Kostym?
- the_great_alfonzo
- Medlem+++
- newheartshadow
- VIP medlem
- bootsy
- Medlem+++
Och så var det dags att plugga engelskaglosor igen, alfonzo!the_great_alfonzo skrev:Do I LOOK like I wear costumes?
Vad heter klädesplagget som farbröder bär?
The correct answer is a Suit.
Senast redigerad av bootsy den fre 30 maj 2008, 15:38, redigerad totalt 1 gånger.
Stallet liknar mest ett veteflak.
- the_great_alfonzo
- Medlem+++
- TDHP
- Forumvärd
No reason!knedy skrev:Aldrig haft på mig en tror jag. Hurså?
För övrigt minns jag tydligt bilder på dig där du provar iaf kavajer!
En röd och en grön tror jag!
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul!
TDHP

TDHP
- knedy
- VIP medlem
- bootsy
- Medlem+++
- the_great_alfonzo
- Medlem+++
- TDHP
- Forumvärd
Could be that the kid conciders the suit a costume!bootsy skrev:Vissa är övertygade om att jorden är platt, andra om att månlandningen var en bluff. Om felaktiga glosor är din foliehatt, well, desto roligare för oss andra!the_great_alfonzo skrev: OCh jag är övertygad om att det heter costume farbror!

TDHP

TDHP
- Taurus
- Medlem++
Oftast klarar jag mig med kavaj-skjorta/tisha-jeanscombo på jobbet, men ibland tarvas kostym. Strikta scenkläder fick jag en överdos av under dansbandsårens smokingexcesser, och föredrar comfy skjorta eller tisha där. När jag ska representera på hustruns högkulturella tillställningar är det obligatorisk svart kostym och grå kulturpolo *rys*, annars är det slappt, löst och ledigt som gäller privat.
Dessutom har den sykunniga hustrun ett vår/sommarprojekt för att förverkliga mina Chris Squier-fantasier till scenen. Det blir ingen fotsid paljettkaftan - tyvärr!! - men väl en broderad, silkig, knälång skjortvariant med tillhörande knälång väst och typ haremsbyxor. Nu för tiden har jag oftast hästsvans, men till den här stassen får jag nog lov att köra pannband a la Uli Jon Roth eller jazzpillerburk på skalpen. Får hon munderingen klar till hösten måste jag nästan låna en Ric av nån och posera på bild...eller det kanske är skäl nog att skaffa en egen Ric 8-P
Dessutom har den sykunniga hustrun ett vår/sommarprojekt för att förverkliga mina Chris Squier-fantasier till scenen. Det blir ingen fotsid paljettkaftan - tyvärr!! - men väl en broderad, silkig, knälång skjortvariant med tillhörande knälång väst och typ haremsbyxor. Nu för tiden har jag oftast hästsvans, men till den här stassen får jag nog lov att köra pannband a la Uli Jon Roth eller jazzpillerburk på skalpen. Får hon munderingen klar till hösten måste jag nästan låna en Ric av nån och posera på bild...eller det kanske är skäl nog att skaffa en egen Ric 8-P
- 200071
- Hedersmedlem
- TDHP
- Forumvärd
Närå, i största allmänhet!200071 skrev:För jag antar du menar i gig-situation?
Med trion har vi ju alltid kostym, men jag trivs rätt bra i det annars också!
Skulle inte vilja jobba i en varje dag dock!
TDHP

TDHP
- TDHP
- Forumvärd
Absolut! Jag glömmer bara att jag är gubbe ibland!bootsy skrev:Jag talar lika mycket om mig själv, det förstår du väl?TDHP skrev:bootsy skrev:Vad heter klädesplagget som farbröder bär?

TDHP

TDHP
- Hellish
- Medlem+++
- Kontakt:
- anli
- VIP medlem
Har inget mot en SNYGG kostym. Men äger ingen för tillfället.
Skulle dock vilja ha en slick svart sak, men har inget läge att använda den. Sjavar bara runt i skorts.
En smoking av fin kvalitet skull jag dock kunna tänka mig på stubberten. Med schyssta bracker till
Jag tyckte David Bowie såg ut som en gud på lets dance turnen anno 83 (?)... gul Armani kostym.
Skulle dock vilja ha en slick svart sak, men har inget läge att använda den. Sjavar bara runt i skorts.
En smoking av fin kvalitet skull jag dock kunna tänka mig på stubberten. Med schyssta bracker till
Jag tyckte David Bowie såg ut som en gud på lets dance turnen anno 83 (?)... gul Armani kostym.
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
-
- Kontot är inaktiverat
Jag tycker att det är underbart att få dra på sig kostym mellan varven. I mina jobb har det alltid varit overkill att ha kostym så det har blivit jeans/t-shirt eller jeans/skjorta.
Därför älskar jag att få klä mig ordentligt ibland.
Dock tycker jag att hatt är ett MÅSTE om man har ytterrock...annars ser huvudet opropportioneligt (dyslexivarnig) litet ut, oc man ser allmänt ofärdig ut.
Slipsar är kul.
Därför älskar jag att få klä mig ordentligt ibland.
Dock tycker jag att hatt är ett MÅSTE om man har ytterrock...annars ser huvudet opropportioneligt (dyslexivarnig) litet ut, oc man ser allmänt ofärdig ut.
Slipsar är kul.
- fieldflower
- Hedersmedlem