådan där 800-grams dator med 7" skärm) Den kommer med enbart Open Source-programvara installeradScuba skrev:OK, tack för svaren! Det här kommer att spara mig 1000 spänn!!!!
Är Power User av Excel på jobbet men hemma är det bara lite budgetar och annan ekonomi som ska räknas på.
Är det någon som har dåliga erfarenheter av Open Office????
Lighthouse basar www.lighthouse-bass.se
- MALA
- Distributör
Den jag installerade åt syrran var på Vista, själv har jag kört hela mardrömsresan från vintage (windows 1) till XP men totalvägrar Hightech à la VistaScuba skrev:En fråga till ....
Jag har Fis-Vista installerat. Någon som kör OO på Vista och är lika nöjd som herrarna ovanför?
-
- Kontot är inaktiverat
Scuba skrev:En fråga till ....
Jag har Fis-Vista installerat. Någon som kör OO på Vista och är lika nöjd som herrarna ovanför?
Jag kör OO på VIsta och det funkar klockrent.
Som andra redan har påpekat så kan du inte använda Microsofts senaste dokumentformat (de som heter .docx, .xlsx osv) men det kan du inte göra i tidigare Office-applikationer heller.
Jag kör Sylpheed som mejlklient (ruskigt snabb)
Lotus Organizer som almanacka, kontakter mm (synkar bra med Nokia PC-Sync)
Använder Opera som webbläsare (snabbaste webbläsaren)
- Cuba
- VIP medlem
[quote="Randy "SilverBack&"]
Som andra redan har påpekat så kan du inte använda Microsofts senaste dokumentformat (de som heter .docx, .xlsx osv) men det kan du inte göra i tidigare Office-applikationer heller.
Använder Opera som webbläsare (snabbaste webbläsaren)[/quote]
Tack för det! Om du har lust så får du gärna PMa vilken OO version du har installerat.
Scuba skrev:En fråga till ....
Använder Opera som webbläsare (snabbaste webbläsaren)[/quote]
Tack för det! Om du har lust så får du gärna PMa vilken OO version du har installerat.
- MALA
- Distributör
Ingen vintagekille alltsåKim S skrev:Jag kör på vista (dessvärre..... oh well)

- Kim S
- Medlem++
MALA skrev:Ingen vintagekille alltsåKim S skrev:Jag kör på vista (dessvärre..... oh well)

Lado Superfalcon-2
Fender BG-29
SX P-bas
Ampeg B-100R (USA)
Ampeg PF-350 + TKS 112
Fender BG-29
SX P-bas
Ampeg B-100R (USA)
Ampeg PF-350 + TKS 112
- Klopper
- Hedersmedlem
Är det inte själva grisen att när pyttemjuk äntligen får ordning på sina operativ så lägger dom ner supporten och försäljningen av dessa!Kim S skrev:MALA skrev:Ingen vintagekille alltsåKim S skrev:Jag kör på vista (dessvärre..... oh well)Jag ville ha XP, men jag köpte den billigaste dom hade i handeln och den hade vista. Så det var bara att finna sig i det... Installerar om den inom kort (kanske). Har inte haft tid/ork.

Någon som kommer ihåg NT4 sp2?

"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller!
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller!

- MALA
- Distributör
Jepp, bottennappet var 3.0 sedan blev det lite bättre, NT4 var OK men Vista vägrar jag, kommer att köra Linux o Open Office i framtidenKlopper skrev:
Någon som kommer ihåg NT4 sp2?![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
- Klopper
- Hedersmedlem
NT4:s servicepack 2 var nog det värsta jag träffat på.MALA skrev:Jepp, bottennappet var 3.0 sedan blev det lite bättre, NT4 var OK men Vista vägrar jag, kommer att köra Linux o Open Office i framtidenKlopper skrev:
Någon som kommer ihåg NT4 sp2?![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Där var det inte många rätt!
VVV Våga Vägra Vista!

"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.