Jag är dock inte ute efter ett bajamaja med fyra hjul och en ratt som rullar tio mil innan jag måste hitta ett eluttag!

Jo, det där är ju jävligt surt. Jag fattar inte varför tillverkarna inte gör snygga miljöbilar. Så fort det kommer nån ball lösning så ska bilen alltid se ut antingen som ett rymdskepp eller ett badkar.Klopper skrev:Hade jag hittat en elbil med samma prestanda och körsträcka som min bensinare hade jag sålt morsans kåk och köpt en!![]()
Jag är dock inte ute efter ett bajamaja med fyra hjul och en ratt som rullar tio mil innan jag måste hitta ett eluttag!
Det finns mycket ovett här i världen. Men att tillverka nytt glas är antagligen värre än att frakta tomglas över halva landet. Bara man gör något av det och inte lägger det på hög.Svensson skrev:På tal om återvinning, hur j-a vettigt är det att frakta tomglas från Lappland till Småland på lastbil bara för att lägga upp det på en stor gigantisk hög?
Det är just det att jag hämtar och lämnar ungarna på dagis de flesta dagarna i veckan, vilket gör att det blir lite klurigt att cykla, speciellt eftersom dagis ligger åt helt fel håll jämfört med jobbet...Makten skrev:Hur långt har du till jobbet då? Cykla?Har ni inte ens en mikro på jobbet?
Cykla skulle funka, speciellt om man skaffade en så´n där dubbelgigbag så man får med sig 2 basar. Dock så brukar jag sällan åka hemifrån till rep, blir oftast direkt från jobbet.Jag cyklar och repar med basen på ryggen ibland. Förbannat helvetesjobbigt eftersom det är två gigantiska broar man ska över (varav den ena Essingeleden, om det säger något). Basar är inget vidare att cykla med heller.
Visst är det så.Tillägg: Jag menar inte att pracka på dig mina idéer, det är bara exempel på att det faktiskt går att låta bli bilen ofta om man vill. Det gäller att just vilja då bara.
Precis så är det.MALA skrev:Tror inte att vi behöver bli drastiska och totalförändra våra liv direkt. Det viktigaste är att vi alla kanske får upp ögonen och gör en liten förändring så är mycket vunnet. Många små förändringar är enklare än en stor
Nej, jag hajar det.MALA skrev:Jo, men självklart menar jag ingen specifik individ utan samhället i stort. Att byta bil är väl ett utmärkt steg
http://www.teslamotors.com/Makten skrev: Jo, det där är ju jävligt surt. Jag fattar inte varför tillverkarna inte gör snygga miljöbilar. Så fort det kommer nån ball lösning så ska bilen alltid se ut antingen som ett rymdskepp eller ett badkar.Jag läste nånstans om en riktigt fräsig elbil som gör noll till hundra på under fyra sekunder dock. En liten och lätt sak som har en aktionsradie på 20-30 mil. Inte så dumt!
![]()
Precis vad jag tänkte för nå´t inlägg sedan!daionsavage skrev: Alfonzo: Ta körkort om du kan! Man behöver inte köpa någon bil för att man får köra, det går bra att hyra vid de tillfällen då det behövs -och då kommer du att vara tacksam över att du kan göra det!