Regler angående din bas (din flicka!)

Prata om övriga saker som rör bas-världen
Användarvisningsbild
Blackfingers
Medlem

Regler angående din bas (din flicka!)

Inlägg av Blackfingers »

Regler gällande basar.
Våga aldrig kalla en bas för satanstyg eller andra otrevligheter! Dom är fina kvinnor som ska behandlas med resepekt!

Gamla flickor som tappat formen är faktiskt viktigare att respektera, annars blir dom lätt jävligt tjuriga och bråkar med en, ibland dör dom tillochmed. det bästa man kan göra är att lämna in dom till en doktor, lite skönhetsoperationer och ett par rutinkoller, sen ger man henne en hedersplats.

Flickor som har dött skall begravas tillsammans med 7 plektrum, 3 sladdar och en uppsättning DYRA strängar. Låten som skall spelas är en ensam basist som spelar ett fint stycke,
nämner ett par viktiga personer (enl. eget tycke) inom basvärlden,
hedra dom som har gått vidare till den andra sidan (Cliff Burton t.e.x.) sen begravs instrumentet.
Allt följs av en fest med mycket alkohol, för att rensa ur det onda ur systemet och för att hedra sin älskade flicka.

Dop går till att man lägger 3 plektrum i ett kors, häller alkohol på halsen, dricker sedan lite,
utbrister ”Härmed döper jag dig i Stings, Fleas och den helige Cliff’s namn till ” dricker mer alkohol, följt av att man spelar på henne.

Notera att alla namn på basister kan bytas ut efter eget tycke.

P.s. Inte helt seriöst skrivet, men seriöst menat! D.s.
Måste ta och döpa min bas snart:)

Edit: ändrade från DYRA sladdar till DYRA strängar:)
Senast redigerad av Blackfingers den mån 02 jun 2008, 03:08, redigerad totalt 2 gång.
Fender Vintera 70s Jazz
Användarvisningsbild
Valle
VIP medlem

Inlägg av Valle »

Så kärleksfult att det nästan blir obehaglit. :roll:
/Johan
Van Zandt, Guild, Aguilar, TKS mm.
Presentation
Användarvisningsbild
Blackfingers
Medlem

Inlägg av Blackfingers »

Vadå obehagligt, det ända jag stoppar in i min bas är sladden, okej?.
Fender Vintera 70s Jazz
Användarvisningsbild
criss
Medlem+

Re: Regler angående din bas (din flicka!)

Inlägg av criss »

[quote="Blackfingers"]Regler gällande basar.
Våga aldrig kalla en bas för satanstyg eller andra otrevligheter! Dom är fina kvinnor som ska behandlas med resepekt!

Gamla flickor som tappat formen är faktiskt viktigare att respektera, annars blir dom lätt jävligt tjuriga och bråkar med en, ibland dör dom tillochmed. det bästa man kan göra är att lämna in dom till en doktor, lite skönhetsoperationer och ett par rutinkoller, sen ger man henne en hedersplats."

om du vill ha ett svårt och jobbigt liv - säg såna här saker i närheten av din girlfriend, morsa, mormor, tjejpolare, mig.

annars är det väl bara att slappa och spanka :wink:
R.I.P Jr Eric
if flying was the language of man, soaring would be it's poetry...
http://www.provasegelflyg.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
Valle
VIP medlem

Inlägg av Valle »

Blackfingers skrev:Vadå obehagligt, det ända jag stoppar in i min bas är sladden, okej?.
Okej jag tror dig...
/Johan
Van Zandt, Guild, Aguilar, TKS mm.
Presentation
Användarvisningsbild
optic
Medlem+

Inlägg av optic »

Dock skulle jag väl aldrig skända min bas med plektrum....
Thunderfunk 550-B
EBS 2*12 NEO
Corvette Hot Rod 2005
Thumb BO 01

<3 Tjoffe

www.myspace.com/momoorchestra
Användarvisningsbild
Fogerty
Medlem

Inlägg av Fogerty »

optic skrev:Dock skulle jag väl aldrig skända min bas med plektrum....
precis så ska det låta
http://www.youtube.com/watch?v=7LWEHMGarVY" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
Billy
Medlem+

Inlägg av Billy »

Att spela bas med plektrum är lite som att ha sex med kondom, det känns säkrare men all feeling försvinner. :twisted:

Jag ska ju bara va tyst egentligen, försöker ju tillochmed lära mig köra med plektrum nuförtiden! Kunde bara inte hålla mig! :D
Gäst--
Medlem

Inlägg av Gäst-- »

Min bas Leslie ska begravas till detta ackompanjang: [youtube]http://youtube.com/watch?v=W9b0BEC0j4I[/youtube]
Threadkiller #1
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++

Inlägg av GandhiMK2 »

Nej nej...varför skulle man vilja bredda sina kunskaper och få fler sound och attityder på sin pallett? ;-)
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Användarvisningsbild
MALA
Distributör

Inlägg av MALA »

Min blivande sambo har stor respekt för mina basar. Hon har försäkrat dem en egen helgedom i nya lyan. Hon har dessutom tydligt uttalat att hon aldrig kommer att ge sig in en en fight om basarna eftersom hon "bara väljer strider hon kan vinna". Just det sista uttalandet stärker hennes position ytterligare och försäkrar henne en plats på tronen i hemmet :lol:
Lighthouse basar www.lighthouse-bass.se
Användarvisningsbild
criss
Medlem+

Inlägg av criss »

MALA skrev:Min blivande sambo har stor respekt för mina basar. Hon har försäkrat dem en egen helgedom i nya lyan. Hon har dessutom tydligt uttalat att hon aldrig kommer att ge sig in en en fight om basarna eftersom hon "bara väljer strider hon kan vinna". Just det sista uttalandet stärker hennes position ytterligare och försäkrar henne en plats på tronen i hemmet :lol:
hehe... :D
R.I.P Jr Eric
if flying was the language of man, soaring would be it's poetry...
http://www.provasegelflyg.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
macahan
Medlem+++

Inlägg av macahan »

Ska vi ta argumentationen om plektrum vs fingrar igen? Det är bara basister som inte kan det ena eller det andra som sågar det sättet att spela.. *Pun intended*
Användarvisningsbild
MALA
Distributör

Inlägg av MALA »

macahan skrev:Ska vi ta argumentationen om plektrum vs fingrar igen? Det är bara basister som inte kan det ena eller det andra som sågar det sättet att spela.. *Pun intended*
+1 (fast jag suger på att spela med plektrum.....också)
Lighthouse basar www.lighthouse-bass.se
Användarvisningsbild
Cuba
VIP medlem

Inlägg av Cuba »

MALA skrev:Min blivande sambo har stor respekt för mina basar. Hon har försäkrat dem en egen helgedom i nya lyan. Hon har dessutom tydligt uttalat att hon aldrig kommer att ge sig in en en fight om basarna eftersom hon "bara väljer strider hon kan vinna". Just det sista uttalandet stärker hennes position ytterligare och försäkrar henne en plats på tronen i hemmet :lol:
LOL
Användarvisningsbild
Ahab
Medlem+

Inlägg av Ahab »

MALA skrev:
macahan skrev:Ska vi ta argumentationen om plektrum vs fingrar igen? Det är bara basister som inte kan det ena eller det andra som sågar det sättet att spela.. *Pun intended*
+1 (fast jag suger på att spela med plektrum.....också)
:D Samma fast baklänges.. Retar mig på att det går så långsamt med fingrar.
All these jokes have been pre-approved as funny by me.
Användarvisningsbild
Blackfingers
Medlem

Inlägg av Blackfingers »

Folk är helt enkelt för trångsynta, jag föredrar att använda fingrarna, men använder plektrum när det behövs.
Men gå on topic!

Plektrum är ett redskap till bas och därför ska det vara med vid större tillställningar, även om det inte används så ska det finnas där, om en tv ska begravas så ska man begrava den tillsammans med fjärrkontroll, även om man inte använder fjärrkontroll för att man tycker att det är dålig stil utan föredrar att gå fram 3 meter till tvn och bläddra. punkt slut.
Fender Vintera 70s Jazz
Användarvisningsbild
anli
VIP medlem

Inlägg av anli »

Jag har en bekännelse.
Jag hade lovat mig själv att endast spela min nyligen uppfräschade jazz-mudbucker genom fuzz och dist.
Tyvärr kunde jag inte låta bli att prova den rätt in i Traynor stärken när jag hade inmundigat alkohol. Nästan cleant alltså... bara lite svag gainoverdrive tack var mudbucker outpoten.
Lät väldigt bra, men det är ingen ursäkt.
Skönt att få erkänna eländet!
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
Användarvisningsbild
anli
VIP medlem

Inlägg av anli »

En chockartad blasfemisk händelse har jag varit med om.
När jag fick min 25 års present på jobbet, en Rick 4001 från 79, så kändes det så underbart att plocka upp den vackra basen ur fodralet till arbetskamraternas glada miner.
En kollega ville prova den.
Till min oerhörda förvåning så snuskade han med tummen på den stackars basen... slappade!
Det gjorde ont!
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
Användarvisningsbild
Billy
Medlem+

Inlägg av Billy »

figgebass skrev:
Nej nej...varför skulle man vilja bredda sina kunskaper och få fler sound och attityder på sin pallett? ;-)
Word :lol:

Edit :
Skunkofant skrev:Min bas Leslie ska begravas till detta ackompanjang: [youtube]http://youtube.com/watch?v=W9b0BEC0j4I[/youtube]
Blackparkas? :shock:
Senast redigerad av Billy den mån 02 jun 2008, 16:05, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Liten
Hedersmedlem

Inlägg av Liten »

anli skrev:En chockartad blasfemisk händelse har jag varit med om.
När jag fick min 25 års present på jobbet, en Rick 4001 från 79, så kändes det så underbart att plocka upp den vackra basen ur fodralet till arbetskamraternas glada miner.
Till min oerhörda förvåning så snuskade han med tummen på den stackars basen... slappade!
Det gjorde ont!
Å fy fan.. :(

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=pF02j2tj ... re=related[/youtube]
Bild Presentazione! uppdaterad - 20120429
Användarvisningsbild
anli
VIP medlem

Inlägg av anli »

Strängarna var lösa, och basen hade inte kopplats in som tur var. Så det hördes knappt.
Tror knappt någon märkte det förrutom jag.
Har kommit över det nu.

(vill inte se videoinslaget. Får ångest. Snubben har så otäck min dessutom)
Användarvisningsbild
Liten
Hedersmedlem

Inlägg av Liten »

anli skrev:Strängarna var lösa, och basen hade inte kopplats in som tur var. Så det hördes knappt.
Tror knappt någon märkte det förrutom jag.
Har kommit över det nu.

(vill inte se videoinslaget. Får ångest. Snubben har så otäck min dessutom)
Tycker du han har en läskig min??
You aint seen shit my friend.. undtil you see SHIT :shock:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=skBlEbsM0jM[/youtube]
Bild Presentazione! uppdaterad - 20120429
Användarvisningsbild
Chriller
VIP medlem

Inlägg av Chriller »

Plektrum/fingrar-debatten slår till igen alltså! Kan vi inte leva som basbröder sida vid sida istället?
Men ni som prompt inte ser plektrumet som en del av instrumentet får väl begrava era basar med tre avhuggna fingrar istället då, gärna tummen först så att slappandets avskaffande säkerställs först.

Om man nu ska begrava dem överhuvudtaget - jag fann hela inlägget om begravning och flickor-liknelser och annat tämligen fånigt. Att ge sina instrument, husdjur, bilar, motorcyklar och annat mänskliga drag känns inte helt.....(stoppa in valfri trevlig synonym till "sunt" här).

Men men, to each his own. :playing:
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++

Inlägg av GandhiMK2 »

Liten skrev:
anli skrev:En chockartad blasfemisk händelse har jag varit med om.
Det gjorde ont!
Å fy fan.. :(

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=pF02j2tj ... re=related[/youtube]

Det där förstärker bara min känsla om att man inte behöver mer än en bas egentligen....rickenbacker som ska vara så jävla special special sound och hej och hå...lät som en jazzbas med för tunna strängar....inget fel i det men varför ska man ha flera? Dom låter ju typ likadant....=)
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Skriv svar