mikkejohansson skrev:Om du var från Göteborg skulle jag gissa att det var Tammy Karlsson på trummor...
Efter att ha snabbgooglat lite gissar jag att det är trummisen i det för mig tidigare obekanta Lucknow Pact du menar, och efter att nu ha sett några bilder på nämnda Tammy kan jag bara konstatera att hon inte är särskilt lik trummisen jag spelar med ibland. Inte alls faktiskt, förutsatt då att de inte är väldigt lika i profil. Det vet jag inget om, men det är såklart fullt möjligt. Jag har dock inga bilder som bättre kan illustrera min tes, tyvärr.
mikkejohansson skrev:Jo, Tammy (Therese) spelade i Lucknow Pact, numer med Jens Lekman....och är ihop med min kompis
Var egentligen så ytligt som "blond-ish tjejtrummis"...
Jag hajar och har full förståelse. De kriterierna uppfyller ju båda, och med tanke på hur "bra" bilden jag postade är så fanns det ju inte mycket annat att gå på.
mikkejohansson skrev:men sen var "stuket" lite samma. Tammy är grymt bra, förresten
Juste! Då har jag ytterligare en anledning till att försöka ta mig till ett Lekman-gig någon gång framöver. Borde jag ju gjort för länge se'n, egentligen.
inte för att basen hörs nåt nämvärt. men nu vet ni vad jag gör en del lördagar när andra klipper gräset eller målar vindskivorna
(dvs möter andra musiker och lär)
inte för att basen hörs nåt nämvärt. men nu vet ni vad jag gör en del lördagar när andra klipper gräset eller målar vindskivorna
(dvs möter andra musiker och lär)
Man, you´r cold as ice - cool
"En kopia räknas ALDRIG som ett original.
Man har t.ex. INTE sett ABBA när man varit på wallmans (om man nu skulle råka hamna just där...)"
- Dereborn
Ni får alltid till så ascoola livebilder!
Har ni en proffsfotograf med er jämt eller?
hehe... nja, inte jämt men rätt ofta. framförallt när vi kör med nico (det "egna" bandet"). jag har ett rätt fett album med livebilder vid det här laget... roligt roligt..
från spelningen i Örebro tillsammans med Punkster! Han å hans bandpolare hade styrt ett sjukt bra arrangemang, ni skulle ha varit där! Han hade fixat en Ampeg SVT classic....nu e jag kär...fast jag spela lika tattigt för det:P haha
de läskigaste va nog att vi fick skriva autografer efteråt....:S[/img]